Millaisesta aikuisesta ihmisestä ei löydy googlella mitään tietoja?
Eikö nyt edes joku työhön liittyvä tieto luulisi löytyvän?
Kommentit (27)
Aika moni huolehtii aktiivisesti siitä, että omia tietoja ei ole netissä. Kavereissani on esimerkiksi psykiatrisia sairaanhoitajia, joille on enemmän kuin ok ettei niitä omia tietoja löydy googlettamalla. Voisin kuvitella, että myös muutama poliisi, vanginvartija tai joku muu vastaavissa ammateissa toimiva ei suorastaan tyrkytä yksityiselämäänsä nettiin.
Minusta ei löydy kuin verotiedot, eikä olisi tarvis löytyä niitäkään. En halua mainostaa itseäni netissä tai muuallakaan. Kiitos.
Ei minustakaan löydy kuin monen sivun päästä nimi, sekin lehden "valmistuneet" otsikon alla. Hyvä niin.
Esim. minusta ei löydy. Olen 40 v it-alan ammattilainen. En ole omalla nimelläni missään sosiaalisessa mediassa (nimimerkillä tai salanimellä kyllä). Ei löydy mitään työhön liittyviä tietojakaan, olen asiantuntijana kans. välisessä yrityksessä, eikä toki yritys julkaise julkisesti netissä työntekijöidensä tietoja.
Sellaisesta, joka huolehtii yksityisyydestään eikä haksahda tiedonlouhintasaitteihin.
Isoveli valvoo, niinhän? Tai ei oikeastaan, enää ei tarvitse. Kaikki raportoivat jokaisen liikkeensä itse, kun se kerran on trendikästä.
Minusta, kolmekymppisestä naisesta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2012 klo 19:14"]
[/quote]
No jaa. Kyllä minusta ainakin löytyy työn puolesta jo vaikka mitä tietoa. Ei se minusta ole ongelmallista. Oleellista mitä se löytyvä tieto on ja keille kaikille se näkyy.
Mä en löytänyt mun miehen veljestä mitään, kun yritin etsiä. Itseasiassa googlattiin ihan stalkkausmielessä, kun meille on aina ollut vähän epämääräistä, mitä hän tekee työkseen, eikä enää kehdata kysyä. En tarkoita nyt epämääräisellä mitään rikollista tms, vaan jotain luonnontieteisiin liittyvää tutkijatyötä tai sinnepäin, mutta googlesta ei ollut mitään apua. Ei löytynyt edes yliopiston kautta.
Minusta, 34-v. terveydenhuoltoalan työntekijä, joka en tunge lärvääni ja yhteystietojani joka paikkaan.
Eilen tuli juuri dokkari nettideittailubisneksestä, ja siinä amerikkalainen deittifirma oli ostanut ihmisten tietoja ja liittänyt sivustolleen. Siis sellaisten, jotka eivät itse tienneet asiasta. Eräskin teini (taisi olla britti) katseli hämmentyneenä kuviaan joita deittisivustolla oli. Tämä oli vain yksi esimerkki, miksi kannattaa miettiä, mitä itsestään nettiin laitta. Koskaan et tiedä mihin ne päätyy.
Keskossa trukkikuski tai kotkalainen rekkakuski tai Husissa sairaanhoitaja, niin mitä työhön liittyvää tietoa internetissä hänestä pitäisi julkaista. Tai työ vaikka asiantuntijana jossain suuryrityksessä, niin ei internettiin levitellä tietoja.
fb salattu ja muut tiedot. Mitään ei löydy googlemalla.
töissä terveysalalla, muutama läheinen ystävä, ihana suku, ja joitain kavereita. Minut kuitenkin tunnetaan laajasti, mutta harva tietää mnusta mitään. Kerron kyllä avoimesti kysyttäessä. Ihan normaali olen.
En kuitenkaan olekiinnostunut esittelemään itseäni netissä ja en pidä stalkkaamisesta. Oven taakse saa tulla jos asiaa :)
Olisin voinut vaikka vannoa, että äitini nimeä ei netistä löydy. Sairaseläkkeellä kolme vuosikymmentä ollut, kuusikymmenvuotias nainen, jolla ei edes ole sähköpostiosoitetta, hän ei käy missään harrastuspiireissä eikä käytä tietokonetta. Eikä ole ikinä tykännyt julkisuudesta. Vaan löytyihän äidinkin nimi googlella! Jonkun ikivanhan taloyhtiöasian dokumentista.
Ihan tavallisesta keski-ikäisestä työssäkäyvästä naisesta.
Jos ei ole mukana sellaisissa töissä tai harrastuksissa joista raportoitaisiin netissä eikä käytä omaa nimeään missään nettitekemisissä (tai vain suljetuissa ympyröissä) niin mistäpä nämä ihmiset nettiin tupsahtaisivat?
Ei sellaista ihmistä varmaan olekaan.
Olen yrittänyt hakea ihmisistä tietoja mutta aika monesta ei löydy. Etenkään vanhemmista ihmisistä, jotka ovat jo eläkkeellä. Ei kyllä kaikista nuoremmistakaan.
4-kymppinen lastenhoitaja en ole edes fb:ssä
miksi ihmeessä pitäisi löytyä? JulkiTerhikistä tietty löytyy jos nimen tietää
Kokeile tuolta: http://118finder.com/int/index.php/people-finder. Mä löysin kaverin tiedot sieltä.