APUA!! Unohdin että mulla on huomenna suolen tähystys ja söin PIZZAA
Joo, unohdin että tähystys onkin jo huomenna (piti olla keskiviikkona alun perin, mutta aikaani siirrettiin ja unohdin sen täysin). Kyseessä on siis paksusuolen tähystys.
No, tilasin tuossa pizzaa hetki sitten ja vasta kun olin syönyt n. yhden pizzapalan verran yli puolet pizzasta, tajusin, että mulla on huomenna se tähystys, jonne tietenkin elimistön pitää olla TYHJÄ! Hitto että voi olla ihminen tyhmä. No, lopetin toki syömisen heti, mutta mitä hittoa teen?
Nuo tyhjennysnesteet odottavat vielä juojaansa. Ajattelin aloittaa niiden juomisen tuossa n. klo 21.30 aikoihin (mulla on tähystys huomenna klo 12) ja sitä tyhjennysnestettä suositellaan juotavaksi n. 1 l/per tunti. Mulla on tätä juotavaa siis n. 01.30 saakka.
Paniikissa luin uudelleen toimenpiteeseen saamiani ohjeita, ja siinä kyllä lukee, että kiinteää ja helposti sulavaa ruokaa saa syödä edellispäivänä ennen tähystystä, mutta syöminen tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen tyhjennysnesteiden juontia ja sen jälkeen ruokaa ei syödä enää. No, mikä on "hyvissä ajoin"? Netissä on paljon eri tietoa ja mielipiteitä... Onko siis tuo klo 21.30 juominen ok, jos olen lopettanut pizzan syönnin n. klo 19?
Kysymys nyt siis kuuluu, että ehtiikö kroppani tyhjentyä tähystyskuntoon tässä ennen huomista klo 12, tyhjennysnesteiden juonnin avulla ja täydellä syömättömyydellä?
Auttaisiko, jos poltan röökiä, sillä se saa vatsani aina toimimaan "pikavauhtia"? Siis oikeasti, otan kaikki keinot vastaan, kunhan tämä juttu ei nyt mene pilalle...
Kommentit (205)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:40"]
Ja kolmonen jatkaa: etkö lukenut ollenkaan ohjeita? Mitään siemeniä ei saa syödä viikkoon ennen toimenpidettä ja sinä vedät mysliä!
[/quote]
Provooooo! Toi toimenpide on ihan helvetin kamala ja ihmiset yleensä hermoilee sitä jo viikkoja etukäteen, joten en vaan jaksa uskoa, että ap:ta ei olis yhtään jännittäny edessä oleva tutkimus. Vielä vähemmän uskottavaa on, että olis ihan kokonaan unohtanut toimenpiteen.
[/quote]
Mm, mä en jotenkin osaa hermoilla (paitsi nyt), koska se tehdään mulla nukutuksessa. Muuten en olisi mennyt.
ap
Miksi itket? Eihän tuollaisen virheen takia itkeä tarvitse,
Ah, ja ihanat mammat tuomitsemassa heti virheistä :)
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:38"]Miksi itket? Eihän tuollaisen virheen takia itkeä tarvitse,
[/quote]
Kyllä minäkin itkisin jos olisin AP ja menossa ensimmäistä kertaa kyseiseen toimenpiteeseen ja tulen tänne pyytämään apua, mutta heti kerrotaan että tein asiat päin mäntyjä ja kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Kyllä siinä tippalinssiin tulisi ja paniikkia saattais iskeä!!
Tsemppiä AP, ei maailma tähän kaadu :)
Mitä haittaa siemenistä on, jämähtääkö suoleen tai jotain?
Meinasin ekaksi kirjoittaa jotain ilkeää, mutta en teekään niin! Toivottavasti ap pystyt rauhoittumaan, toimenpide onnistuu huomenna eikä tutkimuksistakaan löydy mitään ikävää. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:38"]Miksi itket? Eihän tuollaisen virheen takia itkeä tarvitse, [/quote] Kyllä minäkin itkisin jos olisin AP ja menossa ensimmäistä kertaa kyseiseen toimenpiteeseen ja tulen tänne pyytämään apua, mutta heti kerrotaan että tein asiat päin mäntyjä ja kuinka tyhmä voikaan ihminen olla. Kyllä siinä tippalinssiin tulisi ja paniikkia saattais iskeä!! Tsemppiä AP, ei maailma tähän kaadu :)
[/quote]
Kiitos todella, olet ihana ihminen. Kiitos! <3 Kyllä se tästä. Aion saada tämän onnistumaan ja jos en, niin sitten olen ainakin oppinut jotain. Etenkin sen, etten enää jatkossa tule tänne palstalle koskaan.
ap
Ne siemenet ja rukiin kappaleet jää suolen mutkiin, ei ne tule sen litkun mukana pois. Jos kamera menee tukkoon siemenen takia, toinenpide joudutaan lopettamaan. Maksat täyden hinnan nukutuksesta ja toimenpiteestä ja uudesta tutkimuksesta samoin. Kenties joudut korvaamaan kamerankin, jos se vaurioituu. Toivottavasti sinulla on hyvä vakuutus.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:42"]
Mitä haittaa siemenistä on, jämähtääkö suoleen tai jotain?
[/quote]
Jää suolen seinämiin helposti ja näyttävät siellä pahanlaatuisilta muutoksilta --> hidastaa toimenpidettä huomattavasti. Kannattaa kertoa lääkärille, että söit mysliä niin osaa suhtautua.
sulla ei oo mitään hätää. yöunet voi käydä vähän lyhkäsiksi, jos juot nyt illalla koko satsin. Onko sulla colon steriliä? Juo ohjeiden mukaan se 3 litraa. Juo loput 1-2 litraa aamulla. Nuku välissä.
En usko, että pizza tai mysli aiheuttaa mitään ongelmia. Jos et ole pitänyt mitään dieettiä, voit joutua juomaan aika paljon colon steriliä ennenkuin peräaukosta tuleva neste on kirkasta (ei siis enää ruskeaa).
On ihan ok juoda osa nesteestä vasta aamulla, mutta ulostamistarve voi olla kova. En suosittele julkisia/pitkäkestoista matkaa lekurille.
Onnea tähystykseen, AP.:)
Huvitti muuten kamalasti kuinka oikeasti tuli tyytyväinen olo kun AP ilmoitti että kakka tuli. Hee. Empatiaa parhaimmillaan.:D
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:49"]
sulla ei oo mitään hätää. yöunet voi käydä vähän lyhkäsiksi, jos juot nyt illalla koko satsin. Onko sulla colon steriliä? Juo ohjeiden mukaan se 3 litraa. Juo loput 1-2 litraa aamulla. Nuku välissä.
En usko, että pizza tai mysli aiheuttaa mitään ongelmia. Jos et ole pitänyt mitään dieettiä, voit joutua juomaan aika paljon colon steriliä ennenkuin peräaukosta tuleva neste on kirkasta (ei siis enää ruskeaa).
On ihan ok juoda osa nesteestä vasta aamulla, mutta ulostamistarve voi olla kova. En suosittele julkisia/pitkäkestoista matkaa lekurille.
[/quote]
Et usko, että mysli aiheuttaa ongelmaa? Esimerkikai vadelmat on ehdottomasti kielletty viikkoa ennen toimenpidettä. Ja ihan siemenien takia. Niistä on todellista haittaa.
Ihme neuvojia, ihan mutu-tuntumalla, ilman mitään tietoa!
[/quote]
Kiitos!! Ei haittaa, vaikka yöunet jää lyhkäisiksi, kunhan tämä toimenpide nyt onnistuu. On Colonsteril. Juuri yritän tässä lopetella ensimmäistä litraani... Poltan myös tupakkaa, sillä se saa vatsani aina toimimaan ja samalla peittää tämän hirveän maun. Jos ei näillä toimi suoli kohta, niin sitten ei millään.
En tiedä muuten, että auttaako tämä mitään, mutta ulostan normaalistikin n. 4-5 kertaa päivässä. Tämä on se syy, miksi menen tähystykseenkin. Eli mulla on aika nopea vatsa ja kaikki mitä syön, tulee myös nopeasti pihalle. Toivon että tästä ongelmastani olisi apua nyt tässä tilanteessa...
Herään aikaisin aamulla ja juon ehkä viimeiset 0,5 litraa silloin.
Kiitos :)
ap
Ei maailma tuohon kaadu! Jokainen unohtaa tai mokaa joskus, ja voihan olla että tähystys onnistuu :) Turhaan panikoit, pahimmassa tapauksessa saat vain uuden ajan. Pääset kyllä tähystykseen ennemmin tai myöhemmin. Äläkä ota henkilökohtaisesti noita ilkeitä kommentteja - jotenkin aika kammottavaa miten paljon näyttää löytyvän ihmisiä joiden mielestä on viihdyttävää näpytellä tuntemattomalle ihmiselle vastauksia joista voi oikeasti pahoittaa mielensä. Haloo ihmiset...
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 20:53"]
[/quote]
Et usko, että mysli aiheuttaa ongelmaa? Esimerkikai vadelmat on ehdottomasti kielletty viikkoa ennen toimenpidettä. Ja ihan siemenien takia. Niistä on todellista haittaa.
Ihme neuvojia, ihan mutu-tuntumalla, ilman mitään tietoa!
[/quote]
Vadelmamysliä -lol-
No helvetti soikoon, ensin itkin, nyt vaan ärsyttää.
KYLLÄ, olen tehnyt virheen sen typerän pizzani, ruisleivän ja vielä myslinkin kanssa. MUTTA siemenet ja marjat olivat se ainoa saakelin asia, joka kiellettiin siinä ohjelapussani, jonka sain. Myös maito kiellettiin, mutta vasta toimenpidepäivänä. Kukaan ei maininnut sanallakaan esim ruisleivästä mulle. Siemenistäkin kirjoitettiin näin: "Siementen ja marjojen syöntiä tulisi välttää muutaman päivän ajan ennen toimenpidettä".
Sekään ei siis ollut mikään ehdoton kielto, vaikka se todellisuudessa taitaa niin olla.
Anteeksi, mutta tämä todellakin on ensimmäinen toimenpiteeni tällä saralla koskaan. En tiedä. Luotan siihen, mitä lääkäristä saan. Ei kai ne voi olettaa, että osaan mennä googlettelemaan vielä lisätietoa? Lääkärissä kun todellakaan ei annettu ymmärtää, että tähän pitäisi sen erityisemmin valmistautua, ja sitten luenkin täältä, että joku on paastonnut ennen toimenpidettä.
V*ttu, mutta menee hermo. En jaksa tuntea oloani enää typeräksi ja teen parhaan nyt siitä mikä tilanne on. That's it.
Ja ainiin, sille yhdelle, joka mietti että onko minulla hyvä vakuutus: kyllä on, en maksa itse penniäkään tästä toimenpiteestä! Joten JOS se pitää ottaa uusiksi, niin siitä vaan. Tämä ei todellakaan ole kallein toimenpide, jonka vakuutukseni on maksanut.
ap
No, jos se tyhjennys onnistuu ja paskon yöllä vain nestettä, niin menen toimenpiteeseen.
Jos se ei tapahdu, niin sitten soitan ja perun ajan.
En jaksa enää tämän enempää itkeä tätä asiaa. Olen itkenyt tässä jo siitä saakka kun tein aloituksen. Nyt riittää.
ap