APUA!! Unohdin että mulla on huomenna suolen tähystys ja söin PIZZAA
Joo, unohdin että tähystys onkin jo huomenna (piti olla keskiviikkona alun perin, mutta aikaani siirrettiin ja unohdin sen täysin). Kyseessä on siis paksusuolen tähystys.
No, tilasin tuossa pizzaa hetki sitten ja vasta kun olin syönyt n. yhden pizzapalan verran yli puolet pizzasta, tajusin, että mulla on huomenna se tähystys, jonne tietenkin elimistön pitää olla TYHJÄ! Hitto että voi olla ihminen tyhmä. No, lopetin toki syömisen heti, mutta mitä hittoa teen?
Nuo tyhjennysnesteet odottavat vielä juojaansa. Ajattelin aloittaa niiden juomisen tuossa n. klo 21.30 aikoihin (mulla on tähystys huomenna klo 12) ja sitä tyhjennysnestettä suositellaan juotavaksi n. 1 l/per tunti. Mulla on tätä juotavaa siis n. 01.30 saakka.
Paniikissa luin uudelleen toimenpiteeseen saamiani ohjeita, ja siinä kyllä lukee, että kiinteää ja helposti sulavaa ruokaa saa syödä edellispäivänä ennen tähystystä, mutta syöminen tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen tyhjennysnesteiden juontia ja sen jälkeen ruokaa ei syödä enää. No, mikä on "hyvissä ajoin"? Netissä on paljon eri tietoa ja mielipiteitä... Onko siis tuo klo 21.30 juominen ok, jos olen lopettanut pizzan syönnin n. klo 19?
Kysymys nyt siis kuuluu, että ehtiikö kroppani tyhjentyä tähystyskuntoon tässä ennen huomista klo 12, tyhjennysnesteiden juonnin avulla ja täydellä syömättömyydellä?
Auttaisiko, jos poltan röökiä, sillä se saa vatsani aina toimimaan "pikavauhtia"? Siis oikeasti, otan kaikki keinot vastaan, kunhan tämä juttu ei nyt mene pilalle...
Kommentit (205)
Miten tuollaisen voi unohtaa?! Itse kulkisin tikku perseessä monta viikkoa. :D
Eiköhän sulla ole mennyt koko homma jo vituiksi :D mysli..
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:40"]
Ja kolmonen jatkaa: etkö lukenut ollenkaan ohjeita? Mitään siemeniä ei saa syödä viikkoon ennen toimenpidettä ja sinä vedät mysliä!
[/quote]
Kiitos vastauksesta!
Ja kyllä, luin ohjeet, mutta siinä mainittiin, että siemeniä ei tule syödä muutamaan päivään. Myslissäni ei ollut siemeniä.
ap
Mitä ne tähystelee? Onko sulla nyt joku kasvain niistä siemenistä?
Meni keturalleen jo myslistä ja ruisleivästä.... mutta juo kaikki 5 litraa tyhjennysnestettä, mitäpä muutakaan voit enää
Juo nyt kahvia useampi kuppi ja käy lisäksi lenkillä että saat tavaran liikkeelle. Ja tyhjennysnesteiden lisäksi todella paljon muuta juotavaa.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:45"]
Meni keturalleen jo myslistä ja ruisleivästä.... mutta juo kaikki 5 litraa tyhjennysnestettä, mitäpä muutakaan voit enää
[/quote]
Miten hemmetissä ruisleipä tuohon vaikuttaa? Kukaan ei maininnut siitä mitään.
En todellakaan tiennyt, että tämä olisi näin tarkkaa. Olen ollut vähän omissa kriiseissäni tämän viikonlopun ja siis ihan täysin ulapalla, enkä ole keskittynyt mihinkään. Nyt sitten olen onnistunut ehkä mokaamaan tuon tähystyksen, hienoa.
Ja joo, tarkistin, niin olihan siinä myslissäni tietty siemeniä eli taisin tehdä nyt ison virheen. Ärsyttää ja itkettää. Mutta kiitos vastauksista, niistä on apua. Ei tarvitse enää kertoa mulle kuitenkaan kuinka pahasti olen asiani kussut.
Kokemuksia kuulisin mielelläni vielä :)
ap
Juo sitä tyhjennysnestettä vähän enemmän kuin ohjeissa ja aloita jo nyt, voit ehkä vielä pelastaa jotain.
Ja vielä sellainen kysymys, että kun nyt ajatellaan ihan loogisesti eikä muuten terveyden kannalta, niin pitäisikö polttaa röökiä? Tai siis, onko siitä apua tässä tilanteessa, jos se vaikuttaa muhun sillä tavalla että se saa vatsan sekaisin? Olen siis polttaja, mutta vähentänyt huomattavasti sitä esim. juuri edellämainittujen syiden vuoksi.
Olisiko siitä tässä tilanteessa kuitenkin apua?
ap
Ei voi kun ihmetellä..miten ihminen voi olla noin tyhmä??? Vai onko tää provo? Mutta tyhjennykseen valmistautuminen kannattaa alottaa hyvissä ajoin eli jo muutamaa päivää aikasemmin syömällä sosekeittoja tms hyvin sulavaa - on paljon helpompi tyhjentää. Ja miks alotat nesteiden juomisen vasta 21:30? Menee todella myöhäksi..luultavasti litkit noita litkuja vielä aamullaki. Suositeltava tahti on 1h per. litra, mutta kokemuksesta voin sanoa että ei onnistu. On se sen verran pahaa litkua..ja kun paska alkaa lentää istut wc:ssä = tahti hidastuu entisestään.
Kuulostaa tuhoon tuomitulta. Henkilökunta on varmasti mielissään, kun av-mamma pamauttaa tähystyspöydälle puoliks tyhjennetyn suolen kanssa..siinäpähän sitten selittelet.
T:sh
[quote author="Vierailija" time="17.11.2014 klo 01:59"]
Hienoa! :) osaatko yhtään kuvailla miltä se juoma maistuu? Voiko sitä verrata mihinkään?
[/quote
Minusta colonsteril maistui alkuun sitruunalle, mutta jälkimakuna oli sitten outo lievän metallinen ja jotenkin raakaa kalaa muistuttava epämääräisyys. Lievänä, mutta kumminkin. Pahinta siinä litkussa ei kuitenkaan ollut minusta niinkään se maku, vaan se koostumus. Se on niinkuin tosi vetistä ja löysää liukuvoidetta, ei pelkkää "vettä", vaan sellaista.... epämääräistä.
Voi ap! Ethän siellä nyt hajoile yksin? Lykkyä pyttyyn.
Soita sairaalaan ja kysy mitä teet, niin voit samalla perua ajan. Turhaan sä sinne menet muiden aikaa tärväämään, jos eivät voi ottaa sua tähystykseen.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:48"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:45"]
[/quote]
Miten hemmetissä ruisleipä tuohon vaikuttaa? Kukaan ei maininnut siitä mitään.
En todellakaan tiennyt, että tämä olisi näin tarkkaa. Olen ollut vähän omissa kriiseissäni tämän viikonlopun ja siis ihan täysin ulapalla, enkä ole keskittynyt mihinkään. Nyt sitten olen onnistunut ehkä mokaamaan tuon tähystyksen, hienoa.
Ja joo, tarkistin, niin olihan siinä myslissäni tietty siemeniä eli taisin tehdä nyt ison virheen. Ärsyttää ja itkettää. Mutta kiitos vastauksista, niistä on apua. Ei tarvitse enää kertoa mulle kuitenkaan kuinka pahasti olen asiani kussut.
Kokemuksia kuulisin mielelläni vielä :)
ap
[/quote]
Ruisleipä kovettaa ja tarkoitus oli tyhjentää.
Soita sinne sairaalaan heti aamulla ja selitä tilanne. Saat sieltä ohjeet, miten toimia. Aikasi todennäköisesti siirretään, mutta tee nyt varmuuden vuoksi ohjeiden mukaan äläkä syö enää mitään.
en muista mitä litkua itse join mutta hirveän makuista se oli. Eikä se meinannut tulla alkuun ulos millään. Maha oli kuin olis viimeisillään raskaana, pelkäsin että halkean.
Tähystyksen aikana sain pyllistää komealle nuorelle mieslääkärille ja ihailla omaa sisäistä kauneuttani tv-ruudusta.
Tähystyksen jälkeen olis sitten ihanat ilmavaivat kun siinä meni/laitettiin ilmaa suoleen. =P OHIS
ei mitään hätää. Pitsa on vaaleaa leipää, eikä siinä ole siemeniä. Kyllä se suoli tyhjenee.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 19:51"]
Ei voi kun ihmetellä..miten ihminen voi olla noin tyhmä??? Vai onko tää provo? Mutta tyhjennykseen valmistautuminen kannattaa alottaa hyvissä ajoin eli jo muutamaa päivää aikasemmin syömällä sosekeittoja tms hyvin sulavaa - on paljon helpompi tyhjentää. Ja miks alotat nesteiden juomisen vasta 21:30? Menee todella myöhäksi..luultavasti litkit noita litkuja vielä aamullaki. Suositeltava tahti on 1h per. litra, mutta kokemuksesta voin sanoa että ei onnistu. On se sen verran pahaa litkua..ja kun paska alkaa lentää istut wc:ssä = tahti hidastuu entisestään. Kuulostaa tuhoon tuomitulta. Henkilökunta on varmasti mielissään, kun av-mamma pamauttaa tähystyspöydälle puoliks tyhjennetyn suolen kanssa..siinäpähän sitten selittelet. T:sh
[/quote]
Joo kiitos sh, nyt itken täällä. Onko sulla parempi fiilis, kun pääset ihmettelemään täällä tyhmyydelleni, kun jo itsekin mainitsin sen itse tietäväni tossa alotuskirjoituksessani? Kiitos hei, taidat olla todella mukava ja empaattinen sh, todellakin toivon että sinun potilaaksesi joskus pääsen.
Mitähän muuta mun pitäisi yrittää tehdä, kun kysyä neuvoja? Ja sitten saan tälläisiä vastauksia?
No, perun koko jutun. Soitan aamulla aikasin ja kerron että en pääse tulemaan, pakko siirtää aikaa, koska mitä se ketään hyödyttää jos tutkimusta ei voi tehdä.
ap
Kokemusta on. Suolisto tyhjenee kyllä älä sitä pelkää. Mutta jul ehdottomasti kaikki se litku!