Miesystävä, joka soittelee äitinsä ja kahden siskonsa kanssa lähes päivittäin. Normaaliako?
Itse ihmettelen tâtä yhteydenpitoa kovastikin. Miehellä omien sanojensa mukaan vain pari hyvää miesystävää, ja jakaa asiat mieluummin äitinsä ja sisartensa kanssa.
Pitäisköhän mun olla huolissani?
Itse olen harvoin yhteydessä vanhempiini ja veljiini.
Ollaan miehen kanssa seurusteltu vasta pari kk.
Kommentit (49)
enkä ollut ajatellut että siinä olisi jotain omituista. Tuosta perillepääsystä soittelusta tulee mieleen mieheni kulttuuri, jossa aina soitetaan kun on päästy perille. Osittain kai siksi, että hänen kotimaassaan onnettomuudet tien päällä ei ole harvinaisia, ja halutaan kuulla että matka on mennyt hyvin, on päästy perille.
Soittaako mies myös sinulle, kun pääsee pitkältä matkalta perille? Musta kertoo ihanasti siitä, että ovat toisistaan välittävä perhe. Minä aina kadehdin niitä ihmisiä, joita vastaan tultiin lentokentälle ja nyt nautin siitä, että mieheni haluaa tulla vastaan ja hänen perheessään se on myös tärkeää. Siinä tuntee olevansa heille tärkeä.
No voi olla naisen vika ( :D ), mutta tuskin peräkammarin poikaa kukaan huolii, joten aika sama. Nainen tod.näk ja toiv. saa hyvän suhteen, jossa ollaan vanhemmistaan (jopa ÄIDISTÄ) erillistyneitä (sic!). Tsemppiä ap!
Ja kysehän ei voi olla siitä, että mies tuntee suurta rakkautta ja kunnioitusta äitiänsä kohtaan (onhan hän sen ÄITI), ja haluaa olla läheinen äidilleen senkin jälkeen kun kotoa muuttaa (katsos kun se on sitä normaalia perheelämää) ei se, että asutaan yhdessä ja päivittäin ollaan yhdessä se 18v ja sitten heippa oli kiva tuntea, jutellaan tästä lähtien muutama kerta kuukaudessa! Todella säälin teitä jotka ajattelee ´näin.
Otapa selville, mitä se tarkoittaa.
Sinusta ja ÄIDISTÄSI en tiedä mitään, enkä haluakaan tietää, vastasin vain ap:lle. :D
elä sinä vaan sitä sun erillistynyttä elämää, tehän ne just ootte jotka kuolette yksinänne jossain vanhainkodiassa kun ei oo ketään joka huolehtis . :)
No voi olla naisen vika ( :D ), mutta tuskin peräkammarin poikaa kukaan huolii, joten aika sama. Nainen tod.näk ja toiv. saa hyvän suhteen, jossa ollaan vanhemmistaan (jopa ÄIDISTÄ) erillistyneitä (sic!). Tsemppiä ap!
Ja kysehän ei voi olla siitä, että mies tuntee suurta rakkautta ja kunnioitusta äitiänsä kohtaan (onhan hän sen ÄITI), ja haluaa olla läheinen äidilleen senkin jälkeen kun kotoa muuttaa (katsos kun se on sitä normaalia perheelämää) ei se, että asutaan yhdessä ja päivittäin ollaan yhdessä se 18v ja sitten heippa oli kiva tuntea, jutellaan tästä lähtien muutama kerta kuukaudessa! Todella säälin teitä jotka ajattelee ´näin.
Otapa selville, mitä se tarkoittaa. Sinusta ja ÄIDISTÄSI en tiedä mitään, enkä haluakaan tietää, vastasin vain ap:lle. :D
elä sinä vaan sitä sun erillistynyttä elämää, tehän ne just ootte jotka kuolette yksinänne jossain vanhainkodiassa kun ei oo ketään joka huolehtis . :)
Mitä jos avaisit ÄIDILLESI ihan oman ketjun, eiks jee?
Poikaystävä pitää nähdä joka päivä, pitää soittaa joka päivä, pitää jättää tekstareita jne.
Selitin tytölle, että ei noin tehdä, toista ei pidä tukehduttaa. Tyttö lähti kesän alussa mummolaan, kännykkä otettiin pois ja saa soittaa pojalle kerran viikossa. Enempi yhteydenpito olisi meistä aikuisista jotenkin rivoa.
soitan kotipihalla, että olen päässyt perille. Se on sellainen perinne meillä ja tiedän äitini huolehtivan jos soittoa ei kuulu.
Onneksi mieheni on myös läheinen oman sukunsa kanssa, joten ei ole ottamassa avioeroa tämän asian takia.
Minusta olisi ihana soitella isälleni joka päivä, mutta hän on kuollut 5 vuotta sitten.
Emme ole läheisriippuvaisia mutta olemme läheisiä. Mieheni oudoksui asiaa ensin mutta nyt hän on täysin sinut asian kanssa joa toisinaan soittaa vanhemmilleni "puolestani".
Ap, mikäli miesystäväsi soittelu on pakonomaista ja "kaikkiraportoivaa" silloi asia ei hyvä. Mutta jos se on tyyliin "mulla kaikki hyvin mites teillä sujuu, entäs onko mitää kivaa tänään tiedossa" niin silloin kaikki ok. Se on vain perhesuhteiden ylläpitoa ja osoitusta siitä, että nämä on tärkeitä ihmisiä. Ja kyllä meilläkin mamma haluaa tietää että kun on ajettu muutama sata kilometriä jonnekin niin että hengissä ollaan ;-)
Hyvän ystäväni isä oli kuolleena viikon ennen kuin hänet löydettiin ja se oli traumaattista ystävälleni. Mitään muuta hän ei ole enempää matunut kuin sitä että hän olisi välittänyt enemmän.
Minä soitan noin kerran kuussa 7-kymppisille vanhemmilleni sekä 4-kymppisille siskolleni ja veljelleni. Ei oikein enempää viittis. Puhelut vanhemmille 5-10 minuuttia, siskolle 10-15 minuuttia ja veljelle 15-20 minuuttia. Enemmän kuin kerran viikossa olisi outoa, mutta ehkä jotkut ovat läheisempiä. :)
M46
Minä soitan noin kerran kuussa 7-kymppisille vanhemmilleni sekä 4-kymppisille siskolleni ja veljelleni. Ei oikein enempää viittis. Puhelut vanhemmille 5-10 minuuttia, siskolle 10-15 minuuttia ja veljelle 15-20 minuuttia. Enemmän kuin kerran viikossa olisi outoa, mutta ehkä jotkut ovat läheisempiä. :)
M46
Eikun jatkan vielä. Nykyään soitan vanhemmilleni sittenkin vähän useammin kuin noin kerran kuussa. Ehkä joka kolmas viikko kuitenkin. Ja jos on suunnitteilla käyntiä, niin tarpeen mukaan sitten useammin ja sitten käynnin jälkeen myös kunhan olen päässyt takaisin kotiin. Lisäsoittojen syy vanhempien ikä.
M46
"Mutta et ymmärrä ihmistä, joka soittaa joka päivä siskolleen?"