Mitä vikaa on pakettimatkoissa?
Miksi on niin paljon hienompaa itse etsiä lennot ja hotellit ja reitit ja muut, kuin että joku ammattilainen tekee sen sun puolesta. Ja sitten kun tulee ongelmia, niin yksin saat pähkäillä miten pääsee kotiin jos vaikka lentoyhtiö mennyt konkurssiin.
Minä menen matkalle ensisijaisesti lomalle, enkä halua huolehtia ja murehtia käytännön järjestelyistä. Toinen ehdoton lomaan kuuluva asia on valmiiseen pöytään meneminen, ei kiitos siis mitään apartometoksia tai lomamökkejä.
Valmiit retketkin on ihan jees. Se että jotain nähtävyyttä käy katsomassa ziljardi muutakin turistia, kertoo, että se on varmasti näkemisen arvoinen.
Kommentit (5)
jokainen saa matkailla kuten parhaaksi näkee.
"Ja sitten kun tulee ongelmia, niin yksin saat pähkäillä miten pääsee kotiin jos vaikka lentoyhtiö mennyt konkurssiin."
Ei matkan varaaminen ole vaikeaa jos osaa kieliä ja osaa käyttää korttia. Nuo Air Finlandin Espanjaan jääneet oli juuri kuvaamallasi pakettimatkalla...Itse en ko. yhtiöllä ole lentänyt, enkä lentäisi. En nyt myöskään esim. Air Balticilla.
Ihmisiä on erilaisia ja heillä on erilaiset halut. Joku, kuten sinä haluaa valmista, joku toinen taas ei. Jonkun menoa rajoittaa budjetti ja itse räätälöity matka voi tulla halvemmaksi.
Jokainen tekee oman halunsa mukaan. En jaksa tajuta, että joku jaksaa ottaa stressiä siitä että joku toinen täysin tuntematon ihminen ei toimi samalla tavalla kuin hän itse. :=)
valita itse lentopäivät, -ajat ja matkan keston. Halutaan valita hotelli suuremmasta tarjonnasta, ja vaikka vaihtaa sitä kesken loman. Halutaan kokata usein. Vuokrataan huoneisto tai talo, jotta saadaan elää kuten maan asukkaat ja olla omassa rauhassa. Halutaan käydä kaupassa ja torilla, vuokrata auto ja tutkia paikkakuntaa omaan tahtiin.
Mitään hienoa omatoimimatkailussa ei ole, toisille se vaan sopii paremmin.
Ne on varsinkin lasten kanssa matkustaessa helppo ja kätevä tapa matkailla. Aikuisten kesken on helpompaa ottaa riskejä ja matkailla kokeilevammin, mutta lasten kanssa arvostan palvelua ja sitä, että kaiken saa valmiina..