Mun uusi miesystäväni VALEHTELI mulle.
Valhe ei ollut mikään iso. Eikä yrittänyt mitenkään sitä peitellä. Mutta valehteli kumminkin. Mitä teen, jätänkö heti?
Kommentit (36)
Eiköhän se tarpeeksi kerro jos jo nyt valehtelee...
tosi ihastunut, rakastunut. Valhe oli semmoinen "pieni valkoinen valhe", jolla ei ole yhtään mitään merkitystä.. en vaan ymmärrä, miksi semmoista tekee, jos ei sillä edes "saavuta" mitään. ap
Puhu sen miehen kanssa asia läpi ja katso sitten tyydyttääkö sua.
auttais hiuka jos tietäis mikä juttu tää on ollu? mistä valehteli?
tosi ihastunut, rakastunut. Valhe oli semmoinen "pieni valkoinen valhe", jolla ei ole yhtään mitään merkitystä.. en vaan ymmärrä, miksi semmoista tekee, jos ei sillä edes "saavuta" mitään. ap
on olemassa ihmisiä jotka ei halua kohdata trodellisuutta, ottaa vastuuta yms- ja ovat tunne-elämältään hieman jälkeenjääneitä. Mun kokemuksen mukaan se ilmenee ensin tasan noin, että todellisuutta muokataan pienin valkoisin valhein. Voit olla varma, että vaikeiden asioiden osuessa kohdalle rehellisyydestä ei ole tietoakaan. Joillakin aikuisilla on oikeasti todellisuudentaju hämärtynyt ja sen myötä toisen kunnioittaminen ja mahdollisuus luotettavan suhteeseen. Olen kokenut, että esim. pettäminen ja sen rehellinen tunnustaminen ei vie luottamusta läheskään siten kuin jatkuvat pienet, mitättömät valheet ja todellisuuden muuntaminen. Koska ihminen voi tehdä virheitä ja saada ne anteeksi, mutta jos ei ota oikeasti vastuuta tekemisistään, ei voi koskaan gtietää mikä on totta ja mikä ei. Ja pää siinä sekoaa, koska se mitä kokee ja tuntee, ei toisen mielestä ole koskaan totta. Ja kyllä, ex-mies todellakin, oli kiltti yms, mutta todellisuus oli aina milloin mitäkin, "rikokset eivät olleet suuria, mutta minkäänlaista tunnesuhdetta ja luottamusta ei päässyt syntymään kun asiat keikkuivat milloin mihinkin. Tällä kokemuksella siis, laita mies seinää vastan, jos ei ole valmis setvimään asiaa niin ei ole suhteen arvoinen
oli sellainen, että oltiin sovittu, että tavataan. Mies sanoi, että menee xx aikaan käymään äitinsä luona, ja jotain asioita täytyy hoitaa. No mä olen jotenkin tosi herkkävaistoinen, ajattelin heti, että se äidille meneminen ei ole totta. Ja eikä sitten ollutkaan, mies oli muualla asioilla ja touhuissa. Halusi kai jotenkin kuitenkin pitkittää tapaamisemme alkua? Mutta äidillään ei käynyt, eikä todellakaan ollut tarkoituskaan. Mulle kyllä tiedotteli, missä mennään aina välillä. En vaan tajuuu. ap
vähän valehtelun motiivista. Valehteliko suojellakseen omaa persettään vai valehteliko jottei turhaan pahoittaisi mieltäsi pikkujutusta, jolla ei oikeasti ole mitään merkitystä.
Ensimmäinen vaihtoehto kertoo hieman negatiivisemmasta luonteenpiirteestä, mutta jos suhde muuten toimii niin aika pienestä harkitset sen lopettamista.
Jälkimmäinen taas on minusta useimmissa tapauksissa melkein positiivinen piirre.
lapsi? Jotain mitä ei halua sulle kertoa.
varmaankaan kumpikaan noista motiiveista, keksi luultavasti hetken mielijohteesta, jotta saisi rauhassa hoitaa asiansa ja tulla kun ehtii. En usko, että on muita sutinoita, lapsia tms
Mulla tulee ensiksi mieleen, että on jotenkin neuroottinen. Tiättekö, että haluaa vaan pitää kiinni omista aikatauluistaan ja keksii sitten tollasia pikkuvalheita. Huoh, ärsyttävää. ap
on jotenkin neuroottinen. Tiättekö, että haluaa vaan pitää kiinni omista aikatauluistaan
Onneksi naisilla ei ole tälläisiä oireita koskaan..
on joo ihan kaikilla, mutta miksi valehdella??
"Saako tämä tiukka mekko minut näyttämään lihavalta?"
"Näyttääkö tämä uusi avantgarde kampaukseni hyvältä?"
Joskus rehellisyys ei ole sen arvoista, eikä valhe oikeasti paha.
on ihan eri asia, kun on pakko vastata toisen kysymykseen. Ap:n tapauksessa ei olisi ollut pakko sanoa menevänsä äidilleen, se oli ihan turhaa.
Eikä siitä tulee varmaankaan koskaan pääsemään eroon.
En voisi luottaa jos täytyy jo "turhan päiten" keksiä "valkoisia valheita". Olisi vain sanonut, että tavataan klo se ja se, hoidan asioitani sitä ennen. Piste.
Jospa mies on aemmin seurustellut kyttäävän, mustasukkaisen pirttihirmun kanssa ja ainoa paikka mihin sai mennä rauhassa oli äitinsä tykö? Nyt vanhasta tottumuksesta käytti tekosyynä tuota äitiä. Joskus on vaikeaa ymmärtää, että uusi kumppani ei toimi tai ajattele samalla tavalla kuin entinen.
on joitain ärsyttäviä piirteitä. Jos ne kuitenkin sattuvat olemaan niin pienehköjä ja melko merkityksettömiä niin parempi niin.
Se jossa ei ole mitään vikoja heittäköön ensimmäisen kiven.
Valhe ei ollut mikään iso. Eikä yrittänyt mitenkään sitä peitellä. Mutta valehteli kumminkin. Mitä teen, jätänkö heti?
Hanki koira, hae apua
Hanki koira, hae apua
Koira? Millaista apua ajattelit?
Myönnän, että "jätänkö heti" oli pikkasen kärjistetty:) ap
Jätä pois.