KESKENMENON JÄLKEEN HEINÄKUU
Pinoon tervetulleita kaikki jotka keskenmenon/menoja saatuaan uudelleen saaneet maagisen ja toivoa antavan plussan. Täällä voi jakaa "omituisuuksiaan" ja ajatuksiaan kaikesta saman kokeneiden kanssa, jotka taatusti ymmärtävät paremmin kuin muissa pinoissa joissa ei kohtalotovereita ole. Meillä jatkuu isot pelot ja silti kovat toiveet pettymysten ja surujen jälkeen ja olette KAIKKI tervetulleet puhumaan kaikista näistä tunteista pinoon!!
*30.3. Pyrrhylapyrrhyla,36v,kolmas toiveissa,10 keskenmenoa+enkeli
*10.4. Careless85,26v,kolmas toiveissa,viisi keskenmenoa
*19.4. EnnaNin,29v,toinen toiveissa,yksi keskenmeno
*23.4. Tontoliini, 30 v, ensimmäistä lasta odotetaan, yksi keskenmeno (5/11)
*3.5. Nyssykkä84,toinen toiveissa,km 5/11
*21.5. Minza, toinen toiveissa
*2.6. Tinkerbell,toinen toiveissa, yksi keskenmeno
*Piikkanen, kolmas toiveissa, 4 keskenmenoa
*7.8. Nippe82, kkm 08/10, tuulimuna 04/11, plussa 11/11 (tuplat)
*12.10. Simona 40v. kolmas toiveissa, km 2/10, tuulimuna 9/11
*14.10. anir, kolmas toiveissa kkm 07/10
*30.10. Elmu 25v, esikoinen toiveissa, kkm 5/2011 ja 10/2011
*6.11. Niiskurouva, toinen toiveissa
*8.11. 20vilmiina07,30v, toinen toiveissa, 1 km
*29.11. minbebis 27v, esikoinen toiveissa, 2 keskenmenoa
--SYNTYNEET--
* 9.11. Aveena, 27v, 1 ku 08/10,
POIKA (3300g, 52 cm, 9/9 pistettä)
*12.2. Malica, POIKA (3,5kg), rv.38+4
*8.4. Helene4, POIKA 3950g/52cm, rv.42+1
*8.4. Pupuliini, TYTTÖ&POIKA, rv 38+3
Kommentit (15)
Kiitos anir heinäkuun pinosta, mukana ollaan. Maha on vaihtelevasti pullahtaneena riippuen pikkuisen majailukohdasta. Potkuja ja muljahduksia tuntuu ihan joka puolella navan seudulla ja sen alapuolella. Ihanaa :)
Nyssykkä taisi jo jokin aika sitten ilmoitella heille syntyneestä pienokaisesta ...
-Vilmis 21+6
Hei kaikille
Pinouduin kerran tuonne tammikuisiin, mutta jotenkin tämä tuntuu kotoisammalta paikalta...
Kovin on hiljaista, mutta ehkäpä tämä tästä.
Omasta navasta:
Olen 35-vuotias ja odotuksessa on toinen pikkuinen.
Raskaus on viides, joten keskenmenoja on kohdalle osunut kolme: ensimmäinen noin rv8 06/05, toinen rv13 04/07 ja kolmas rv6+ 04/12.
Käsittämätöntä kyllä, tämän viimeisimmän jälkeen tärppäsi heti uudelleen ja nyt on menossa 12+2. Tärppi kävi muutoinkin hurjan pian, sillä nyt on uusi mies ja jätimme ehkäisyn helmikuussa ja tämä on jo toinen raskaus. Lienee siis oikeata kemiaa :) (keskenmenosta huolimatta)
Ultrassa olen tietenkin ravannut kahden viikon välein (olkoot siitä kuka mitä mieltä tahansa) 4+, 6+,8+ ja 10+, mutta eilisen nt-ultran jälkeen jo ehkä hiukan uskallan tähän luottaa.
Hiukan ihmettelen vielä raskausjuttuja, poikani kun on syntynyt 2006 ja siitä on jo aikaaa. Aina jotakin muuttuu, nyt ei saa enää syödä inkivääriä jne...
Tuntuu, että olen raskaana, mutta itse vauvaan henkinen kiinnittyminen on tosi vaikeaa, vaikka pikkuinen säpsähtelisi ultra-näytöllä. Kovin sitä on kyyninen. Mutta uskottava tähän on.
Vatsa ei vielä ole sanottava, välillä ei lainkaan ja välillä varsinkin ruokailun jälkeen mahdottoman iso raskausvatsa. Huono ja etova olo on alati - ja jollei ole - olen tietenkin heti paniikissa pohtimassa vaihtoehtoja. Muutoin olen voinut paremmin kuin poikani odotuksessa. Tuolloin oksensin viikolle 30. Nyt en ole oksentanut kertaakaan, vaikka lähellä käydään joka päivä.
Aiemmin täällä oli - siis silloin vuosia sitten - tosi aktiivinen "haahu"-pino, jossa keskenmenon kokeneet vaihtoivat ajatuksia. Lisäksi oli joku muu suljettu ryhmä, johon saattoi liittyä, vieläköhän sellaisia on?
Tulipas nyt täysin omanapainen viesti, mutta jospa nyt tämäkin auttaa aktivoimaan tätä raskauden aatosta :)
Kauniita päiviä joka vatsalle
- Aapeli 12+2
Mä taas ohimennen tänne eksyin :)
minähän plussasin helmikuussa, mutta maaliskuussa raskaus todettiin tuulimunaksi, tämän perään olikin sitten hetui ns. kemiallinen raskaus, eli meni heti perään kesken....
nyt kävi niin onnellisesti että tärppi tuli taas, ja epäuskoisina menimme ultraan tarkistamaan ettei nyt olisi tuulimunaa.
löytyikin 2 sykettä eli, tuplapotti masussa nyt elelee :)
Viikkoja nyt 8+2 eli alussa mennään mutta kaikki vaikuttaa hyvälle. kaksosraskaus vaikutti olevan erimunainen ja molemmat siis omissa oloissaan turvallisesti
T. MiRaBel ja TuplaPotti 8+2
Tervetuloa uusille! Tämä pino on melkoisen hiljainen, kuten varmaan olette huomanneet, mutta harvakseltaan kuitenkin kuulumisia kirjoitellaan. Suljettujen ryhmien puolella on keskenmenon kokeneiden porukka, siellä on mukana sekä odottavia että vielä raskautumista yrittäviä.
MiRaBel: ihan mahtava tuplapotti :)
Täällä on jo vähän vaatteita uskallettu katsoa varaston siivoamisen yhteydessä. Vieläkin on silti pelko persiissä aina välillä. Mutta uskaltaa tästä jo nauttiakin, pian on mulla takana ne viikot, että pieni suurella todennäköisyydellä selviäisi ennenaikaisesta syntymisestä. Potkuja tulee joka puolelle ja muutama päivä sitten pieni potkaisi kylkiluiden alapuolelle niin, että henkeni salpautui :)
Vilmis + Korppu ... oliskohan huomenna 24+0
MiRaBel, vau ja hienoa ja onnea! Lisää tuplia tähän pinoon. Toivotaan et kaikki menee loistavasti. Noissa tuplissa on kyllä ihan riittämiin työnsarkaa, mut on tää myös ihanaa :)
Vilmis ja Anir, tekin ootte jo ihanan pitkällä! :D
Mitähän Nipelle kuuluu?
Ja tietty tervetuloa ja onnea uusille pinolaisille! :)
Täällä vaan syödään ja kasvetaan :) Onneksi pikkuhiljaa yöunetkin lapsilla pitenee :)
pupuliini ja kaksoset 3kk
kiitos onnitteluista :)
juu, työsarkaa on luvassa, kuopus on 1v3kk kun tuplat tulevat maailmaan.... olen jo asennoitunut että kaikki nettailut yms varmasti siinä rumbassa jää :D
Mitenkäs noiden tuplien kans nyt seurannat menee? Ultrataanko useammin?
Mulla seuraava neuvola 24.7. jolloin viikkoja 9+4 muistaakseni, kuunnellaanko silloin mitään sykkeitä vielä? (tuskin?) On siis se eka peruskäynti.
Mulla tosiaan 7+3 ultrattiin ihan vaan tuulimunan poissulkemiseksi..
T.MiRaBel ja mussukat 8+4
MiRaBel, meillä alko rakenneultrasta olemaan seurantoja äitipolilla (ultria siis) kuukauden välein tonne 32-33 vkolle ja sit n. 2vkon välein loppuun asti. Näin siis ainakin Helsingissä. Saa siis ravata aika usein äitipolilla, mut toisaalta näkee aika usein pienet ihmeet :)
Teillä tulee olemaan siis melkoista hulinaa ja oikeesti työtä kun kaksoset syntyy. Toivottavasti saat paljon apuja sit lasten kans. Ei sillä ettetkö pärjäis, mut se helpottaa kummasti. Meillä kuunneltiin neuvolassa sydänäänet vasta joskus 16 vkolla muistaakseni. Mä ostinkin kotidobblerin, et pysty itte kuuntelemaan ja rauhoittamaan mieltä.
Mä kävin kans sillo 7+ jotain alkuraskauden ultrassa vatsakivun takia, mut sillon mulla ei näkyny kun yksi syke siellä ja tämä jymypotti paljastui sitten niskapoimu-ultrassa :)
pupuliini ja äitin "isot" vaavit
Vilmis: kerroit, että suljetulla puolella on myös joku km-joukkio.
Olen hiukan vielä ulkokehällä Vauvan nykyisistä palstoista. Kuinkahan sinne suljetulle puolelle löytäsin tieni?
Aapeli 13+3
Aapeli: Tervetuloa! Ja onnea tähän raskauteen!
Vilmis: Ihanaa kun sinäkin oot jo noin pitkällä. Ota vaan nyt rennommin, itsekin tosin uskalsin hieman uskoa raskauteen vasta 24 viikon tietämillä.
Mirabel: Hurjasti onnea! Olenkin monesti miettinyt ja käynyt kuumeilijoiden puolella kurkkimassa missä oot, kun talvella raskausuutisen kävit siellä julkaisemassa. Kyllä huisketta ja tekemistä teillä tulee riittämään, mutta sinä jos kuka olet tuplaonnen ansainnut miehesi kanssa. Niin monta keskenmenoa olet joutunut kokemaan!
Anir: Miten kesä on sujunut? Ei ainakaan helteet ole paljoa päässeet kiusaamaan tämän kesän odottajia?! Mikä vointi?
Pupuliini: On niin ihana kun näitä tuplaonnia on nyt meidän pinossa useampi. Vinkkejä arkeen varmasti kaipaisi välillä, mutta en tiedä missä niitä ajatuksia voisi vaihtaa, kun ei enää odottajissa olla....
Eli jakautuminen täällä "suoritettu". Nyt nyytit onneksi tuhisevat tuolla omassa sängyssä ja omassa kodissa ;) Elämä on siis ollut huisketta, enkä nytkään ennätä tarkemmin kuulumisia kirjoitella, muuta kuin että kaikki hyvin olosuhteisiin nähden. Opettelua tämä on. Käyn kertomassa myöhemmin kuulumisia, konsa ennätän.
Hei kaikille! Odottelen nyt ihan alkuraskaudessa kolmatta lasta. Ennen esikoista oli useita keskenmenoja, jotka ovat jotenkin jättäneet epäilyn tunnun seuraaviin raskauksiin. Edes kaksi seuraavaa onnistunutta raskautta ei selvästikään saa pois mielestä pelkoa. Aikoinaan kirjoittelin silloisessa keskenmenon jälkeen-pinossa nimeltään Haahut. Se oli tosi tärkeä vertaistukipino itselleni, siellä ymmärrettiin sadat testipuikot alkuraskaudessa ja kaikki paniikin tulvahdukset. :)
Eli jos saisin tulla mukaan, vaikka ei lähiaikoina keskenmenoja olekaan, se olisi kiva!
Olen justsillään 30-vuotias kahden lapsen äiti. Minulla on kohta kolme täyttävä tyttö ja pian kaksivuotias poika. Nyt kolmas tulollaan, raskausviikkoja lienee noin viisi. Laskettu aika kutakuin 20.3.2013 Olen tehnyt tähän mennessä varmaan kahdeksan raskaustestiä (kuka sitä nyt ekaan positiiviseen uskoo, ja sitten se viivan vahvistuminen!! :D) ja nyt panikoin pienesti oireettomuudesta.
Tai no jaa: onhan niitä oireitakin, ja luin aiempien raskauksien aikaisia kirjoituksiani niin samaa määrää kuin silloinkin. MUTTA SILTI! :D
Meillä muuten haahut jatkoivat aikoinaan jonkin aikaa vauva-keskusteluosiossa, eli ehkä täältäkin vauvautuneet voisi tehdä sinne pinon?
Olen tänään yksin lasten kanssa kotona kun mies on hummaamassa. On vähän tylsää. Haluaisin pikakelata elämää eteenpäin, edes siihen varhaisultraan.
Jaksamisia kaikille!
virva
Ihan lyhyesti.
Hauskaa, että tämäkin pino hiukan aktivoituu. Onnea tasapuolisesti kaikille plussanneille.
Virva - minäkin pinouduin ennen haahuissa, mutta se oli 2005-2007, sinä lienet sen ollut siellä hiukan sen jälkeen?
Testitikkujen määrää ei kai voi kukaan muu oikein oivaltaa. Minä en myöskään kertonut miehelle "ihan kaikista" testailuistani :) Hän kommentoi jossakin vaiheessa, että "eiköhän nyt anneta hiukan olla ja testataan sitten kun se varmasti näkyy". Ja pah - minä kävin lounastauolla ostamassa testejä ja testailin työpaikan vessassa. Ja sitten vertailin testejä keskenään. Jopa päädyin purkamaan yhden predictorin digitaalisen testi ja löysin sisältä varhaisen haamujen haamun. (Vaati hiukan nettisurffailua, että löysi oikean vertailuarvon - hih hih)
Taisin tehdä sen saman kahdeksan testiä minäkin.
Ja nyt tosiaan takana on neljä ultraa yksityisellä ja nt-ultra julkisella, ja viikkoja kasassa kuitenkin vasta 13+ .
Siksi tällaiset pinot ovat tärkeitä, että tuntuu, ettei ihan ole kuusta kun muut ovat maasta :D
Aapeli 13+6
Ai Aapelikin on vanha haahu. :) Minä tulin haahuihin ensin tuonne yrityspuolelle 2008 kesällä tai joskus niillä main. Sitten myöhemmin jatkui odotuspuolella.
Ajattelin, että tällä kertaa voisin odottaa sine np-ultraan niinkuin muut kunnolliset ja kärsivälliset, mutta ei niin kyllä tule käymään. On se vain pakko varata aika varhaisultraan jossain välissä. Samoin ajattelin, että yksi hyvä plussatesti riittäisi, mutta ei niin kyllä myöskään tosiaan käynyt. Itseasiassa tilasin mammaksilta lisää, kun en kehtaa enää tämän pikkukylän apteekista lisää ostaa. Haluaisin nähdä sellaisesta viikkonätöllisestä, että hormoonia tulee jo enemmän ja viikot lisääntyvät.
Hölömöä, mutta en mahda sille mitään. Kun enhän niillä testeillä keskenmenoa voi mitenkään estää, tässä ei nyt vain ole loogiselle ajattelulle sijaa.
Listaan kuulkaas tähän oireita: välillä on huono olo, sillälailla miedosti. Oikea pahoinvointi alkaa varmaan joskus 6+ jos menee niinkuin aiemmin. Tissit on välillä sellaiset vihlovat, ja vuotavat jotain esimaitoa. Välillä noustessa huimaa ja vihloo mahasta. Lämmöt on yli 37. Iltaisin väsyttää tavallista enemmän, mutta ei mitään raatoväsymystä, vielä. Minusta siis ihan ok oirelista näille viikoille, jotka siis lienevät noin 5+.
virva
... suljetulla puolella on tosiaan pino keskenmenon kokeneille. Eli tuolta vasemmalta valitset ryhmät ja sieltä löytyy pino Keskenmenon kokeneet. Klikkaat siitä ja sitten laitat pyynnön päästä ko. ryhmään.
Virva, tervetuloa mukaan ja toivotaan kovasti tarrasukkia matkaan! :)
Nippe, Hurjasti onnea syntyneistä nyyteistä ja ihanaa että olette jo kotona! :) Kovasti odottelin että sinusta kuulee. Mielelläni kyllä jakaisin arjen vinkkejä ja ihan omaa kokemustani sun ja tietty muidenkin kanssa, mutta missä sen tekisimme?? Myös Monikko-onnea sivustolla ja facebookin kaksoset&kolmoset ryhmässä saa hyviä neuvoja ja sinne saa vuodattaa tätä tuplaihanuutta- ja kamaluutta. Ja facebookissa on myös tuplien lastentarvikekirppis, josta saa kirppishintaan ostettua kivoja vaatteita mukuloille (se on vaan tupla/tripla/nelos/jne perheille). Noi on ihan hyviä sivustoja, jos et oo jo aiemmin niitä huomannut. Kiva ois kuulla sun synnytyksestä ja siitä miten on kotona lähteny menee ja ihan et miten sä itse voit. Mulla ainakin oli melkoista tunnemyllerrystä kun sairaalasta kotiin päästiin. Ja tulios sieltä' nyt mitä sukupuolta? :)
Aurinkoista sunnuntaita kaikille! :)
Pupuliini ja vaavelit
Tehdäänpä nyt uusi pino, vaikka täällä superhiljaista onkin...
Tervetuloa laurentsia4 mukaan! Laitatko tietojasi, lasketun ajan jne, niin laitan listaan :)
Täällä raskaus etenee normisti, maha kasvaa ja vauva myllää milloin myllää. Ei ole mikään superliikkuja, ja jos ei ole vähään aikaan liikuskellut, tulee heti mieleen onko pieni enää elossa... Appelsiinimehu antaa kivasti vauhtia pieniin töppösiin :) Ei tuosta vauvan menettämisen pelosta näköjään pääse ollenkaan :(
Mitähän Nipelle kuuluu? Oletko vielä yhtenä kappaleena?
anir 25+0