Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustelkaa, miksi kannattaa ostaa merkkivaate/ keskihintainen vaate

Vierailija
30.06.2012 |

edullisen H&M-vaatteen, Vilan tai Vero Modan sijaan?

Onko niissä jotain eroa, vai maksetaanko vain merkistä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika karseasti tulee juhlavaatteelle/kengälle hintaa/käyttö, jos joka kekkereihin tai vuosittain uudet ostetaan

Olen se, joka ihmetteli käytettävätkö ihmiset samoja vaatteita kymmenen vuotta... Ei kai kukaan ole mistään vuoden välein hankkimisesta puhunutkaan? Yhden ja kymmenen vuoden väliin mahtuu monta vuotta ja monet juhlat. Ja toisaalta silloinhan sitä hintaa vaatteelle/kengille juuri tulee, jos sen ostaa kalliilla!

Itse ole ostanut hienot juhlakengät kirpputorilta 12 eurolla - kävin ensin kyllä etsimässä ihan kenkäkaupoista, mutta niiden valikoimat eivät miellyttäneet. Ja vaatteitakin olen löytänyt kierrätettynä aika halvalla. Ikinä en ostaisi merkkivaatetta kalliilla, varsinkaan kun ei kuitenkaan käyttäisi sitä merkkivaatetta yhtään sen kauempaa kuin kirppikseltä ostettua halvalla löydettyä.

Eli ei ainakaan minulle ole tullut ylihintaisia ostoksia tai rahanmenoa, vaikka muutaman vuoden välein tuleekin ostettua uudet juhlakengät tai vaatteet (ja itse asiassa minulla on useitakin juhlavaatteita, koska ostan kirpputorilta yleensä aina, jos löydän jonkun, josta tykkään - kun hinta on alhainen, sen voi ostaa ja SILTI tulee halvemmaksi kuin jos panostaisi yhteen hintavaan, varsinkin kun ne kierrätetythän voi pistää uudestaan kiertoon melkein samalla hinnalla minkä on itse laittanut niihin.)

Kaikki kunnia teille jotka kätte kirppareilla. Minulle se ei ole optio, en ehdi kulkea kirpputoreilla, kun teen töitä ja sitten vapaa-aikana pääosin muuta kun ostoksia. Siksi minulla on tietyt merkit joista tiedän oman kokoni sovittamatta j laatutason, sitten tilaan ne jostain tai käynt tietyssä kaupassa pikaisesti josta tiedän että saan niitä. Ymmärrän että teitä kirpputoreilta ostajia kauhistuttaa, että maksan uudesta vaatteesta uuden hinnan, mutta minulle se on ok,kun tiedän että käytän ne vaatteet itse aikalailla loppuun.

Joku aiempi ihmetteli miten voi käyttää samaa vaatetta vuosia. Olen itse huomannut että sopiva sykli on usein 3-4 vuotta ja sen aikaa hyvät vaattete usein kesätävät. Sitten on tietyt klasitkot jotka ovat ns lähes ikuisia.

Vierailija
22/26 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia teille jotka kätte kirppareilla. Minulle se ei ole optio, en ehdi kulkea kirpputoreilla, kun teen töitä ja sitten vapaa-aikana pääosin muuta kun ostoksia.

Luulet siis, että kirpputorit ovat meille kirppariharrastajille hankalia? Päinvastoin ainakin omalla kohdallani! Löydän itse todennäköisemmin vaatteen kirpputorilta kuin kaupasta, ja kirpputorit eivät siis todellakaan vie liikaa aikaa tms. Tavallisissa kaupoissa joutuisin kiertelemään. Itselläni kun ei ole jotain tiettyä merkkiä, jota haluaisin aina ostaa, vaan katson jokaisen vaatteen tapauskohtaisesti.

Ilmeisesti luulet myös kirpputoreja käyttävän vain niiden, joilla "ei ole työtä eikä muuta tekemistä vapaa-aikanaan"? Aika hassua. Huomaa, etteivät kipputorit ole sinun juttusi, tai sitten kotipaikkakunnallasi ei ole erityisen hyviä kirpputoreja. Usein kirpputoreja käyttävätkin nimenomaan ne, jotka eivät varsinaisesti harrasta mitään "shoppailua" - no, osa voi tietenkin kierrellä kirpputoreja ihan harrastuksekseenkin ja etsiä löytöjä.

Ja siis tuo 3-4 vuotta, jonka mainitset laatuvaatteen kestävän, niin kyllä sen ajan kestää ketjukaupan vaatekin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että teitä kirpputoreilta ostajia kauhistuttaa, että maksan uudesta vaatteesta uuden hinnan, mutta minulle se on ok,kun tiedän että käytän ne vaatteet itse aikalailla loppuun.

Olen se, joka kirjoitti kirpputoreista, ja tähän piti sanoa se, että miksi se nyt kauhistuttaisi? Tottakai itsekin ostan uutena, jos en kirpputorilta löydä - mutta yleensä löydän, enkä ehdi "tavalliseen" kauppaan asti. Itse vaan en koe omalla kohdallani mielekkääksi maksaa vaikka 100 euroa jostain, jonka löydän (vastaavan vaatteen) kahdella eurolla tai vitosella.

Tosin itse löydän helposti vaatteita kierrätettynä, kaikkien kohdalla ei ole niin. Oma tyylini ja vaatekokoni on sellainen, että löytyy aika uusia ja hyväkuntoisia vaatteita runsaasti. Asun Helsingissä ja täällä on hyviä kirpputoreja.

Vierailija
24/26 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kengät yleensä hieman laadukkaampia. Joskus myös kalliimpia vaatteita, mutta ne on oltava klassisia perusvaatteita, kuten kasmirneule tai musta hame tms.. En tiedä, en ole mikään tyyliikyyden perikuva, joten en ole ehkä paras vastaamaan, mutta kyllä osassa vaatteita maksaa se merkki ihan liikaa. Joskus mielestäni hintava 40e trikoopaita on kulahtanut ekassa pesussa, vaikka olennpessyt ihan ohjeen mukaan. Ja miesten kauluspaidat, esim Gant, RL on olleet todella nopeasti rikki!!! Sitä alkaa tunnistaa ne kankaat, mitkä ovat laadukkaita... Ja kyllä hyvin suunniteltu vaate yleensä istuu päälläkin paremmin. Olen huomannut että Espritillä on ihan kauheita vaatemalleja, ne on usein jotenkin oudosti muotoiltu, sellaista tusinasuunnittelua.... Sitlinostan niitä välillä kun ne on ihan hyviä perusvaatteita ja löytyy pieniä kokoja. Istuvia farkkuja en ole vielä alle 50e.lla löytänyt , yleensä niihin menee n.100e. Ja halpisvillakangastakit on jotain ihan järkyttävää, ompeleet vinksottaa ja kangas näyttää jo myymälässä nyppyiseltä....

Vierailija
25/26 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun vielä työn takia on pakko käyttää jakkupukuja, kotelomekkoja ja vastaavia, niin pakko on ostaa melko hintavia ranskalaisia ja italialaisia vaatteita pikkuputiikeista. Usein vaatteita joudutaan vielä pienentämään ja sellaista operaatiota ei kannata halvalle rätille lähteä tekemään. Hyvää vaatetta voin pitää 10 vuotta.

Kirppareilta en ole koskaan löytänyt yhtään mitään enkä niitä nykyään enää edes kiertele.

Vierailija
26/26 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 12 v vanha burberryn trenssi ja se on ihan karsee. Liian iso, silloin vaatteet oli kauheita telttoja. Mun paino on säilynyt samana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä