Mitä juotte pohjiksi ennen baariin menoa?
Kommentit (9)
puolen litran siideriä yleensä, joskus kolme.
mutta ehkä pullo kuoharia tai 12 kaljaa/siideriä+drinksuja tai viiniä.
--- (uutinen)Päihtynyt nainen hiippaili väärässä huushollissa varhain perjantaina. Asunnon oikeat haltijat heräsivät noin kello 06.30 aikaan, kun päihtynyt naishenkilö saapui pariskunnan makuuhuoneeseen. Nainen oli yrittänyt avata pariskunnan vuosikertaviinipullon asunnossa. Avaaminen oli epäonnistunut ilmeisesti vahvan päihtymyksen takia....
...(kommentti) Naapurini, pahasti alkoholisoitunut uskovainen nainen, tunkeutui kerrostalossa patiolleni vain pitkähihainen paita päällään. Herätti meidät nukkumassa olleet melullaan ja riehunnallaan, kun pyrki sisään. Oli siinä lapsenlapsille selittämistä, että miten täti känniääliö onnistui avaamaankin lukitun portin. Liekö sitten yli kiivennyt. Hänen asuntonsa oli se minusta seuraava... En jäänyt kyselemään, mitä akka teki ulkona keskellä yötä ilman muuta vaatetta kuin paita. ---
Aivan järkyttäviltä kuulostaa nuo määrät mitä te kiskotte! Illan aikana voisin juoda korkeintaan kolme isoa siideriä tai 4-5 lasia viiniä ja eräät vetää pohjia enemmän!
Pohjia, aikuiset ihmiset! Minkä takia? Mulle kyllä riittää vallan hyvin ne mitä baarissa juo.
Pohjia, aikuiset ihmiset! Minkä takia? Mulle kyllä riittää vallan hyvin ne mitä baarissa juo.
Vaikka viinapää onkin kohtalaisen huono, niin hyvän kännin saamiseksi täytyy kotonakin juoda jotain, en viitsi baaritiskille kaikkia rahojani kantaa. Eikä sinne baariin nyt niin hääviä selvinpäin ole mennä. Joskus toki voi, jos ei ole aikomustakaan ottaa kuin ne pari.
Mutta itse kysymykseen...vähän riippuu. Jos aloittaa pohjien oton suht myöhään, riittää se n.3-4 puolen litran tölkkiä, mutta jos jo hyvissä ajoin iltapäivällä niin ehkä se puolen litran viinapullo tai sitä vastaava annosmäärä kaljaa/lonkeroa.
Yleensä pyrin pysymään niissä miedoissa, koska kirkasta viinaa tuppaa usein menemään huomaamatta enemmän kuin olisi tarpeen ja siitä ei tule kuin sanomista. :D
paikka,jossa tykkään käydä on törkeän kallis.....Määrä vaihtelee, yleensä puoli/reilu pulloa valkoviiniä TAI pari-kolme siideriä, väkeviä ei koskaan.
olen harrastanut viimeksi pohjia. Silloin saattoi solahtaa pullo viiniä ja joskus vielä kalja tai pari päälle, siis ennen baariin menoa.
Nykyisin aikuisena ja työssäkäyvänä kolmekymppisenä en harrasta mitään tietoista alkotankkausta ennen baariin (siis tässä ilmeisesti puhe sellaisista yökerhotyyppisistä, ei pubeista) menoa. Baariin päädyn usein ravintolaillallisen kautta, jolloin tietysti on viiniä kulunut muutama lasi aterian seurana.
Yleensä 4 kpl 0.5 litran siideriä.
Nuorena saatoin kiskoa pullon punkkua ja kaksi isoa siideriä pohjiksi, huh huh.