Mun ja miehen nimimaku ei vaan kohtaa... Nimiehdotuksia pojalle...
Me ei päästä nimestä yhteisymmärrykseen millään. Kaikki nimet, joista minä pidän, mies ei pidä ja sama oikeastaan päinvastoin.
Keksisittekö hyvänkuuloista nimeä, josta molemmat tykkäisimme?
Kolmitavuinen(tai vokaalipitoinen kaksitavuinen).
Seuraavia nimiä olen miehelle ehdotellut:
Akseli
Aleksi
Eemeli
Felix
Joachim/Joakim
Jooa
Matti
Viljami
Mies ehdotti mm. Henriä, mikä on mielestäni yksi maailman kamalimpia nimiä... :(
Kommentit (82)
Minulla oli koulukaveri (tyttö), jonka nimi oli Joa. Onko Jooa/Joa sellainen nimi joka sopisi molemmille sukupuolille? Jooa olisi kaunis ja erikoinen nimi joka tapauksessa.
Lähimmälle isolle haustausmaalle sinne oikein vanhalle puolelle. Sieltä löytyy jos minkälaista nimeä, joka voisi olla vähän erilianen kuin muilla.
Noah
George
Humphrey
Ashley
Keanu
Voldemort
Ron Jeremy
Kake
Ne oli vaan sellaisia nimiä, joita en suorilta käsin inhonnut ja siksi hylännyt.
Reima ja Viktor kamalia nimiä.
Minun mielestäni listani nimet, joista eniten tykkään on Jooa, Matti, Akseli ja Aleksi. Pekka-nimestäkin tykkään paljon.
Aleksista mieskin tavallaan tykkää, mutta sanoi, että kummisedällä ja kummilapsella ei vaan voi olla sama nimi... :( Akselista hän taas tykkää yhtään - on kuulemma liian samanlainen nimi kuin Aleksi.
Kasperi
Santeri
Konsta
Aaron
Eemil
Justin - EI mitään Bieberiä, IKINÄ! :D
Noah - En tykkää.
George - Juu, ei tod.
Humphrey - Bogart, ei.
Ashley - Mielestäni enemmän tytön kuin pojan nimi, mutta vaikkei olisikaan niin EI!
Keanu - Ei.
Voldemort - Heh, taas esikoisen yksi kutsumanimi... :D
Ron Jeremy - Juu, heti.. No ei oikeasti... :D
Kake - Kas, kun ei Cace tai Cake.. :) Juu, ei! :P
Oskari - oli erään minulle hyvin ilkeän ihmisen nimi. :(
Kasperi - Ei. Kaverin lapsi.
Santeri - Ei. Kommentit ylempänä ketjussa.
Konsta - Ei. En tykkää.
Aaron - Ei. Periaatteessa ei mitään vikaa, mutta ei.
Eemil - Suosikkinimiäni, mutta on jo osa isoveljen kolmiosaista nimeä, joka sai jo kaikki parhaat poikien nimet... :/
Ollaan virallisen kalenterin nimet käyty läpi. Sieltä ei oikein mieleistä löytynyt, että sen kalenterin nimiä ei oikein kannata ehdottaa, koska sieltä ollaan otettu jo ns. hyvät nimet muistiin. Mutta jos joku keksii hyvän nimen kalenterin ulkopuolelta.. :)
Ps. Melko tärkeää on myös se, että nimi lausutaan kuten kirjoitetaan. :)
Siis lausutaan miten kirjoitetaan, kuten Felix tai Joachim?
Muah. Voi lapsiraukkoja... Valtteri ja veljensä Joachim :D
En kyllä ymmärrä miksi ihmiset viitsiikin pilkata noita nimiä. Ei Joachim ja Valtteri ole mitenkään hassummat nimet, ihan tavalliset. Ymmärtäisin sen että ihmiset huvittuisivat nimestä tyyliin ''Umberto Wilhelmus Virtanen''. Ap, älä kuuntele muitten mielipiteitä, valitsette juuri sellaiset nimet mitkä teitä miellyttää!
mielestä mikään näistä nimistä ei oikein uppoa. Tai jos pakko niin Akseli ihan kiva. EI ALEKSI, mun mielestä taas ihan eri fiilis tulee nimistä, vaikka kirjaimissa ei juuri eroa olekkaan. :) Laittskaa se Pekka :D Tai sitten joku "vanha" kunnon nimi. Ei ainakaan näitä Micoja Nicoja :)
Tykkäätteö nimestä
Elias
Matias
Johannes
Eero
Vilho
Leo
Tuomas
Oiva
Venni
Ei mikään "liian erikoinen" tai ehkä Venni. Aika perus nimiä kyllä suurin osa..
Jasper
Joakim
Eemil
Benjamin
Oiva
Aarne
Aarre
Aatos
Ilmari
Paul
Pauli
Harri
Esa
Elias - Ei.
Matias - Perhepiirissä jo.
Johannes - Ei, tulee hirveä ex-ukko mieleen...
Eero - Kuten Eetu, liian kova nimi.
Vilho - Ei oikein iske.
Leo - Kaverin lapsi, lisäksi liian lyhyt nimi.
Tuomas - Ihan kiva. Voisi päästä mietintään...:)
Oiva - Lähisuvussa jo lapselle annettu...
Venni - Näen tämän tytön nimenä, koska tunnen kys. nimisen pikkutytön... :)
Jasper - Lähisuvussa jo.
Joakim - On jo mietintälistalla... :)
Eemil - Isoveljen kesk. nimi. :)
Benjamin - mietin jo veljelle, mutta ei iske enää.
Aarne - Ei.
Aarre - Ei.
Aatos - Ei.
Ilmari - Ei.
Paul - Kaverin lapsen nimi.
Pauli - Melkein kaverin lapsen nimi. :)
Harri - Ei.
Esa - Ei ikinä.
että molemmat tutkaili nimipäiväkalenteria pari päivää ihan ajatuksen kanssa, ja sitten merkkasi kaikki nimet, jotka omasta mielestä oli tosi hyviä ja myös ne, jotka oli ok. Molemmat siis eri kalentereihin.
Sitten vertailtiin kalentereita, ja päädyttiin sellaiseen nimeen, joka löytyi kummankin listalta.
Mikael kummilapsi.
Timo/Mikko liian kasaria...
Se Frans Emil mikälie - Never... :D
Joten Aleksanteri pois laskuista. Tässä välissä terveisiä tutuille... ;)
Alexander on ihan ok.. :)
Valtterin veljen nimeksi sopisi
Rasmus
Entä jos miehesi saisi valita lapsen toisen nimen ja sinä valitsisit etunimen? Kuulostaa siltä että sellaiset nimet joista molemmat pitävät on aika harvassa...