Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syvästi järkyttynyt. 13v tyttöni jäi kiinni e-pillereiden syönnistä!

Vierailija
29.06.2012 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppupuolella, eikä meidän yläasteella ollut varmaan kuin muutama tyttö jotka yläasteen aikana harrasti seksiä, suurin osa ei edes seurustellut. Nämä muutama "aikaisin kehittynyt" olivat sitten kyllä aika huonossa maineessa kun kulkivat niiden amislaisten kanssa. Itse harrastin seksiä vasta yläasteen jälkeen muutettuani Helsinkiin, ja omastakin mielestä olin melko nuori, vaikka olin juuri täyttämässä 16. En tosin seurustellutkaan ennen sitä.

Oma tyttäreni ei ole seurustellut vieläkään, vaikka on jo pian täysi-ikäinen, enkä usko että on harrastanut seksiäkään, olen jopa hieman huolissani asiasta. Hänen ystäväpiirissään on myös uskovaisia, kai sen takia ei ole paineita seksiin.

Varmasti silloin muinoin kun olin itse nuori, ja nykyäänkin, vaikuttaa kaveripiiri paljon asiaan.

Tyttäreni esimerkiksi sanoi jo ala-asteella että eräs rinnakkaisluokka on ihan eri tasolla kuin muut, se yksi luokka oli sellainen jossa "seurusteltiin" ja tytöillä oli meikit ja napapaidat. Tytön luokalla pojatkin pelasivat keräilykorteilla muiden luokkien pojilta salaa.

Tyttären luokalla jotkut alkoivat seurustella yläasteen aikana, eikä se mennyt mitenkään sen mukaan kuka oli kaunein tai rumin. Osa seurustelee saman kumppanin kanssa vieläkin, eräs on menossa poikaystävänsä kanssa naimisiin heti kun on täysi-ikäinen (lestadiolainen) lapsia kai alkavat sitten heti tehdä. Tyttäreni mielestä moinen on pöyristyttävää.

Jos oma tyttäreni olisi alkanut syödä e-pillereitä 13-vuotiaana, olisin kyllä hämmästynyt, ja puhunut asiasta, ja tietysti kysellyt kenen kanssa aikoo seksiä harrastaa, en antaisi kovin paljon vanhemman pojan kanssa olla.

Vierailija
2/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimukseen haluaisin kyllä lähteen. Jos jotkut aloittaa vasta lähemmäs parikymppisinä, tarvitaan aikamoinen joukko niitä alle 10-vuotiaita kanssa. Vai laskettiinko tähän "tutkimukseen" mukaan kaikki pedofiilien uhrit myös?

Jos tuon mukaan keskimääräinen on 13 vuotta, niin kuinka aikaisin sitten se aikaisin aloittava osa aloittaa? 8 v.?

Niinpä, sanopa se. Siksi se tutkimus järkyttikin. Pisti myös ajattelemaan, keiden kanssa ne pikkulikat sitä seksiä harrastavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon mukaan keskimääräinen on 13 vuotta, niin kuinka aikaisin sitten se aikaisin aloittava osa aloittaa? 8 v.?

Niinpä, sanopa se. Siksi se tutkimus järkyttikin. Pisti myös ajattelemaan, keiden kanssa ne pikkulikat sitä seksiä harrastavat.

Muistat väärin tai sittenkyseessä on joku pilipalitutkimus. Ja sä vielä levität tollastasta potaskaa täällä totena.

Vierailija
4/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikin vielä barbeilla ja olin aika lapsellinen 11-vuotiaana, mutta 14 vuotiaana aloin seurustelemaan ja 15-vuotiaana söin jo pillereitä.

Joku kysyi mitä pahaa on harrastaa seksiä 13-vuotiaan. Kyllä 13-vuotias on vielä niin lapsi, ettei ehkä ymmärrä milloin häntä käytetään hyväksi, milloin vanhempi kundi/mies vain vedättää, miten pitkälle voi mennä, miten voi itse vaikuttaa tapahtuman kulkuun jne.

Sillä hetkellä lapsi on vielä hukassa, ratsastaa ehkä sillä tunteella, että on hyväksytty ja haluttu, mutta myöhemmin kun alkaa tajuta tapahtumia psyyke ei kestäkkään.

Vierailija
5/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ls-ilmoituksen paikka!

lapsi ei tavi e-pillereitä vielä ainakaan 5-vuoteen

Vierailija
6/47 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ap, muista ne kondoomit! E-pillerit eivät suojaa sukupuolitaudeilta joten olisi fiksua jos antaisit tyttärellesi kondomeja. Ja joku kirja seksistä vaikka. Se riittäköön jos et uskalla puhua.

Vierailija
7/47 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin seksin 14-vuotiaana. 15-vuotiaasta lähtien on olllut pillerit. Muutamia taukoja on ollut. Mielestäni tyttösi hoitaa nuo ehkäisyasiat hyvin, kuten itsekin aikoinaan hoidin ( tosin kondomi lisänä olisi ollut hyvä juttu...). Joskus tuntuu, että hoidin liiankin hyvin, kun taisi nuo lapset jäädä tekemättä ajoissa. Mutta mikään mahti maailmassa, varsinkaan vanhempi, ei olisi saanut minua siirtämään seksuaalisuuteni kokemista tuonnemmaksi!

Vierailija
8/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, kyllä se nuori joskus tietää mitä tekee. Ja seksihän nyt vaan on luonnollinen asia, ja mielestäni myös nuorella on siihen oikeus.

13-vuotias on lapsi. Seksillä on suojaikäraja ihan syystä. Seksuaalisuuteen on kaikilla oikeus, taaperoillakin, mutta seksi ei ole sama asia kuin seksuaalisuus.

Vierailija
10/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon mukaan keskimääräinen on 13 vuotta, Pisti myös ajattelemaan, keiden kanssa ne pikkulikat sitä seksiä harrastavat.

Vierailija
11/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaistytön seksielämä alkaa keskimäärin 17-vuotiaana.

järkyttynyt, jos 13-vuotias aikoo harrastaa seksiä. Minkä ikäinen on kumppani? Missä aikovat harrastaa? Millaiset kotiintuloajat lapsella on?

Luin pari vuotta sitten suomalaisesta tutkimuksesta, jonka mukaan suomalaiset tytöt aloittavat seksielämän keskimäärin 13-vuotiaana ja pojat keskimäärin 18-vuotiaana. Minusta tämä on tosi järkyttävää.

Vierailija
12/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, kyllä se nuori joskus tietää mitä tekee. Ja seksihän nyt vaan on luonnollinen asia, ja mielestäni myös nuorella on siihen oikeus.

13-vuotias on lapsi. Seksillä on suojaikäraja ihan syystä. Seksuaalisuuteen on kaikilla oikeus, taaperoillakin, mutta seksi ei ole sama asia kuin seksuaalisuus.

miten aiot toimia oman taaperosi kanssa sitten kun se on teini-iässä ja hormonit hyrrää? Lukitset kaappiin niin kauaksi että täyttää 18? Jos teini on seksiä aikonut harrastaa, se sen myös tekee, olivatpa vanhemmat mitä mieltä tahansa. Kaikista hanakammin ovat sitä kokeilemassa sellaiset, joiden vanhemmilta on tullut ehdoton ei ilman perusteluita.

-ohis

Vierailija
13/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkoulun opettajana olen huommanut todellakin suuren eron 13-vuotiaiden tyttöjen ja poikien välillä. Pojat ovat usein pieniä hinteliä pellavapäitä, jotka katselevat mopoja silmät suurina, tytöt ovat fyysisesti kehittyneitä, meikkaavat ja käyttävät paljastavia vaatteita. On ihan selvää, että tytöt kehittyvät aiemmin kuin pojat. Moni tyttö on kiimassa jo yläasteelle saapuessaan, kun taas pojat alkavat kaataa päälleen partavettä vasta siinä ysin keväällä. Enpä usko kovinkaan monen 13-vuotiaan tytön paneskelevan 13-vuotiaan pojan kanssa. Kyllä ne kulkevat niiden amislaisten kanssa ennemminkin.

Vierailija
14/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: 13-vuotias on lapsi. Seksillä on suojaikäraja ihan syystä. Seksuaalisuuteen on kaikilla oikeus, taaperoillakin, mutta seksi ei ole sama asia kuin seksuaalisuus.

[/quote]

Täytyy muistaa se että jotkut vaan kypsyvät nopeammin kuin toiset. Minua vaan kalvaa kysymys MIKSI? Miksi 13 vuotias ei voi harrastaa seksiä jos e-pilleritkin on..meneekö hän siitä jotenkin pilalle, vai eikö hän osaa ''henkisesti'' käsitellä sitä? Mikä on syy?

(Nimimerkillä mielenterveyden säilyttänyt, onnellisessa parihuhteessa elävä 13 vuotiaasta lähtien---->)

Vierailija
15/47 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläkoulun opettajana olen huommanut todellakin suuren eron 13-vuotiaiden tyttöjen ja poikien välillä. Pojat ovat usein pieniä hinteliä pellavapäitä, jotka katselevat mopoja silmät suurina, tytöt ovat fyysisesti kehittyneitä, meikkaavat ja käyttävät paljastavia vaatteita. On ihan selvää, että tytöt kehittyvät aiemmin kuin pojat. Moni tyttö on kiimassa jo yläasteelle saapuessaan, kun taas pojat alkavat kaataa päälleen partavettä vasta siinä ysin keväällä. Enpä usko kovinkaan monen 13-vuotiaan tytön paneskelevan 13-vuotiaan pojan kanssa. Kyllä ne kulkevat niiden amislaisten kanssa ennemminkin.

Vierailija
16/47 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni neitsyys 13 vuotiaana. eise ni vitn kauheeta voi olla teille vanhuksille. Musta se o ihan hyvä aika jos kumpiki sitä tahtoo. Ja viel sen verran et en oo mikää jakorasia.

Vierailija
17/47 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-14-vuotiaiden seksuaalisuutta. Ei mikään mahti maailmassa siihen pysty vapaassa maassa. "Vahinko" on jo tapahtunut, ei kannata surra kaatunutta maitolasia. Ainoa, mihin voit äitinä vaikuttaa on se, että tyttö käyttäisi myös kondomia partnerinsa kanssa, niin hän ei saisi sukupuolitauteja. Rohkaisisin ja neuvoisin sinuna häntä tuossa asiassa.

Vierailija
18/47 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun saatetaan ja sitten haetaan kotiin. Kotona pysytään, ellei ole ohjattuja harrastuksia. Niihinkin kuljetetaan. Kavereita saa tavata omassa kodissa, vanhempien valvovien silmien alla. Kyllä 13-vuotiaan seksielämä täytyy pystyä estämään!

18-vuotiaana saa sitten päättää itse.

Vierailija
19/47 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaikki lääkärit tai terveydenhoitajat eivät "muista" kysyä tytöltä tai naiselta esimerkiksi onko lähisuvussa ollut veritulppia, tai onko hänellä migreeniä. Voi olla, että moni tyttö on jo ottanut itse selvää riskeistä. En lähipiirin kokemusten perusteella luota siihen, että lääkäri kyselee tarpeeksi. Täytyy olla myös tietoa mihin oireisiin kiinnittää huomiota kun pillereitä syö. Aina aikuisetkaan eivät niistä ole perillä.

Vierailija
20/47 |
30.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on vanhempien vika jos ei kasvata lapsiaan niin että

muut asiat kiinnostaa enemmän kuin isojen poikien seksileluna oleminen. Kaveritkin näitä halveksuu. Seksi toki jo kiinnostaa mutta eihän sitä edes saa harrastaa tän ikäisenä. Ja mulle äiti on sanonut että vain kondomi suojaa seksitaudeilta!!T. 14v tyttö ja neitsyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän