Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua nähdä tiettyjä lapsuudenystäviä. Miten kertoa asia heille?

Vierailija
03.09.2023 |

On jo pidemmän aikaa tullut lähinnä ahdistava ja masentunut olo ennen heidän tapaamista, sen aikana ja (erityisesti) sen jälkeen. Jos tällainen olo tulisi parisuhteessa, lopettaisin suhteen, mutta olen hammasta purren nyt nähnyt kyseisiä kavereita koska ovat lapsuudesta tuttuja, ja kynnys lopettaa näkeminen on iso. Ihan mukavia ihmisiä ovat sinänsä mutta tunteeni on nyt vaan tuo. Olen yrittänyt miettiäkin miksi minulle tulee masentunut olo heidän tapaamisestaan, ja vaikka keksinkin muutamia syitä, en vaan pysty järjellä muuttamaan ajattelutapaani erilaiseksi enkä siten pysty välttämään noita tunteita. En voi noille tunteille mitään. Ilmeisesti aika lopettaa heidän näkemisensä, en vaan tiedä miten ilmaisen asian.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kait sitä kummemmin tartte ilmaista. Et vain sovi meneväsi tapaamisiin. Yksinkertaista. Miksi tehdä asioista vaikeampia, kuin ne ovat?

Vierailija
2/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et vain enää sovi uusia tapaamisia ja jos tulet itse kutsutuksi niin sanot ettei sovi. Helpompaa kavereista on irtaantua kuin puolisosta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti että elämässäsi on nyt rankka ajanjakso etkä pysty näkemään.

Vierailija
4/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis et vain enää sovi uusia tapaamisia ja jos tulet itse kutsutuksi niin sanot ettei sovi. Helpompaa kavereista on irtaantua kuin puolisosta :D

Miten ilmaistaan kohteliaasti ettei sovi? Mielestäni tuo vaatii perustelun pitkän ystävyyden jälkeen. Tökeröä vaan sanoa että ei sovi.

Vierailija
5/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ilmaistaan kohteliaasti ettei sovi? Mielestäni tuo vaatii perustelun pitkän ystävyyden jälkeen. Tökeröä vaan sanoa että ei sovi.

No sanot vaikka että sulla on nyt arki sen verran hektistä ettei sovi. Kyllä ne kutsut aikanaan jää pois.

Vierailija
6/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus omiin tunteisiisi ja jopa velvollisuus pitää itsestäsi huolta. Minulla on eräs sukulainen, joka huomaamatta syö energiaani. Olen vain vähentänyt kanssakäymistä hänen kanssaan ,

Vierailija
7/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parempikin minusta niin, ettei nyt kokonaan polta siltoja, mutta pitää tauon, joka voi sitten olla vaikka 1-100 vuotta.

Vierailija
8/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää laita viestejä, vastaat saamiisi viiveellä, ei nyt käy, olet tulossa kipeäksi, sopinut muuta, väsyttää jne. Kyllä ne yhteydenotot siitä hiipuu.

Vierailija
9/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa vaan etäisyyttä. Sanoo että on töissä tai harrastuksissa riittävästi menoja, eikä nyt pääse, että toivottavasti löytyy joku toinen kaveriksi. Ja sitten et vastaile somessa kauheasti. Tee päivitykset erikseen. Myös estoja saa somessa tai puhelimessa, jotkut puhelinmallit. -Jos sanoo mikä on vikana, ehkä samalla loukkaa toista ja voihan se silti olla totta.

Vierailija
10/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et vain sitten tapaa, jos ahdistaa.

Vierailija
11/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä mitenkään tarvii ilmasta, kun lakkaat vain pitämästä yhteyttä. Minulle on näin tehnyt 2 lapsuuden parasta ystävää, enkä tiedä miksi. No pääsin asian yli. Siitä on jo 20 vuotta.

Vierailija
12/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko liian menestyneitä?

Vierailija
13/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ihmisellä on oikeus tehdä päätöksiä oman mielensä mukaan. Kun pyydetään mukaan jonnekin, siihen on kaksi vastausta, kyllä tai ei.

Jos eivät kysyjät ole täysuunoja, he kyllä ymmärtävät vähitellen että seura ei kiinnosta.

Vierailija
14/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko liian menestyneitä?

Joo.

Vierailija
15/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne tuo sun mieleen ankeita muistoja.

Vierailija
16/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä siitä mitään draamaa selittelemällä heille syitä. Vieläpä kun tunnet kerran sen vaikeaksi tehdä. Jätät vain yhteydenpidon. Näin olen minäkin tehnyt.

En minä ainakaan haluaisi itse edes osallistua mihinkään noloon keskusteluun, missä joku kertoo syitä miksi ei halua pitää yhteyttä minuun.

Vierailija
17/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on huono merkki, kannattaa kuunnella itseä katkoa välit heti aiemmin sanomalla suoraan ja blokkaamalla numero täysin ja kertomalla tämä.

Vierailija
18/18 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen voi valita kenen kanssa tapailee. minulla on ulkomailla elävä sukulainen jonkak anssa en halua viestttää. On ollut raskas tapaus ja aiheuttaa helposti  riitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän