Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Palkokasvi nenässä" ja muut näppärät sanonnat.

Vierailija
29.06.2012 |

Miksi ihmeessä nyt on niin muodikasta sanoa "sillä oli palkokasvi nenässä" tms. Ymmärrän kyllä, mitä sillä tarkoitetaan, mutta luulin sen olevan vanhan vitsin. Tänään olen kuullut sen kolme kertaa (!), kerran radiosta ja kaksi kertaa eri ihmisten suusta.

Se on yksi tyhmimmistä sanonnoista. Kiroilisin, jos jaksaisin.

Toinen, mitä esimerkiksi Kristiina Komulainen RadioAallolla toistelee, on "kulma", tyyliin "siinä asiassa on vielä sellainen kulma, että..." tarkoittaen kai jotain erityispiirrettä tms. En edes ymmärrä.

Viikonloppuni on pilalla. Ei mulla muuta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Niinistökin pitää vaalilupauksistaan yhtä lujaa kiinni kuin sähkötolpasta tsunamissa.

Lisäksi tykkään tästä lähtemisen kuvailusta: "Lähti kuin nakki haulikon piipusta". Nuo aiemmin mainitut puolestaan ärsyttävät minuakin.

Vierailija
22/25 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun suosikkini.

Ja juuri tuota kirjoittaessani keksin itse ajankohtaisen: "lähti kuin Jukka Lahti".

Tsunamivitsikategoriaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"on kuin juosten kustu", on niin kuvaava. Näen mielessäni miehen juoksevan, hepin heiluvan ja kusevan hankeen keltaista, kieroa juovaa.

Vierailija
24/25 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla inhokkiketju? :D

Vierailija
25/25 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarkoitetaan Lidliä. Naapuri jaksaa hokea sitä AINA. Ostin tämän natsisiwasta, menen natsisiwaan. Sen kolmevuotias lapsikin jo hokee sitä! AARGHH!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi