Tänä kesänä lapsi 2v on mummolla hoidossa 8 viikonloppuna, ja noin 25 arki-iltana.
Lisäksi on tietenkin päiväkodissa kahtena kuukautena. Millainen yh-äiti mielestäsi olen?
Kommentit (31)
Itsellekin pitää olla aikaa ja jos on kutsuja, tottakai menet. Hienoa että jaksat pitää itsestäsi huolta! Vau! Jos sinä voit hyvin, lapsikin voi hyvin.
Ehdit olla hyvin muulloinkin lapsesi kanssa. Ei se sitä tarkoita, että kun lapset on tehty niiden kanssa pitäisi olla 24/7. Typerin lause, minkä olen kuullut moneen otteeseen on ollut "kun on lapset tehty, ne hoidetaan itse". Eikö lapsella saa olla muita kuin ne vanhemmat, jotka hoitavat?
Eikä tuo vähennä yhtään rakkautta lastasi kohtaan. Lapsen kanssa voi olla 24/7, mutta se ei tarkoita että olisi a) hyvä vanhempi b) lasta rakastaa enemmän kuin sellainen, joka on lapsen kanssa vähemmän.
Nämä viikonloppuhoidot todellakin olisivat 2 vuorokautta.
Ja kyllähän näihin tuulettumisillanviettoihin menisi koko ilta ja osa yötäkin.
Ainoastaan siis päiväkotiaika olisi työntekoa varten.
Mä en pysty mitenkään sanomaan että oletko hyvä vai huono äiti. Sehän riippuu siitä, millainen äiti olet lapsillesi kun olette yhdessä. Se että käy kerran viikossa harrastamassa ei todella olen paljon -mä käyn 3 kertaa viikossa kuntosalilla ja lisäksi lenkitän koiraa melkein joka ilta pitkällä lenkillä. Olen siis poissa lasteni luota. Mutta koska lapsiani hoitaa mieheni ja lasten isä niin se on ok, mutta jos olisin yh ja lapsia olisi hoitamassa mummi niin se ei olisi ok?
Ymmärrättehän että monissa perheissä -niin yh kuin ydinperheissä- mummit ovat kiinteä osa perhettä. Meillä ainakin on tarkoituksena että kun lapset aikanaan menevät kouluun niin mummi olisi muutamana päivänä ainakin täällä iltapäivällä kun tulevat koulusta. Ettei joka päivä tarvii odottaa sinne puoli viiteen äitiä/isää kotiin.
Meilläkin yökyläillään ahkerasti. Johtuu perheen harrastuksista (koiranäyttelyharrastus). Ympäri vuoden lapset ovat ainakin kerran kuussa yökylässä. Kesälomalla tulee jopa 3 viikonloppua, mutta se on tietysti eri asia kun ollaan kotona aamusta iltaan muuten.
...niin mikäs siinä. Meidänkin 2-vuotias haluaisi olla mummolla vaikka joka päivä, kun siellä on niin kivaa (mutta ei ole, en ole yh ja hoidan ihan mielellään itse ellei ole pakollisia menoja).
että vietän viikossa vain 3 arki-iltaa lapseni kanssa? Tullaan kotiin 17.00 ja lapsi menee nukkumaan 20.00. Kunlaskee aamun yhteiselon 20 min, niin normaalina viikkona meillä olisi lapsen kanssa yhteistä aikaa alle 11h?
ap
Itsellekin pitää olla aikaa ja jos on kutsuja, tottakai menet. Hienoa että jaksat pitää itsestäsi huolta! Vau! Jos sinä voit hyvin, lapsikin voi hyvin.
Ehdit olla hyvin muulloinkin lapsesi kanssa. Ei se sitä tarkoita, että kun lapset on tehty niiden kanssa pitäisi olla 24/7. Typerin lause, minkä olen kuullut moneen otteeseen on ollut "kun on lapset tehty, ne hoidetaan itse". Eikö lapsella saa olla muita kuin ne vanhemmat, jotka hoitavat?
Eikä tuo vähennä yhtään rakkautta lastasi kohtaan. Lapsen kanssa voi olla 24/7, mutta se ei tarkoita että olisi a) hyvä vanhempi b) lasta rakastaa enemmän kuin sellainen, joka on lapsen kanssa vähemmän.
mummin kanssa mökillä esim viikon putkeen ja sitten viikoksi kotia ja taas mökille :)
että vietän viikossa vain 3 arki-iltaa lapseni kanssa? Tullaan kotiin 17.00 ja lapsi menee nukkumaan 20.00. Kunlaskee aamun yhteiselon 20 min, niin normaalina viikkona meillä olisi lapsen kanssa yhteistä aikaa alle 11h?
ap
Vaan päivittelet jonkun muun (siskosi?) menoja?
nähnyt vanhempiasi lähes yhtään?
mummin kanssa mökillä esim viikon putkeen ja sitten viikoksi kotia ja taas mökille :)
Minusta on mielenkiintoista huomata, että av:n mukaan 2-vuotiaan hoidossa olo on paha asia. Jos kuitenkin on kyseessä polttarit, _lapsettomat_ häät ja _lapsettomat_ illanistujaiset, niin onkin yllättäen hyvä asia, että lapsi on noin paljon hoidossa.
Ihmettelevä ap
ap
Vaan päivittelet jonkun muun (siskosi?) menoja?
en tiedä, oletko hyvä vai huono, suurin osa meistä lienee siltä väliltä. Jos itse olisin tilanteessasi, en menisi kai polttareihin, rakkaimpien ihmisten häihin kyllä. (Onko nykyisin kaikki häät lapsettomia?!) En itse harrasta juuri mitään ilman lapsia, saan kyllä liikuntaa arkiliikuntana ja nyt omat lapset ovat vähän isompia ja voin heidän kanssaan pelata futista jne. Mutta ei toisen elämää voi ulkopuolelta arvioida kovin järkevästi.
Ehkä mieleen tulee että asut melko lähellä 2v:n mummoa (äitiäsi). Ehkä lapsi ja mummo viettävät mielellään aikaa keskenään sinun käydessä kaupassa, harrastuksissa tai kyläilemässä.
Ei minusta ole mitenkään outoa jos lapsi on mummollaan vaikka joka viikonloppu pari tuntia ja silloin tällöin iltaisinkin tunnin tai pari.