Tänä kesänä lapsi 2v on mummolla hoidossa 8 viikonloppuna, ja noin 25 arki-iltana.
Lisäksi on tietenkin päiväkodissa kahtena kuukautena. Millainen yh-äiti mielestäsi olen?
Kommentit (31)
hurvitteluja pienen lapseni edelle. Ei voisi vähempää kiinnostaa hurvitella joka viikko, jos lapsi on noin pieni ja koko ajan hoidossakin jo töiden vuoksi.
Itselläni on nuorin kohta 2v ja tuntuu pahalta pitää häntä hoidossa edes 8h joka arkipäivä. Kesällä omia menoja ilman nuorinta on kahtena viikonloppuna. Harrastukset olen valinnut läheltä, jotta aikaa menee vain 1-1,5h 1-2krt/viikko. Kauempana olevan harrastukseni olen jättänyt, samoin kaikki turhanpäiväiset menot ja shoppailut. Rakastan lapsiani hurjasti ja haluan olla heidän kanssaan mahdollisimman paljon. En halua, että heidän ensisijainen hoitajansa on joku muu kuin oma äiti.
Minusta on jo suoraan sanottuna sairasta, jos ei aikuiselle riitä sosiaaliseksi elämäksi työyhteisö, pari harrastusta viikossa ja humputtelut max. kerran kuukaudessa. Varsinkin, kun lapset ovat pieniä. Miksi pitää olla menossa kuin pahainen teini? Vai onko ap. jotain 19v?
Jos 2-vuotias lapsi on oikeasti noin paljon muilla kuin äidillään hoidossa, saattaa äiti jossain vaiheessa huomata, miten iso lapsesta onkaan kasvanut... Ja mitä siitä sitten muistaa...! Joskus jokainen äiti voi ottaa vapaata, mutta pitääkö oikeasti kaikkiin kissanristiäisiin osallistua? Onko lapsella isää? Hoitaako hän koskaan lasta?
Jos 2-vuotias lapsi on oikeasti noin paljon muilla kuin äidillään hoidossa, saattaa äiti jossain vaiheessa huomata, miten iso lapsesta onkaan kasvanut... Ja mitä siitä sitten muistaa...! Joskus jokainen äiti voi ottaa vapaata, mutta pitääkö oikeasti kaikkiin kissanristiäisiin osallistua? Onko lapsella isää? Hoitaako hän koskaan lasta?
kyse oli kai vaan tästä kesästä? Onhan ap kai jo 2 vuotta ollut lapsen kanssa, ja ehtii olla varmaan taas kesän jälkeen. Jotkut isovanhemmat hoitavat lastenlapsiaan joka päivä. AP:n tapauksessa: kyseessä on mummo, läheinen ja tuttu ihminen, ja olettaisin että sekä mummo että lapsi nauttivat yhdessäolosta. Se mummokin sieltä kuolee aikanaan pois, saa kai lapselle - ja mummolle - jäädä yhteisiä muistoja myös. Ihme maa tämä, lapsessa pitäisi olla kiinni 24/7 ellei ole kunniallisesti töissä. Ja kyllä, itsellänikin on 2-vuotias (sekä kaksi vanhempaa) jotka hoidan itse mutta jos kiva ja luotettava isoäiti asuisi lähellä, miksi en soisi itselleni välillä vapaatakin.
Ei muuta voi sanoa kuin :rankkaa on lapsesi varhaislapsuus ja että toivottavasti ei pahoja kolhuja jätä.Elämä ei aina ole helppoa ja vaikeita ratkaisuja ja priorisointeja on usein tehtävä silläkin uhalla että lapsen hyvinvointi joutuu väistymään muiden tarpeiden tieltä.
Tykkäävät varmaan olla lapsen kanssa, mutta äitinä en ikinä KEHTAISI käyttää vanhempiani noin paljon lapsenvahtina. Mielestäni he ovat myös oman vapaa-aikansa ansainneet!
Ei kaikkiin kissanristiäisiin ole mentävä, ehkä laittaisit lapsesi etusijalle edes 2 vkonloppua kesässä. Mielestäni olet hyvin itsekäs äiti! Jos jo työn takia lapsi on noin paljon hoidossa, niin ehkä se kuntosali ja uinti voisi vaihtua reippaaseen lenkkiin, lapsi rattaisiin ja ulos. Siis tee jotain yhdessä lapsesi kanssa.
surkea, itsekäs, typerä ja lapsi maksaa siitä vielä kovan hinnan.
Tuonikäisen nyt pitäisi olla tarhassakaan ja missä sen loma on? Miksi se ei saa olla kotona?
t. yh
Ihan uskomatonta! Ehkäpä jonkun menon voisi jättää väliin??
..ettet lisää väännä mukeloita mummosi hoidettavaksi.
Edellsienkin tekeleen voisit perua.
Aika paljolta kuulostaa noi sun menot. Totta kai yh:na tarvitset sitä tuulettumista, mutta tuosta saa hyvin helposti kuvan että olet koko ajan menossa ja lapsi jää vähemmälle huomiolle.
No kukin tavallaan
Lisäksi on tietenkin päiväkodissa kahtena kuukautena. Millainen yh-äiti mielestäsi olen?
olet töissä,kun lapsi hoidossa ok,mutta muuten ei.
Ainoa työttäkäyntiaika on tuo päiväkotiaika (yhteensä joka päivä 9h).
ap
olet töissä,kun lapsi hoidossa ok,mutta muuten ei.
toisaalta jos olt töissä, niin pakkohan lapsen on hoidossa olla. Meillä ei kyllä isovanhemmat tuohon suostuisi, mutta ole onnellinen, jos teillä mummo haluaa ja jaksaa hoitaa.
Tuollaisilta omaa aikaa viettäviltä pitäisi ottaa lapset pois ja antaa adoptoitaviksi hyville vanhemmille!
Tässähän on kyseessä 4 häät ja neljät polttarit hieman kauempana. Koska omaa autoa ei ole, niin matkoihin menee ymmärrettävästi aikaa enemmän julkisilla kulkien.
25 iltaa tulee siitä, että kerran viikossa käyn kuntosalilla ja uimassa (noin 13 iltaa)sekä kerran viikossa tapahtuva illalliskutsu, 50-vuotissynttärit, ym lapsettomat bileet.
Täällähän on sanottu, että kyllä jokaisiin lapsettomiin häihin sekä polttareihin on osallistuttava, jos rakastaa ja välittää hääpärista. Samoin illanistujaiset ym ovat tärkeitä, jotta pääsee tuuletteumaan...
Välitätkö lapsestasi ollenkaan?
Opettelehan lukemaan. Ap:han kertoi olevansa töissä ja lapsi siksi hoidossa. On se saatana jännä homma miten aina vollotetaan, että yh-äidit elävät yhteiskunnan tuilla, "menkää töihin loiset ja elättäkää äpäränne itse" ja sitten kun ollaan töissä, niin vollotetaan, että et välitä lapsestasi.
Mikähän mahtaisi olla se hyvä vaihtoehto? Elää niillä yhteiskunnan tuilla tai sitten mennä töihin ja jättää lapsi kotiin, ettei vaan liiasta hoidosta tarvitse kenenkään itkeä.
No hups, voisin opetella itsekin. :D No mutta eipä minulla silti ole ap:sta nyt niin kauheasti huonoa sanottavaa, kaippa hänellä on syynsä.
Välitätkö lapsestasi ollenkaan?
Opettelehan lukemaan. Ap:han kertoi olevansa töissä ja lapsi siksi hoidossa. On se saatana jännä homma miten aina vollotetaan, että yh-äidit elävät yhteiskunnan tuilla, "menkää töihin loiset ja elättäkää äpäränne itse" ja sitten kun ollaan töissä, niin vollotetaan, että et välitä lapsestasi.
Mikähän mahtaisi olla se hyvä vaihtoehto? Elää niillä yhteiskunnan tuilla tai sitten mennä töihin ja jättää lapsi kotiin, ettei vaan liiasta hoidosta tarvitse kenenkään itkeä.
muu valitsisi toisin. Lapsi on pieni vain hetken ja minulle ainakin oma lapsi on tärkeämpi kuin neljät polttarit ja häät olisivat.
Aika vähäisiä tuntimääriä olet oikeasti lapsesi kanssa. Itse en tuollaiseen pystyisi. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia.