Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso sf-mitta

29.06.2012 |

Heippa!

Odotan toista lastamme ja maha on nyt 29 viikolla paljon isompi kuin ekaa odottaessani. Sen kertoi jo sf-mittakin, joka oli 31cm. Takeita ei ole mittasiko meidän noviisi-terkkari sitä oikein, kun tuskaili asian kanssa ja minulla ei ollut polvet koukussa niinkuin ohjeen mukaan pitäisi(huomasin jälkeenpäin). No, luonnollisesti joudun sokerirasitukseen uudestaan, joka minulle tehtiin jo alkuraskaudessa ylipainon takia. Voikohan tämä ylipaino sinänsä vaikuttaa sf-mittaan? Kun olen nyt 30kg paksumpi mitä ekaa odottaessa :(. sinänsä muuten kiloja ei ole kertynyt nyt raskausaikana. Minkälaisia sf-mittoja teillä on ollut näillä viikoilla ja mitä asiasta on seurannut? Kiitos jos joku viitsii vastata. Jäi niin paha mieli neuvolassa tästä asiasta.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivoin esikoisen aikaisen neuvolakortin esiin, koska mulla oli sf-mittaan liittyvää lisätutkimusta aikanaan. viikolla 35 tosin vasta mutta silloin alettiin mittaamaan 36 mittaa, ja tekivät jorvissa sen johdosta tutkimuksia. Sitä siis mittasi useampi jo neuvolassa ja kasvu oli yhtäkkiä ihan liian kovaa.. mietittiin myös turvotuksia ja muita mutta vauva voi hyvin, olo oli hyvä jne. niin asiasta ei sitten jatkettu enempää. Olin käynyt sokerirasituksenkin hieman ennen tuota ja kaikki oli kunnossa. Sairaala tosin sai pari senttiä pienemmän mitan omilla mittauksillaan, mutta kuitenkin mittaa pidettiin kohtuullisen suurena siis lähinnä neuvolassa. Sairaalassa sanottiin, että neuvola reagoi nopeasti kaikenlaisiin, koska nämä ovat ne indikaattorit jotka heillä on. Eli ole ihan levollisella mielellä ja mene tutkimusten mukana JOS sellaisiin on tarvetta. Itselläni näyttää olleen sinun viikoillasi 28. (olen 160 cm)

Vierailija
2/2 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahan voi olla "suurikokoinen" minkä vuoksi sf-mitta helposti korkea. Oma mittani rv 33 toisessa raskaudessa oli järkyttävä (ei mahtunut mitenkään lukuna käyrälle). No terkkari oli "fiksu" ja mittaili ja mittaili ja totesi, että ei se nyt varmaan noin korkealla vielä voi olla (hyvä kun pystyin hengittään) ja mittasi lähes navan korkeudelta ja sai kuin saikin luvun mikä mahtui käyrälle.

Taustalla siis on DM1 joten sehän se syy tähän on ja tiedossa oli aivan vähintään 5 kiloinen vaaveli, mutta mitta piti mahtua käyrälle.

Mutta mielestäni mittasi on suurehko, mutta lapsivettäkin voi olla hieman reilummin, joten mittakin on suuri. Toki on hyvä, jos tutkivat! Jos vaikka on iso tai jotain eli osaavat reagoida ajoissa asioihin. Huoletta nuku yösi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla