Vitun Nordea. 6e kuussa menee pankille.
Visa Electronin jos tiputtais, summa tippuis 2:lla eurolla. Silti, pankkitunnuksista saa maksaa 2,50e/kk. Onko Nordeaa halvempaa vaihtoehtoa? Ihan periaatteen takia.
Kommentit (52)
Mulla ainakin S-pankki ja Handels ilmaisia. Nordeassa on kyllä mun palkkatili ja maksan sinne siis pienen siivun. Toisaalta saan vastineeksi ihanan henkilökohtaisen pankkineuvojan, joka hoitaa mun asiat tosi hyvin ja tuntee minut ja mun talousasiat.
Bonuksia tulee 500 euroa vuodessa, lainan marginaali 0,35 (laina otettu vuonna 2008) ja en todellakaan makseta mitään palvelumaksuja käteisellä vaan bonuksista noin 30 euroa vuodessa. Loput käytän vakuutusmaksuihin. Kilpailutin vakuutukset taas ja Pohjola oli ilman bonuksiakin edullisempi. Tyytyväinen.
Hui saatana, Aktia vetää "2% tililtä nostetusta summasta". Tuon pahempaa ryöstöä en tiedäkään. Erään sivun mukaan Nordea työllistää 33k ihmistä, ja asiakkaita on n. 10 miljoonaa. Jos jokaisen virkailijan palkaksi lasketaan 2000e/kk (mitä se ei ole), saadaan palkkamenoiksi Nordealle 66 milj e/kk. Käytännössä ihmiset, veronmaksajat, maksavat Nordean työntekijöiden palkat.
Minusta on hevonpaskaa että asiakas joutuu maksamaan loppuelämänsä siivun rahoistaan pankille kuukausittain, sen jälkeen kun systeemit ovat olleet kasassa vuosia. Vai onko se noin laskettu alunperinkin? Että asiakkaat maksaa kalustoinvestoinnit ja alkukangertelut 10-20 vuoden aikana? Serverit ovat pystyssä, systeemit on hiottu valmiiksi. Edelleen asiakkaat maksavat. Voisi oikeasti kokeilla tuota "Palvelumaksut pois tai vaihdan pankkia" repliikkiä. Pistetään loppu tälle pankkiryöstölle, jossa siis pankki ryöstää asiakkaita.
-AP
Te kitisette jostain muutaman euron kuukausimaksuista täällä? Sillä rahalla te käytätte päivittäin tai useamman kerran viikossa korttianne, verkkopankkia ja nostatte rahaa automaatista. Ja hinta on teistä korkea? Samalla rahalla saatte yhden oluen terassilla, yhden kerran sen kuukauden aikana. Tai kahvin ja pullan, yhden kerran sen kuukauden aikana. Tai yhden aikakausilehden. Tai yksi-kaksi lähiseudun bussimatkaa.
Meillä lainaa karvan alle 200k€
rahastoja noin 80k€
osakkeita 120k€
Silti Daske kinuaa 1.5€ kuussa. ainoat säännölliset tapahtumat ovat lainan lyhennys ja vuokratulot.
Uudet osakkeet olenkin ostellut Nord nettiin ja päivittäis asiointi on S pankissa.
Tars saada kaikki paitti laina asiointi pois Danskesta mutta kun marginaali on 0.25% :|
Mistä palvelumaksuista tuo 6 euroa koostuu? Itselläni menee vain 2,50, ja en ole avainasiakas, enkä muutenkaan pankille "tärkeä" asiakas.
Noi bonuksetkin on mun mielestä vähän niin ja näin. Toinen käsi antaa ja toinen ottaa ja asiakas on NIIN tyytyväinen, kun ei edes maksa mitään.
Esim mun asuntolaina on op:sta ja miehen asuntolaina nordeasta ja käytännössä ehdot paitsi tuo "antava käsi"
kuin tuo 6 euroa kuussa? Jos on, sinulla on esim. asuntolainaa tai sitten säästöjä/sijoituksia, niin voit varmasti neuvotella palvelumaksusta. Mutta jos sinulla ei ole mitään, niin eikö ole ihan oikein, että maksat jotain niistä palveluista, joita käytät?
Minusta olisi väärin, että kaikille ihmisille tarjottaisiin ilmaiseksi esim. nettipankki, electronit ym, ja pankki saisi tulonsa vain niiltä asiakkailta, joilla on lainaa/säästöjä. Jokainen maksakoon itse käyttämistään palveluista!
kuin tuo 6 euroa kuussa? Jos on, sinulla on esim. asuntolainaa tai sitten säästöjä/sijoituksia, niin voit varmasti neuvotella palvelumaksusta. Mutta jos sinulla ei ole mitään, niin eikö ole ihan oikein, että maksat jotain niistä palveluista, joita käytät?
Minusta olisi väärin, että kaikille ihmisille tarjottaisiin ilmaiseksi esim. nettipankki, electronit ym, ja pankki saisi tulonsa vain niiltä asiakkailta, joilla on lainaa/säästöjä. Jokainen maksakoon itse käyttämistään palveluista!
Mutta kun pankin käyttäminen on oikeastaan "pakollinen". Ja toiseksi, sehän säästää pankin resusseja myös, kun käyttää itse nettipankkia, nostaa itse rahat seinästä jne.
Musta olisi oikein, että olisi jokin valtion pankki, josta nuo perusasiat (nettitunnukset, kortin) saisi jokainen ilmaiseksi. Korko voisi olla pienempi tai jopa olematon, eli tarkoitus olisi vaan tarjota kansalaisille peruspalveluna nuo. Nykyiset pankithan tekevät bisnestä, mikä tarkoittaa sitä, että nimenomaan köyhät maksavat enemmän noita palvelumaksuja.
sinne siirryn heti kun saan lainat maksettua! Ei ylimääräisiä kuluja ja verkkopankki toimii!!!
Mutta kun pankin käyttäminen on oikeastaan "pakollinen". Ja toiseksi, sehän säästää pankin resusseja myös, kun käyttää itse nettipankkia, nostaa itse rahat seinästä jne.
Musta olisi oikein, että olisi jokin valtion pankki, josta nuo perusasiat (nettitunnukset, kortin) saisi jokainen ilmaiseksi. Korko voisi olla pienempi tai jopa olematon, eli tarkoitus olisi vaan tarjota kansalaisille peruspalveluna nuo. Nykyiset pankithan tekevät bisnestä, mikä tarkoittaa sitä, että nimenomaan köyhät maksavat enemmän noita palvelumaksuja.
mutta ei nekään ilmaiseksi toimi, kyllä niiden ylläpitämiseen tarvitaan henkilökuntaa, tietotekniikkaa yms.
Luulen, että asiakkaat, joilla ei ole lainaa tai säästöjä/sijoituksia, ovat pankeille lähinnä menoerä ja pankit varmaan mielihyvin luovuttaisi ne veronmaksajien kontolle. Kunhan ne sitten tulisivat takasisin asiakkaksi siinä vaiheessa, kun tarvitsevat sellaisia palveluja, joista ovat valmiita maksamaan enemmän. Eli tavallisilla asiakkailla on pankille arvoa lähinnä potentiaalisina laina- tai sijoitusasiakkaina, tai vakuutusasiakkaina, koska suurin osa pankeista kai tarjoaa myös vakuutuspalveluita.
Ne tekevät bisnestä tileillä olevilla rahoilla, osakekauppaa ja ostavat sijoituskohteita, eli meidän rahat on pankin rahoja kunnes nostamme ne tililtä.
Koska työväestö ei ymäärrä taloudesta ja liiketoiminnasta mitään, niin niiden kaikki liiketoiminta Työväen säästöpankki, Rakennusliike Haka, OTK-osuusliike, Kuusinen (Neukkujen rahanpesufirma) jne., menivät kaikki konkurssiin, Ei siinä köyhyydellä ollut mitään tekemistä, vaan tyypillisiellä duunarien ammatitaidottomuudella. Pankinjohtajakin vielä keplotteli veron- ja ulosotonkierrolla vuosikausia ja oli demaripäättäjä antaen hyvää esimerkkiä.
Luuletteko, että S-pankki toimii ilmaiseksi. Se on osa S-ryhmän kauppaketjua ja toimii asiakkailta jokaisessa ostoksessa otetulla pakkolainalla, joka maksetaan kuun lopussa pois ja taas kerätään uusi pakkolaina jokaisesta ostoksesta. Sillä tavoin S-pankki on monen mielstä ilmainen, vaikka tosiasiassa se kerää paljon suuremman summan kuukaudessa asiakkailtaan käyttökustannusten kattamiseksi kuin liikepankkien palvelumaksut ovat. Näin suomalaisia kusetetaan.
Mahtavaa matematiikkaa. Pankki maksaa vain palkan. Ei siis sivukuluja lainkaan, eikä muitakaan toiminna kuluja. Miten muuten veronmaksu tähän liittyy. Muutenkin noin yksinkertaistettu ajattelu kumpuaa samoista tiedon ja taidon tasoista kuin Soinin talouspolitiikka. Kun tarpeeksi yksinkertaistaa, niin kaikki saadaan näyttäämään siltä mitä haalutaan. ja tyhmät peesaa.
Ne tekevät bisnestä tileillä olevilla rahoilla, osakekauppaa ja ostavat sijoituskohteita, eli meidän rahat on pankin rahoja kunnes nostamme ne tililtä.
niin ei niillä rahoilla kovin kummoista ehdi tehdä. Toki ne on lyhytaikaisesti käytössä, ja pankki hetkellisesti saa niistä lisää likviditeettiä, mutta ei tuollaisia rahoja pitäksi aikaa sijoitella. Toki se vähän auttaa, että eri ihmisillä on eri aikaan menoja ja tuloja, mutta kyllä tätäkin työtä varten tarvitsee ihmisiä, niitä jotka sijoittaa rahat, niitä jotka huolehtii siitä, että jokainen saa myös halutessaan nostaa tilinsä tyhjäksi (eli rahat riitää siihen) jne.
niin ei niillä rahoilla kovin kummoista ehdi tehdä. Toki ne on lyhytaikaisesti käytössä, ja pankki hetkellisesti saa niistä lisää likviditeettiä, mutta ei tuollaisia rahoja pitäksi aikaa sijoitella. Toki se vähän auttaa, että eri ihmisillä on eri aikaan menoja ja tuloja, mutta kyllä tätäkin työtä varten tarvitsee ihmisiä, niitä jotka sijoittaa rahat, niitä jotka huolehtii siitä, että jokainen saa myös halutessaan nostaa tilinsä tyhjäksi (eli rahat riitää siihen) jne.
On pakko myös käyttää yhteiskunnan palveluja teitä,terveydenhoitoa, jne ja joudutaan niistäkin maksmaan veroina. Ei kai mikään palvelu toimi ilmaiseksi.
On pakko myös käyttää yhteiskunnan palveluja teitä,terveydenhoitoa, jne ja joudutaan niistäkin maksmaan veroina. Ei kai mikään palvelu toimi ilmaiseksi.
Terveydenhuolto ja tiet eroavat merkittävästi pankeista siinä että noita molempia täytyy ylläpitää jatkuvasti. Serverit sen sijaan säilyvät vuosia sellaisinaan kun ne on kerran pistetty pystyyn. Varsinaista päivystävää henkilökuntaa laitteistoa valvomaan ja huoltamaan tarvitaan vain kourallinen. Hätätilanteissa tilataan toinen kourallinen lisää paikkaamaan vahinkoja. Pankeilla ei ole enää mitään syytä tai tekosyytä kiskoa verkkotunnuksista 2,50e/kk.
Itse muuttaisin pankkien mallin sellaiseksi että asiakas maksaa verkkopankkitunnuksista vaikka 2e/kk mutta vain ensimmäisen vuoden tai kahden vuoden ajan. Sen jälkeen maksu voisi poistua, ikään kuin kiitoksena asiakkuudesta. On moraalisesti väärin antaa pankkien nyhtää kansalaisilta miljoonia jonkun verkkopankkiverukkeen varjolla. Kukaan ei vain välitä että pankki käärii toiminnalla miljoonia koska jokainen maksaa verkkopankistaan niin vähän. Talouskeplottelun aloittelijanopaskin sen sanoo että ennemmin viedään prosentti 100:lta prosentilta ihmisistä kuin 100% yhden ihmisen rahoista.
-AP
eli ihan niinkuin minkä tahansa osakeyhtiön, on sen tarkoitus tuottaa omistajalleen voittoa...eli varmasti jokainen osakkeita omistava haluaa saada voittoa omistamistaan osakkeista?
Ei pankki ole mikään hyväntekeväisyys järjestö jonka tarkoitus on tuottaa palveluja ilmaiseksi!
Ihan samalla tavalla ihminen maksaa esim. puhelimessa puhumisesta....onhan sekin välttämätön palvelu jota jokainen tarvitsee, mutta eipä ihmiset siitä marise että pitäisi saada ilmaiseksi puhua niin paljon kun huvittaa tai hakea kaupasta ruokaa ilmaiseksi sillä verukkeella että ihminen ei pärjää ilman ruokaa...valitettavasti kaIkki maksaa!!!
Itse en jaksa itkeä jostain pankin palvelumaksuista :D
pari euroa maksan palvelumaksuja Nordeaan kuukaudessa mutta koen saavani vastinettakin.
Meillä on siellä 6 tiliä. Pankkikortti ja luottokortti, nettitunnukset, sijoitan osakkeisiin ja rahastoihin