Vitun Nordea. 6e kuussa menee pankille.
Visa Electronin jos tiputtais, summa tippuis 2:lla eurolla. Silti, pankkitunnuksista saa maksaa 2,50e/kk. Onko Nordeaa halvempaa vaihtoehtoa? Ihan periaatteen takia.
Kommentit (52)
eli ihan niinkuin minkä tahansa osakeyhtiön, on sen tarkoitus tuottaa omistajalleen voittoa...eli varmasti jokainen osakkeita omistava haluaa saada voittoa omistamistaan osakkeista?
Ei pankki ole mikään hyväntekeväisyys järjestö jonka tarkoitus on tuottaa palveluja ilmaiseksi!
Ihan samalla tavalla ihminen maksaa esim. puhelimessa puhumisesta....onhan sekin välttämätön palvelu jota jokainen tarvitsee, mutta eipä ihmiset siitä marise että pitäisi saada ilmaiseksi puhua niin paljon kun huvittaa tai hakea kaupasta ruokaa ilmaiseksi sillä verukkeella että ihminen ei pärjää ilman ruokaa...valitettavasti kaIkki maksaa!!!
Itse en jaksa itkeä jostain pankin palvelumaksuista :D
Itse asiassa ei ole muuten paha idea että kännykkäpuheluidenkin hinnat vedettäisiin kokonaan alas. Tosin ne on jo aika alhaisia. Tukiasemat ovat jo pystyssä. Ei kännykkäverkkoa tarvitse enää rakentaa Suomeen. Mihin ne rahat menevät minkä puhelinlaskuuni työnnän 1-2 kuukauden välein? Laskutus on aika pitkälle automatisoitu prosessi kuitenkin, eli ei siihen tarvitse ihmisiä montaakaan. Kuinka usein laitevikoja syntyy operaattoreille?
Pankin tehtävä on toki tehdä voittoa mutta voitto tehdään sijoituksilla, ei palvelumaksuilla. Jos minä maksamillani palvelumaksuilla lihotan jonkun osakesijoittajan kukkaroa, ei se varsinaisesti muuta asiaa. Pidätkö sinä ajatuksesta että maksamasi palvelumaksut päätyvät jonkun valkokaulusvarkaan tilille?
Kertokaa minulle miten pankki tarvitsee 2-6 miljoonaa euroa KUUSSA automatisoidun systeemin ylläpitämiseen ja pyörittämiseen? 2-6 milj./kk on siis karkea arvio yhden pankin asiakkaiden suorittamista palvelumaksuista (miljoona asiakasta, jokainen maksaa 2-6e kuussa palvelumaksuina). Meneekö se raha sähköön vai päätyykö se jonkun ylemmän pankkihenkilön tilille?
-AP
PAnkki on liikeyritys ja sen ylläpitäminen maksaa. Kaikki tietojärjestelmät, turvallisuus, konttorien vuokrat, maksut automatia-yhtiölle joka hoitaa automaatit, henkilöstökulut jne.
Lisäksi pankki lainaa rahaa jota sitten lainaa eteenpäin.. se maksaa jne. Vai luuleeko ap, että pankki pyörii omillaan? Voi jeesus.
eli ihan niinkuin minkä tahansa osakeyhtiön, on sen tarkoitus tuottaa omistajalleen voittoa...eli varmasti jokainen osakkeita omistava haluaa saada voittoa omistamistaan osakkeista?
Ei pankki ole mikään hyväntekeväisyys järjestö jonka tarkoitus on tuottaa palveluja ilmaiseksi!
Ihan samalla tavalla ihminen maksaa esim. puhelimessa puhumisesta....onhan sekin välttämätön palvelu jota jokainen tarvitsee, mutta eipä ihmiset siitä marise että pitäisi saada ilmaiseksi puhua niin paljon kun huvittaa tai hakea kaupasta ruokaa ilmaiseksi sillä verukkeella että ihminen ei pärjää ilman ruokaa...valitettavasti kaIkki maksaa!!!
Itse en jaksa itkeä jostain pankin palvelumaksuista :D
Itse asiassa ei ole muuten paha idea että kännykkäpuheluidenkin hinnat vedettäisiin kokonaan alas. Tosin ne on jo aika alhaisia. Tukiasemat ovat jo pystyssä. Ei kännykkäverkkoa tarvitse enää rakentaa Suomeen. Mihin ne rahat menevät minkä puhelinlaskuuni työnnän 1-2 kuukauden välein? Laskutus on aika pitkälle automatisoitu prosessi kuitenkin, eli ei siihen tarvitse ihmisiä montaakaan. Kuinka usein laitevikoja syntyy operaattoreille?
Pankin tehtävä on toki tehdä voittoa mutta voitto tehdään sijoituksilla, ei palvelumaksuilla. Jos minä maksamillani palvelumaksuilla lihotan jonkun osakesijoittajan kukkaroa, ei se varsinaisesti muuta asiaa. Pidätkö sinä ajatuksesta että maksamasi palvelumaksut päätyvät jonkun valkokaulusvarkaan tilille?
Kertokaa minulle miten pankki tarvitsee 2-6 miljoonaa euroa KUUSSA automatisoidun systeemin ylläpitämiseen ja pyörittämiseen? 2-6 milj./kk on siis karkea arvio yhden pankin asiakkaiden suorittamista palvelumaksuista (miljoona asiakasta, jokainen maksaa 2-6e kuussa palvelumaksuina). Meneekö se raha sähköön vai päätyykö se jonkun ylemmän pankkihenkilön tilille?
-AP
palvelumaksuista. Missä on sanottu että tuottojen pitäisi mennä yksi yhteen kulujen kanssa? Jos itse olisin yrittäjä haluaisinn että toiminnasta jäisi voittoa, enkä hinnoittelisi tuotteita niin,että saan juuri maksettua palkat ja katettua pakolliset kulut. Tällaista liiketoiminta nyt vain on :)
On pakko myös käyttää yhteiskunnan palveluja teitä,terveydenhoitoa, jne ja joudutaan niistäkin maksmaan veroina. Ei kai mikään palvelu toimi ilmaiseksi.
Terveydenhuolto ja tiet eroavat merkittävästi pankeista siinä että noita molempia täytyy ylläpitää jatkuvasti. Serverit sen sijaan säilyvät vuosia sellaisinaan kun ne on kerran pistetty pystyyn. Varsinaista päivystävää henkilökuntaa laitteistoa valvomaan ja huoltamaan tarvitaan vain kourallinen. Hätätilanteissa tilataan toinen kourallinen lisää paikkaamaan vahinkoja. Pankeilla ei ole enää mitään syytä tai tekosyytä kiskoa verkkotunnuksista 2,50e/kk.Itse muuttaisin pankkien mallin sellaiseksi että asiakas maksaa verkkopankkitunnuksista vaikka 2e/kk mutta vain ensimmäisen vuoden tai kahden vuoden ajan. Sen jälkeen maksu voisi poistua, ikään kuin kiitoksena asiakkuudesta. On moraalisesti väärin antaa pankkien nyhtää kansalaisilta miljoonia jonkun verkkopankkiverukkeen varjolla. Kukaan ei vain välitä että pankki käärii toiminnalla miljoonia koska jokainen maksaa verkkopankistaan niin vähän. Talouskeplottelun aloittelijanopaskin sen sanoo että ennemmin viedään prosentti 100:lta prosentilta ihmisistä kuin 100% yhden ihmisen rahoista.
-AP
kyllä maksujenvälitykseen liittyy todella paljon muutakin työtä, IT kustannukset ovat siinä ihan pikkusumma.
Käypä huvikseen tutustamassa vaikka FKL:n sivuihin ja katso sieltä, mistä kaikkea pankkien täytyy huolehtia, jotta ihmisten rahat siirtyisivät oikealla tavalla ja turvallisesti maksajalta saajalle ym:
http://www.fkl.fi/teemasivut/sepa/Sivut/default.aspx
Jos ihmisillä on tosiaan näin pienet tiedot siitä, mitä pankeissa oikein täytyy tehdä, niin en ihmettele, että palvelumaksuista purnataan....
tarkemmin nyt miten tämä maailma pyörii :D ei kannata mennä sitten ääneen missään kertomaan mielipiteitäsi, et anna itsestäsi kovin fiksua kuvaa..
Mutta tosiaan kannattaa tutustua tarkemmin esim. siihen mistä pankin tulos muodostuu ja mitkä ovat kulut. Voin kertoa, että esim tällä hetellä kun korkotaso on näinkin matala, tilanne on se että pankkien varainhankinta on erittäin kallista joka pakottaa pankkeja nostamaan mm. palvelumaksuja ja uusien lainojen marginaaleja..
PAnkki on liikeyritys ja sen ylläpitäminen maksaa. Kaikki tietojärjestelmät, turvallisuus, konttorien vuokrat, maksut automatia-yhtiölle joka hoitaa automaatit, henkilöstökulut jne.
Lisäksi pankki lainaa rahaa jota sitten lainaa eteenpäin.. se maksaa jne. Vai luuleeko ap, että pankki pyörii omillaan? Voi jeesus.
Eikö pankki omista omia konttoreitaan? Tietojärjestelmät ja turvajärjestelyt ovat myös käytännössä enimmäkseen kertaluontoisia maksuja (laitteistoinvestoinnit), ja ne on maksettu jo ajat sitten. Osoita mulle matikalla mihin saat 2-6 miljoonaa euroa kulumaan kuussa pankin ylläpitämiseen.
Ajattele nyt vaikka isoissa kauppakeskuksissa olevia konttoreita...
Luuletko että pankkitasoiset turvajärjestelyt on jotain jotka maksetaan ja asennetaan kerran? Eiköhän kuule niistä makseta ihan jokaikinen kuukausi.
En jaksa sulle osoittaa millään matikalla mitään koska huomaan että olet tyhmä kuin saapas.Ihan sama mulle, autuasta elämää, ehkä se on keskimääräistä helpompaa kun on noin yksinkertainen.
kyllä maksujenvälitykseen liittyy todella paljon muutakin työtä, IT kustannukset ovat siinä ihan pikkusumma.
Käypä huvikseen tutustamassa vaikka FKL:n sivuihin ja katso sieltä, mistä kaikkea pankkien täytyy huolehtia, jotta ihmisten rahat siirtyisivät oikealla tavalla ja turvallisesti maksajalta saajalle ym:
<a href="http://www.fkl.fi/teemasivut/sepa/Sivut/default.aspx" alt="http://www.fkl.fi/teemasivut/sepa/Sivut/default.aspx">http://www.fkl.fi/teemasivut/sepa/Sivut/default.aspx</a>
Jos ihmisillä on tosiaan näin pienet tiedot siitä, mitä pankeissa oikein täytyy tehdä, niin en ihmettele, että palvelumaksuista purnataan....
Noh, anna nyt vähän vinkkiä mistä aloittaa lukemaan tuolta. Pastesitko oikean linkin? Linkin päässä höpistään vain SEPA:sta yleisesti.
Ajattele nyt vaikka isoissa kauppakeskuksissa olevia konttoreita...
Luuletko että pankkitasoiset turvajärjestelyt on jotain jotka maksetaan ja asennetaan kerran? Eiköhän kuule niistä makseta ihan jokaikinen kuukausi.
En jaksa sulle osoittaa millään matikalla mitään koska huomaan että olet tyhmä kuin saapas.Ihan sama mulle, autuasta elämää, ehkä se on keskimääräistä helpompaa kun on noin yksinkertainen.
Ja näin sorrutaan henkilökohtaisuuksiin kun ei osata tarjota vastausta. Sinusta on ilmeisesti kiva maksaa pankin palvelumaksuja? Sinä et hetkeäkään kyseenalaista mihin antamasi rahasi päätyvät, koska tiedät että maailma on oikeudenmukainen paikka. Sinua ryöstetään etkä edes tiedä sitä. Minä yritän auttaa sinua näkemään ryöstön mutta sen sijaan suojelet rakasta pankkiasi, tajuamatta että me olemme samalla puolella. Minä yritän suojella sinunkin rahojasi tässä.
ei pelkästään sepaa. Elitarkoitin sitä, että tarvitaan aika paljon tietoa ja asiantuntemusta, jotta ihmisten rahoja voidaan hoitaa turvallisesti, ja näitä asioita täytyy koko ajan ylläpitää.
Rahoitusalalla on jatkuvasti meneillään useita isoja ja pieniä projekteja, viime vuosina sepan lisäksi mm. T2S, Solvenssi2, MiFid, CCP yms. yms. Porjekteja on varmasti jatkuvasti meneillän satoja, ja niistä suuri osa on pakollisia.
Lisäksi varojen siirrot pankkien välillä vaativat toki muutakin kuin sen, että ne naputellaan verkkopankissa jollekin tilille. Maksuvalmiudesta, riskien hallinnasta, kirjanpidosta yms. yms. täytyy huolehtia ihan päivittäin, eikä ne ole ihan yksinkertaisia asioita.
Eli kyllä pankeissa ihan jatkuvasti ylläpidetään monia asioita, ihan kuten terveyskeskuksissa yms. joita ylempänä vertailit pankkeihin.
Pohjois-Koreaan toki pääsee vielä! Kuuba on jo vähän pilalla.
tarvi mitään automaattimaksusysteemeitä.