Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä ihmiset on varaa kahteen autoon? Yhdenkin ylläpitäminen on kamalan kallista

Vierailija
28.06.2012 |

Meille siis hommattiin ihka ensimmäinen auto, koska sain työpaikan sellaisen matkan päästä, ettei sitä oikein julkisilla kulje. Mies kulkee edelleen bussilla töihin.Emme ole mitään ihan pienituloisia, mutta silti on alkanut tuntua, että eihän tässä mun työssäkäymisessä ole järjen hiventäkään kun auton kustannuksiin menee palkasta niin iso osa. En viitti edes ajatella, mitenkä sitä rahaa kuluis, jos olis pakko olla kaksi autoa.

Kertokaa vähän, miten teillä on varaa kahteen autoon? Mitä teillä on tulot sellaisessa perheessä? Osaatteko tehdä paljon itse ja säästätte sillä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tarve ja palkka

ylimääräisenä kai kesäauton ja mp:n kulut =(

Vierailija
22/27 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot on perheellä 40 000 - 45 000 € vuodessa. Autot on yli kymmenen vuotta vanhoja. Mutta ei me itse niitä huolleta, ei ole aikaa sellaiselle. Kyllä noihin varaa on.

Ap kauhistelee, mutta ei kerro omia perheen tuloja. Jos on normaalitulot, niin sitten vastaus on se, että me muut ei tuhlata johonkin muuhun mihin te tuhlaatta. Jos siis rahat ei tahdo riittää edes yhteen autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me käydään molemmat töisssä, minä tosin olen osittaisella hoitovapaalla, ja teen ½ työaikaa.. palkka sen mukainen. Meillä on useampi lapsi, joista yksi on erityislapsi, lisäksi meillä on jo kotoa pois muuttanut erityisnuori, jonka asioita hoidetaan paljon. Harrastus- ja terapiakuljetukset ovat minun heiniäni, lisäksi päiviä täyttää tuon erityisnuoren kuljetukset asioille (ei voi käyttää julkisia, muttei ole oikeutettu kuljetuspalveluun).

Asumme taajaman ulkopuolella, lähimmät palvelut ovat 3 km:n päässä. Meiltä kulkee linja-auto kaupunkiin kouluaikana, kolmesti aamulla kaupunkiin (klo 7-9 välillä) ja kolmesti kotiin (klo 12-16 välillä). Viikonloppuisin ei kulje lainkaan, eikä loma-aikaan.

Minä teen kolmivuorotyötä, työmatka 25km. Mies tekee epäsäännöllistä päivätyötä, osuen klo 7-20 välille ja työmatka vaihtelee 10-40 kilometrin välillä.

Kahden auton pitäminen ON kallista, siitä huolimatta että se toinen auto on yleensä joku mutaman satasen ruppana ja mies on entiseltä ammatiltaan ajoneuvoasentaja- osaa siis tehdä yhtä sun toista itsekin... En kuitenkaan ole vielä keksinyt miten tämä meidän perhepaletti toimisi yhdellä autolla...Kyllä kieltämättä pääsee pieni manaus joka kerta kun hallitus keksii uuden keinon rokottaa yksityisautoilua. Kun niitä vaihtoehtoja ei kauheasti autoilun vähentämiseen ole, eikä todellakaan ole varaa vaihtaa autoja uusiin, pieniveroisiin ja vähän kuluttaviin.

Vierailija
24/27 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on oltava useampia autoja, kun ei täällä millään julkisella pääse töihin eikä mihinkään muualle kuin peruskouluun.

Ovat sitten laatua "romu", eli säästetään huolloissa ja vakuutuksissa ja ajetaan niin pitkään kuin ne suostuvat kulkemaan ja katsastuskonttorilla annetaan lupa. Ei mitään kaskoja ja sellaisia, eikä määräaikaishuoltoja vaan vain ne, jotka ovat liikkumisen ja turvallisuuden kannalta välttämättömät.

Kun joku tulee tiensä päähän (tai jää lopullisesti sen varrelle), etsitään taas seuraavan muutaman satasen auto ja ostetaan se.

Vierailija
25/27 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi hyvinkin ollut rahaa kahteen huonompaan autoon, mutta päätimme niiden sijaan laittaa 65 000 € hyvään ja uuteen Audiin.

Vierailija
26/27 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä palstalla näyttää roikkuvan vain automekaanikkojen vaimoja ja tosi rikkaita :)

Auton pitäminen on kyllä tosi kallista ja mä väittäisin monessa tapauksessa olevan halvempaa ja ainakin helpompaa ajaa taksilla. Tässä yksi laskelma, joka näyttää auton vuosittaisiksi käyttökustannuksiksi yli 4000 euroa: http://www.yhteishyva.fi/menot_matkailu/liikenteessa/autoilun_kustannuk…

Tosta voi jokainen laskea nopeasti, että kuinka monta taksimatkaa tuolla rahalla saisikaan tehtyä kotoaan. Toki korvessa asuville perheille kaksi autoa voi olla ainoa ratkaisu, mutta yleensä kaupungissa pärjää kyllä yhdelläkin.

Vierailija
27/27 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ajaa työreissut omallan, eli minulla on pakko olla oma. Meillä on 3 lasta, ja molemmat käydään töissä. Vuositulot yhteensä 80-90000€ brutto.

Mies huoltaa ja korjaa autot itse. Miehen auto 10v vanha, ja minun 20v. Auto on minulle vain kulkuväline, riittää että se toimii töihin, kauppaan ja kotiin. Miehen autossa on lähes kaikki vakuutukset mitä saa, mutta minulla vain perustaso.

Jos meillä ei olisi lapsia, voisin kuvitella kulkevani bussilla töihin. Bussi menee kerran tunnissa, työmatka n.10km. Lähimpään kauppaan 3,5km. Kyllähän pelkkä bussikortti halvemmaksi tulisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi