Lähihoitajan palkka pk-seudulla n.2000-2200€
plus lisät, entäs jos tekee keikkaa esim. Seuren kautta, painottaen vkonloppuja ja yövuoroja? Eli millaisiin summiin voi olettaa liksan nousevan "parhaimmillaan"? Entä onko noilla suuntautumisvaihtoehdoilla jotain tekemistä että mikä puoli olisi paremmin palkattua?
Kiitos,
nimim. syksyn opiskelija :)
Kommentit (56)
tosin pohjoissuomessa työskentelen, silti vähän ottaa aivoon kun toiset paljon vähemmällä vastuulla tienaa saman. paljonko pääkaupunkiseudulla sh tienaa? elääkö sillä siellä?
Käytännössä hieman korkeampi, esim päivähoidon puolella lähtöpalkka jota ilmoittavat työpaikkailmoituksissaan on kutakuinkin tasan 2000e.
Ja siinähän ei lisiä tule jos ei sitten klo18 jälk auki oleva pk kyseessä.
Voin kertoa, että aika raskaaksi menee jos olet ma-pe sen 8h/pvässä esim lasten parissa ja sitten keikkailisit vielä vkonloppuisin 1-2pvänä/yönä.
Sillä tahdilla et kauaa jaksaisi eikä se palkka sillä nousisi paljoakaan.
Jos haluat mahd hyville ansioille alalla päästä niin hakeudut suoraan pelkkiin yötöihin, mutta se vaatii tietyn tyypin+persoonan ja toisaalta yötyöhän tutkitusti vanhentaa ennenaikaisesti.
noin 2050e/kk ja siihen päälle lomarahat. Ja sitten tietty vuosilisät ja normilisät. Jos kivasti teet vuorotyötä, niin oisko semmoinen 2800e/k?
TH
tosin pohjoissuomessa työskentelen, silti vähän ottaa aivoon kun toiset paljon vähemmällä vastuulla tienaa saman. paljonko pääkaupunkiseudulla sh tienaa? elääkö sillä siellä?
Mitä olen kuullut niin sh:n palkka on vain pari sataa euroa enemmän kuin lähihoitajilla, siis esim. Hus:illa. Hus:illa lh:n liksat jotain 2000 pintaan, jossain satasen enemmän.
Juuri olin 10kk Seuren kautta duunissa ja ainakin päivähoidossa pätevän lähihoitajan eli lastenhoitajan palkka on 1920e.
Ja ap:n tapauksessa ei voi vielä vuosiin puhua vuosilisistä koska ensimmäinen sellainen tulee 5v työssäolon jälk ja sekin vain muutama %.
Ja lomarahat tulee yleensä 1x vuodessa eli kesällä.
noin 2050e/kk ja siihen päälle lomarahat. Ja sitten tietty vuosilisät ja normilisät. Jos kivasti teet vuorotyötä, niin oisko semmoinen 2800e/k?
TH
Voin kertoa, että aika raskaaksi menee jos olet ma-pe sen 8h/pvässä esim lasten parissa ja sitten keikkailisit vielä vkonloppuisin 1-2pvänä/yönä.
Sillä tahdilla et kauaa jaksaisi eikä se palkka sillä nousisi paljoakaan.
Eiköhän tuo aloittaja tarkoittanut että joko kk-palkalla tekee hommia tai sitten pelkkää keikkaa.
Itse olen toisen vuoden aikuisopiskelija ja vanhuspuolelle suuntaudun. Yöhommia ajattelin alkuun yrittää tehdä, saisi pidettyä muksut pääosin kotihoidossa. Tekisin siis esim. ke-la kolme yötä töitä tai viikonloppuja ja pari yötä viikolla tms.
Tämä on siitä hyvä ala että voi juurikin muokata työvuoronta oman halunsa ja perheensä mukaan.
Vaikka alalla hommia riittääkin niin ei ole herkkua olla ns krooninen keikkalainen ja hakea niitä keikkapaikkoja ja ansiotyötä viikottain, jopa päivittäin. Se on henkisesti hyvinkin raskasta ja edellyttää myöskin aivan omanlaisensa ihmistyypin ja persoonan.
Jep, on kokemusta siitäkin ja ei ollut muutaman kk jälkeen enää kivaa soitella rekryfirmaan ja kytätä netistä heidän sivuiltaan missä olisi, jos olisi, taas sillekin päivälle töitä.
Minä olen lh-opiskelija ja teen keikkaa opiskelun ohessa ja palkka on 9,99-11,99e/tunti riippuen työpaikasta. Yksityisellä vähemmän, kunnallisella enemmän. Mielestäni ihan ok palkka kunnallisella kuukausipalkkana noin sen 2000e/kk ilman lisiä.
Lähihoitajan palkka Helsingissä se hiukan alle 2000 e/kk, käteen jää reilut 1400 e. Muutama viikonloppu siinä jaksossa tuo 150 e lisää, iltavuoroista tulee 10 e käteen enemmän kuin aamusta. Sairaalassa palkan päälle lisiä 3 viikossa 200-300 e, koska iltoja ja viikonloppuja enemmän. Eli palkka min 2000 e ja maksimina 2300-2600 e jos ei yötyötä.
Lh- vm.10 yksityisellä päivätyö vuositulot 32 000e pääkaupunki. työn kuvaani nähden tienaan sopivasti.
Olen tosi yllättynyt näistä palkoista, joista tässä ketjussa puhutaan. Työvoimatoimiston mukaan lähihoitajan palkka on pääsääntöisesti 1100 € - 1600 € kuussa, mutta tehän näytätte tienaavan tuplasti!
Tottakai! Ainahan pitää pari sataa suurennella ;) T: lähäri.. 1800 eur.. eikun siis 2400 ;) Vai pitäiskö viel heittää 2800 ;D
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:15"]
Olen tosi yllättynyt näistä palkoista, joista tässä ketjussa puhutaan. Työvoimatoimiston mukaan lähihoitajan palkka on pääsääntöisesti 1100 € - 1600 € kuussa, mutta tehän näytätte tienaavan tuplasti!
[/quote]
LÄHDE?
Itselläni 2 vuorotyössä bruttopalkka 8v kokemuslisällä kk:ssa n. 2750€, vaihtelee kuukausittain paljonko vkl, pyhiä ja iltatyötä.
14 euroa/tunti.. vanhusten kanssa kotikäyntejä pääasiassa. Työauto hänellä on käytössä ja satunnaisesti tekee viikonloppuja tai iltoja.
Tiedä sitten tuota hintatasoa muuten, mutta se on pistänyt korvaan/silmään, että makeilee usein isolla palkallaan.