Lähihoitajan palkka pk-seudulla n.2000-2200€
plus lisät, entäs jos tekee keikkaa esim. Seuren kautta, painottaen vkonloppuja ja yövuoroja? Eli millaisiin summiin voi olettaa liksan nousevan "parhaimmillaan"? Entä onko noilla suuntautumisvaihtoehdoilla jotain tekemistä että mikä puoli olisi paremmin palkattua?
Kiitos,
nimim. syksyn opiskelija :)
Kommentit (56)
Espoon kaupunki, kotihoito 2080€ ei lisiä vasta valmistunut
Olen lähiohjaaja ja minulla on palkka n.1900 e/kk . Ilman mitään lisiä. (Siitä sitte verot pois) ja jos tekee yhdenkin viikonlopun ylimääräistä niin se vaikuttaa todella paljon. Lähiohjaajan duuni ei ole rankkaa. Kuhan on vaan
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 17:21"]
Vuorotyössä lähihoitaja tienaa helposti tosiaan tuon noin 3500 euroa kuukaudessa. Pelkkää yötyötä tekevät pyöreästi 4000 e/kk.
[/quote]
Helposti? Kyl saa aika reilusti tehdä pyhätyötä:D
[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 17:21"]
Vuorotyössä lähihoitaja tienaa helposti tosiaan tuon noin 3500 euroa kuukaudessa. Pelkkää yötyötä tekevät pyöreästi 4000 e/kk.
[/quote]
Helposti? Kyl saa aika reilusti tehdä pyhätyötä:D
[/quote]
Ei mene ihan 4000 euroon kuussa,mutta viime vuoden tulot oli 42 5000. Ja ihan olin juhannuksen ja pääsiäisen esimerkiksi vapaalla ja normaalisti joka kolmas viikonloppu vapaa.
Ja en pidä palkkaani mitenkään erityisen hyvänä ja en leveile, kuten joku tuolla sanoi lähihoitajakaverinsa leveilevän. Mutta tällä elää, kun nuukasti elelee.
lh, ilta-ja yötyö
itsekin lähihoitaja ja ilman mitään ikälisiä käteen jää kuussa n. 1500 euroa. ei todellakaa kahta tonnia.. jäispä.
Suurin osa tästä ketjusta valehtelee. Lähihoitaja ei tienaa kuin korkeintaan 2500-2600 lisien kanssa ja se on bruttotuloa, johon on jo laskettu mukaan vuorotyölisät.
Säännollistä vuorotyötä tekevillä siis peruspalkkaan tulee korotusta noin 300-500 euroa riippuen siitä, millaiset juhlapyhät sattuu listalta saamaan ja tekeekö kaksi- vai kolmevuorotyötä.
Tämä on fakta.
Noille yli 3000 tienaaville tulee kyllä sitten jo ylitöitä ja muutenkin aivan järkyttävät määrät lisätöitä tai muuta, joka nostaa palkan hetkellisesti, mutta tehdyt tuntimäärätkin ovat sitten omaa luokkaansa. Terveillä työajoilla pyritään rajoittamaan tätä liiallista työssäoloa.
Kesäduunissa olin psykiatrian parissa, liksa oli 2100e/kk. Päälle lisät. Tuli noin 500e/kk, kolmen viikon listassa oli 4 yövuoroa :) myös sunnuntait ja jussit vietin duunissa. Kyllä tolla liksalla parit LV:n laukut tuli ostettua ;)
Käteen jäi 1800-2000e/Kk ;)
Mä teen yövuoroa 7/7 rytmillä ja en todellakaan saa mitään 4000e kuussa.
Mulla on 5 vuoden kokemuslisä ja yks "naamalisä".
tuntipalkka on vajaa 14e
Palkka bruttona km 2700-2800e.
Juuri kirosin tilinauhaa katsoessa, kun nää kaikki telli ja lelli ja lälli lyhennykset verojen kanssa rokottaa melkein tonnin kuussa.
he*vetin hienoa.
Pakko sanoa tässä vaiheessa kun joskus aikoinaan hain lähihoitajaksi et luojan kiitos en päässyt kun noita liksoja katselee :DDD
[quote author="J4N3ZK1" time="29.10.2013 klo 02:01"]
Pakko sanoa tässä vaiheessa kun joskus aikoinaan hain lähihoitajaksi et luojan kiitos en päässyt kun noita liksoja katselee :DDD
[/quote]
Pakko sanoa tässä vaiheessa, että itse korkeakoulutettuna saan huonompaa liksaa kuin lähihoitajat. Siis ihan sellaiset lähihoitajat, jotka vähän istuu tk:n luukulla kahdeksasta neljään vastailemassa puhelimiin.
Jos ette usko, niin katsokaa työehtosopimuksen peruspalkkoja. Ei Suomessa makseta asiantuntemuksesta mitään, jos kyse on ihan vain jostain kulttuurialasta. Eikä muuten makseta sairaanhoitajallekaan paljon lähihoitajaa vastuullisemmasta työstä ja pidemmästä koulutuksesta kuin sen parisataa euroa kuussa lisää, ja sekin vaan bruttona.
Turha on ainakaan Superin uikuttaa huonoista palkoista, kun työkkärin vajaassa parissa vuodessa pakkokouluttamat saa kovempaa palkkaa kuin moni itse ammatinvalintansa eteen vaivaa nähnyt.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 16:34"]
Mitä helvetin väliä sillä on mistä se rahoitetaan? Kyllä työstä palkka pitää maksaa?
[/quote]
Pitää toki, mutta yhteisistä varoista otettavaa palkkaa ei voida loputtomasti nostaa.
[/quote]
Pakko sanoa tässä vaiheessa, että itse korkeakoulutettuna saan huonompaa liksaa kuin lähihoitajat. Siis ihan sellaiset lähihoitajat, jotka vähän istuu tk:n luukulla kahdeksasta neljään vastailemassa puhelimiin.
[/quote]
Ohiksena kommentoin, että tk:n luukulla puhelimeen vastaaminen ja hoidon tarpeen arvioiminen on kenties vaativinta hommaa, mitä sairaanhoitaja voi tehdä. (Lähihoitajakin sitä joskus tekee, mutta tarvitsee erityiskoulutuksen siihen). Vaatii melkoisen kyvyn osata puhelimessa huomioida kaikki asiat, että osaa seuloa porukan puhelinneuvottaviin, päivystykseen pyydettäviin (samana päivänä, myöhemmin jne), tai niihin, joiden tulee heti soittaa ambulanssi.
Muuten olen samaa mieltä kanssasi kulttuurialan korkeakoulutettujen palkkauksesta.
Terv. sh ensiavusta (joka on myös yhteiskuntatieteiden maisteri)
Tosiaan yksityisillä palkat on usein pienemmät. Mulla täysillä tunneilla peruspalkka hivenen alle 1900 e. Mutta en viitsi valittaa, koska saa vaikuttaa paljon työaikoihin sekä työmääriin kuukausittain (palkka tuntiperusteinen), työ on mukavaa, yhtäkään perhelomaa/menoa ei ole työn takia jäänyt menemättä.
Iltalisät nyt ei juurikaan nosta palkkaa, yötyötä ei tehdä juuri koskaan, mutta pyhälisät tietysti nostavat. Km-korvaus nostaa palkkaa aika merittävästi, mutta toisaalta auton kuluihin nähden se ei mitään puhdasta voittoa kyllä ole. En tarvitsisi autoa muuten kuin töissä.
Riippuu tekeekö kuinka paljon pyhä ja yötöitä, paljonko lisiä saa. Samoin siitä teetkö kokopäiväistä, osa-aikaista vai keikkaa ja missä. Vuosilisistä ja työpaikan sopimuksesta puhumattakaan. Nää ilmoitetut summathan ovat sitten bruttoja eli mitä sitten verojen jälkeen käteen jää onkin toinen juttu. Lisäksi työ sitoo todella paljon elämääsi. Työ kun pyörii ympäri vuoden elämästäsi ja pyhistä piittaamatta ! Viime liksasta jäi itselle 1700e käteen. Terv. 17v alalla
Itsellä brutto noin 2500-3000e/kk ilman ylitöitä ja ikälisiä. Peruspalkka hieman alle 2200e.
Just valmistunu lähihoitaja Turun kaupungilla vanhuspuolella peruspalkka 2000 ilman MITÄÄN lisiä