Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan palkka pk-seudulla n.2000-2200€

Vierailija
28.06.2012 |

plus lisät, entäs jos tekee keikkaa esim. Seuren kautta, painottaen vkonloppuja ja yövuoroja? Eli millaisiin summiin voi olettaa liksan nousevan "parhaimmillaan"? Entä onko noilla suuntautumisvaihtoehdoilla jotain tekemistä että mikä puoli olisi paremmin palkattua?

Kiitos,

nimim. syksyn opiskelija :)

Kommentit (56)

Vierailija
22/56 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17; lähde on työvoimatoimiston virkailijan antama aineisto pari vuotta sitten.  

15

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tampereella liksa ilman ikä tai vloppu/yölisiä bruttona 1996 eli 2000 pyöristettynä :) Päiväkodissa olen töissä :) 50e huimat taitaa nousta kun tulee 5v kokemuslisä,entiedä nouseeko siitä enää.

Vierailija
24/56 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

LH opiskelijar..

Hei, minäkin olen lähihoitaja opiskelija, valmistun vasta keväällä. Olen ollut töissä jo yli 5 vuotta Vantaalla vanhusten parissa, teen kaksivuorotyötä ja välillä yövuoroja, ja tienaan kuussa reilut 2700, käteen jää n. 2300. Viime kuussakin tienasin 3400, ilta,viikonloppu ja pyhälisät. Riippuu missä on töissä, esim, yksityisillä tienaa paljon vähemmän.

Vierailija
25/56 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyössä lähihoitaja tienaa helposti tosiaan tuon noin 3500 euroa kuukaudessa. Pelkkää yötyötä tekevät pyöreästi 4000 e/kk.

Vierailija
26/56 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:15"]

Olen tosi yllättynyt näistä palkoista, joista tässä ketjussa puhutaan. Työvoimatoimiston mukaan lähihoitajan palkka on pääsääntöisesti 1100 € - 1600 € kuussa, mutta tehän näytätte tienaavan tuplasti!

[/quote]

Päivätyössä ja aloittelevalla tuo on peruspalkan osalta mahdollista, muuten ei. Ja vuoro- ja sunnuntailisät tulevat aina peruspalkan lisäksi, ei niitä erikseen luetella. Johan sen sanelee kv-tes:kin että minimipalkka on reilusti yli tuon. Missäpäin työkkäri jakaa tuollaista tietoa, olisi mukava tietää?

Vierailija
27/56 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä, nti/rva jauhaa tuubaa.

-yksityisessä pkssa normipäivätyötä tekevä ja liksa 2050e/kk josta mulle jää käteen n.1600e/kk-

[quote author="Vierailija" time="30.06.2013 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:15"]

Olen tosi yllättynyt näistä palkoista, joista tässä ketjussa puhutaan. Työvoimatoimiston mukaan lähihoitajan palkka on pääsääntöisesti 1100 € - 1600 € kuussa, mutta tehän näytätte tienaavan tuplasti!

[/quote]

Päivätyössä ja aloittelevalla tuo on peruspalkan osalta mahdollista, muuten ei. Ja vuoro- ja sunnuntailisät tulevat aina peruspalkan lisäksi, ei niitä erikseen luetella. Johan sen sanelee kv-tes:kin että minimipalkka on reilusti yli tuon. Missäpäin työkkäri jakaa tuollaista tietoa, olisi mukava tietää?

[/quote]

Vierailija
28/56 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2012 klo 18:10"]

Käytännössä hieman korkeampi, esim päivähoidon puolella lähtöpalkka jota ilmoittavat työpaikkailmoituksissaan on kutakuinkin tasan 2000e.
Ja siinähän ei lisiä tule jos ei sitten klo18 jälk auki oleva pk kyseessä.
Voin kertoa, että aika raskaaksi menee jos olet ma-pe sen 8h/pvässä esim lasten parissa ja sitten keikkailisit vielä vkonloppuisin 1-2pvänä/yönä.
Sillä tahdilla et kauaa jaksaisi eikä se palkka sillä nousisi paljoakaan.

Jos haluat mahd hyville ansioille alalla päästä niin hakeudut suoraan pelkkiin yötöihin, mutta se vaatii tietyn tyypin+persoonan ja toisaalta yötyöhän tutkitusti vanhentaa ennenaikaisesti.

[/quote]Noinkohan vanhentaa pelkkä yövuoro.Olisko kuitenkin vuorotyön yövuoro joka vanhentaa.10v pelkkää yötä tein ja nukuin(8-10h) ja jaksoin hyvin.Nyt vuorotöissä ja ainut vuoro kun saan nukuttua yli 3h on ilta.AINA aivan loppu.Myös vapaa-ajalla.Elmänlaatu romahti.Ja palkka myös.

Vierailija
29/56 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmässä tilinauhassa netto oli 2562€ sis. lisät. Kaksivuorotyö ja satunnaisesti teen pitkiä vuoroja esim. sairaustapauksissa, jos keikkalaisia emme saa.

Vierailija
30/56 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy mol.fi:n sivulta katsomassa, mitä lähihoitajille tarjotaan palkkaa, on se Helsingissä 2.040-2.080. Siihen lisät päälle. Eli huonot on palkat arvokkaasta työstä.

Vierailija
31/56 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali palkka tuo on. Ei monelle korkeammin koulutetullekaan välttämättä makseta kovin paljon enempää. Huomioikaa myös, että lähihoitajan palkka rahoitetaan useimmiten yhteisistä varoista...

Vierailija
32/56 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin väliä sillä on mistä se rahoitetaan? Kyllä työstä palkka pitää maksaa?

Vierailija
33/56 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 15:51"]

Kun käy mol.fi:n sivulta katsomassa, mitä lähihoitajille tarjotaan palkkaa, on se Helsingissä 2.040-2.080. Siihen lisät päälle. Eli huonot on palkat arvokkaasta työstä.

[/quote]

Minä kun luulin, että pääkaupunkiseudulla on "moninkertaiset" palkat muuhun Suomeen verrattuna :). Kuten joku mainosti.

Vierailija
34/56 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="J4N3ZK1" time="29.10.2013 klo 02:01"]

Pakko sanoa tässä vaiheessa kun joskus aikoinaan hain lähihoitajaksi et luojan kiitos en päässyt kun noita liksoja katselee :DDD 

[/quote]Joo, mitä kukin pitää tärkeänä. Itse lähdin juuri opiskelemaan lähihoitajaksi, palkka putoaa toista tuhatta, mutta raha ei kuitenkaan ole tärkeintä maailmassa :)

Vierailija
35/56 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Huonot palkat? Pyyhit ihmisten perseitä ja vaihdat lakanoita, pitäisikö siitä maksaa 4000€/kk? Moni KOULUTETTU ihminen saa saman tai vähemmän.

Vierailija
36/56 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 16:20"]

[/quote]

Huonot palkat? Pyyhit ihmisten perseitä ja vaihdat lakanoita, pitäisikö siitä maksaa 4000€/kk? Moni KOULUTETTU ihminen saa saman tai vähemmän.

[/quote]

No jopas sieppaa. Onneksi joku kuitenkin pyykii/pesee ne vanhustenkin peput :) Ja huolehtii, välittää, arvostaa ja kunnioittaa heitä. Ei haittaisi, vaikka siitä vähän enemmän maksettaisiinkin.

Vierailija
37/56 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja on lähihoitajan töitä, joissa ei peppuja pyyhitä.  Itse olen sellaisessa työssä, ollut 17 vuotta, en koskaan ole pyllyä pyyhkinyt. Ihan vaan tiedoksi, en väheksy, mutta ammatista on niin monenlaista "faktaa", että pakko joskus oikaista.  Ja p.s, en ole hammashoidossa töissä.

Vierailija
38/56 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 04:46"]

[quote author="J4N3ZK1" time="29.10.2013 klo 02:01"]

Pakko sanoa tässä vaiheessa kun joskus aikoinaan hain lähihoitajaksi et luojan kiitos en päässyt kun noita liksoja katselee :DDD 

[/quote]

Pakko sanoa tässä vaiheessa, että itse korkeakoulutettuna saan huonompaa liksaa kuin lähihoitajat. Siis ihan sellaiset lähihoitajat, jotka vähän istuu tk:n luukulla kahdeksasta neljään vastailemassa puhelimiin. 

Jos ette usko, niin katsokaa työehtosopimuksen peruspalkkoja. Ei Suomessa makseta asiantuntemuksesta mitään, jos kyse on ihan vain jostain kulttuurialasta. Eikä muuten makseta sairaanhoitajallekaan paljon lähihoitajaa vastuullisemmasta työstä ja pidemmästä koulutuksesta kuin sen parisataa euroa kuussa lisää, ja sekin vaan bruttona.

Turha on ainakaan Superin uikuttaa huonoista palkoista, kun työkkärin vajaassa parissa vuodessa pakkokouluttamat saa kovempaa palkkaa kuin moni itse ammatinvalintansa eteen vaivaa nähnyt. 

[/quote]

Tuota...minä kun hain aikoinaan hoitajaksi, hakijoita kurssille oli 300,testeihin pääsi 90 ja kurssille otettiin 16.

Vierailija
39/56 |
30.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 16:21"]

Suurin osa tästä ketjusta valehtelee. Lähihoitaja ei tienaa kuin korkeintaan 2500-2600 lisien kanssa ja se on bruttotuloa, johon on jo laskettu mukaan vuorotyölisät.

Säännollistä vuorotyötä tekevillä siis peruspalkkaan tulee korotusta noin 300-500 euroa riippuen siitä, millaiset juhlapyhät sattuu listalta saamaan ja tekeekö kaksi- vai kolmevuorotyötä.

Tämä on fakta.

Noille yli 3000 tienaaville tulee kyllä sitten jo ylitöitä ja muutenkin aivan järkyttävät määrät lisätöitä tai muuta, joka nostaa palkan hetkellisesti, mutta tehdyt tuntimäärätkin ovat sitten omaa luokkaansa. Terveillä työajoilla pyritään rajoittamaan tätä liiallista työssäoloa.

[/quote]

Tarkistin juuri, mitä olen tienannut lokakuun loppuun mennessä. 39 800. Vuorolisiä tuli 650 euroa. Viime kuussa tuli 1200 euroa. Siinä oli kyllä kuuden viikon listassa 10 tuntia lisätöitä, mutta verojakin menee siitä 42 %. Kokonaan olen tänä vuonna tehnyt lisätöitä 25 tuntia (tarkistin senkin)

Säännöllinen yötyö. Joka kolmas viikonloppu vapaa.

Vierailija
40/56 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vuoden bruttopalkka yli 30 000€, enkä tee edes kokoaikatyötä, vaan osa-aikaisesti yövuoroa.  Lisät ne on joka sen palkan kasvattaa, perustuntipalkka ei ole kuin 14,37.