Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

167cm/60kg - L-koon vaatteet!!!

Vierailija
28.06.2012 |

Ihmettelen, mitä vaatteita minua paljon isommat ihmiset käyttävät, jos minäkin joudun ostamaan L-kokoa.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristaako sinua esim. alushousut? Jos ostan M-koon alkkarit, niin ne tuntuu ikävän piukoilta ja puristavilta, samoin paidat ovat kuin makkarankuoria. Ehkä ne on sitten tarkoitettu sellaisiksi...?

ap

Vierailija
22/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 161 cm / 60 kg ja olen XL, kokonumeroissa 44. Iso kaljamaha vaatii aika isoja kokoja peittyäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jossain h&m liikkeissä.

Mutta, oikeasti asiaan vaikuttaa kehonkoostumus. Olen itse 164/70kg (eli palsta-analyysin mukaan läski) mutta oikeasti en ole sitä. Olen kokoa M / 38-40 / farkut 29" / eli hoikka tyttö ja vyötärössä ei ole rasvahippustakaan vaan sixpack. Treenaan nimittäin punttia ja olen lihaksikas ja painava. Painoindeksini on toki virallisesti arvioiden läskin puolella mutta ulkonäkö ei ole läskin, vaan minut luullaan 10-15 kg kevyemmäksi kuin mitä olen. Sitten taas voi olla minua kevyempiä ihmisiä, mutta he saattavat olla "läskimmän" näköisiä jos keho koostuu vain rasvasta.

Itse olen ihan mielelläni "ylipainoinen", ainoa milloin se harmittaa on aina työterveystarkastukset tai raskausaikana neuvolat, aina tuli naputusta "kun tuo painoindeksi on noin korkea". Kerran suutuspäissään tempaisin paidan pois ja sanoin terkkaritädille että täti nyt näyttää, mistä sitä oikein voi laihduttaa. Terkka meni hiljaiseksi.

Vierailija
24/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen samat mitat kuin sulla ja käytänä yläosassa S-kokoa ja alaosassa S tai M (riippuen vaatteen merkistä ja mallista).

Vierailija
25/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin juuri Marimekon tunikan koko L, M:kin olisi mennyt mutta väriä jonka halusin ei ollut M koossa, H&M:n isojen tyttöjen vaatteissa en mahdu välillä kuin kokoon 50.

163/85

Vierailija
26/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän joko M- tai L-koon vaatteita mallista riippuen.

Ja uskokaa tai älkää, mua pidetään hoikkana ihmisenä. Eikä mun vaatteet roiku päällä vaan on sopivia (ja usein kauniitakin).

Mutta siis samaa olen joskus miettinyt kuin ap:kin ja ollut salaa tyytyväinen, että mä kuitenkin löydän vaatteita ihan ok.

Vierailija
27/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joistakin paidoista on oltava M, kun kinnaavat rintojen tai hartioiden kohdalta. Alaosia saattaa olla xs:kin.

Ehkä sulla sitten M/L on sopiva koko. Mutta parempi se liian iso kuin sellainen joka poimuun imeytyvä makkarankuori joita nyt ikävän usein naisilla näkee....

Vierailija
28/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatekoko riippuu ihan siitä, mistä kaupasta ostat vaatteesi. Jos ostat nuorisoputiikeista tai ranskalaisia merkkejä, niin L tai jopa XL on sopiva. Kokeilepa vaikka Modan vaatteita, oletkin yllättäen kokoa M, osin jopa S. Itse yllätyin Modassa, kun hyllyssä ei ollut XL kokoa, niin myyjä sanoi että sovitapa L kokoa, sehän olikin juuri sopiva.

Minulla on pahempana ongelmana se, että olen vain 163cm pitkä, joten kaikki normaalimittaiset housut ovat liian pitkiä. Pitäisi olla aina joku ekstra-lyhyt versio kaikista, housujen lyhentäminen kun ei ole ihan sama asia, kun se malli muuttuu siinä lyhentäessä.

Vierailija
29/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 tai 40 housuissa ja ihan jotain neuleita saatan ostaa L-koossa, sellaisia joiden haluankin olevan väljiä.

Vierailija
30/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat minulle yleensä ihan sopivia. Riippuu kehon mittasuhteista, olen itse pitkäsäärinen pituisekseni. Yltän hyvin ajamaan samoilla penkin säädöillä kuin 10 cm pidempi mieheni.

vaatekoko riippuu ihan siitä, mistä kaupasta ostat vaatteesi. Jos ostat nuorisoputiikeista tai ranskalaisia merkkejä, niin L tai jopa XL on sopiva. Kokeilepa vaikka Modan vaatteita, oletkin yllättäen kokoa M, osin jopa S. Itse yllätyin Modassa, kun hyllyssä ei ollut XL kokoa, niin myyjä sanoi että sovitapa L kokoa, sehän olikin juuri sopiva.

Minulla on pahempana ongelmana se, että olen vain 163cm pitkä, joten kaikki normaalimittaiset housut ovat liian pitkiä. Pitäisi olla aina joku ekstra-lyhyt versio kaikista, housujen lyhentäminen kun ei ole ihan sama asia, kun se malli muuttuu siinä lyhentäessä.

Vierailija
31/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös treenaan aika paljon ja olen aika lihaksikas. Ehkä siis vähemmän treenanneena painaisin vähemmän kuin tuon 60 kg. Eli jos ap painaa saman verran (ja on saman pituinen), niin ehkä hän on esim. minuun verrattuna kuitenkin isokokoisempi, jos minulla on suhteessa enemmän kiinteää lihasta. Se voisi selittää, miksi täsmälleen samat mitat omaava käyttää 1-2 kokoa isompia vaatteita kuin minä. Samoin tietenkin jos vartalomme ovat hyvin erimalliset. Eli jos ap:lla on vaikka niin isot rinnat, että pitää sen takia olla L-koon paita.

Vierailija
32/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteistani suurin osa on henkkamaukasta, jack and jonesista ja espritistä ja koko on yleensä M/38, jotkut on S/36..yhtään L kokoista ei ole,,ne on ihan liian isoja.

Mulla on muhkea pylly ja leveä lantio mutta hoikat jalat, hoikka vyötärö ja pienet rinnat.

Vierailija
33/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mitoilla s tai jopa xs ja 36. Nyt 10 kiloa isompana vain aniharvoin L-kokoa, yleensä M ja 38.

Näytänpä muuten varmaan aika naurettavalta makkarankuorissani.. :-D

Vierailija
34/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaatteen alkuperästä. Jos ostaa suomalaisia vaatteita, kokoni on S, jopa XS, mutta jos ostaa ulkomaisia merkkejä, pitää olla yleensä L. Kotimaiset vaatteet (esim. Marimekko ja yksittäisten suunnittelijoiden design -vaatteet)ovat jostain kumman syystä hirveän isoja.

Vierailija
35/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekoko yläkropassa XS/S, kuppikoko 70C, alakropan vaatteet S/M, alushousut ostan suosiolla kokoa 38 tai 40 ettei puristaisi. Mulla on leveä lantio, kapea vyötärö ja pienet tissit. Kokolappua tärkeämpää kuitenkin nykyään istuvuus. Lihaksiakin on, joten tuskin tästä merkittävästi enää kavennun.

Vierailija
36/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan kaupoista, joissa koot ovat pieniä.

Muutama vaatekappale Nansoa ja Marimekkoa on menneet ihan "oikeiden" kokojen mukaan, mutta H&M yms. jopa koko 40 on joskus liian pieni!

En ole mikään lihakimppu, mutta en myöskään isotissinen enkä leveälanteinen. Olen pikemminkin tasapaksu...

Mutta ilmeisesti käytän myös liian isoja vaatteita, koska viimeksi kun kävin ostamassa rintaliivit, myyjä kauppasi minulle liivit kokoa 70C. Itse olisin ottanut 75B, mutta myyjä vakuutti tuon 70-senttisen sopivammaksi. Itse en kauheesti nyt tykkää näistä, koska liivit tuntuvat tiukoilta. Ehkä niiden siis pitääkin, mutta itse en tykkää näin tiukoista.

ap

Vierailija
37/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 168cm/63kg ja käytän XS-koon paitoja ja L-koon housuja.

Vierailija
38/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 168 cm, mutta painan melkein kymmenen kiloa enemmän kuin ap, silti käytän M tai L kokoisia vaatteita! Yleensä paita on M ja housut L tai 40/42, olen isoperseinen ja pieni yläosaltani.

Vierailija
39/39 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yläosat m tai jopa s, alaosat 38, joissain pillihousuissa kyllä L. Olen myös tuota lihaksikasta tyyppiä ja reittä ja pakaraa löytyy. Mutta hämmästelen ap:n kokoa silti, ehkä käytät ihan erilaisia vaatteita kuin minä tai olet vatsakas tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän