Laittaisitko tällaisen kuvan lapsestasi nettiin?
http://www.lily.fi/juttu/puolialaston-kokki
Onkohan nyt jollain mammalla vähän harkintakyky pettänyt? Enkä nyt puhu edes siitä, missä tuo lapsi istuu...
Kommentit (57)
Ei pahalla mutta pikkasen hysterian makua :D
ei ole kyseessä vain sen kerran näkyvä kuva. Kuva jaa elämään ja kuvia kyseisestä lapsestakin tulee nettiin lisää. Missä on tämän lapsen oikeudet? Eikö kuvat pitäisi päätyä nettiin vasta sitten, kun hän on aikuinen ja itse niin päättää?
Mutta ihmettelen miksi joku laittaa lapsensa istumaan kuuman hellan vieressä! Kattila näyttää olevan täynnä sapuskaa, kiehuvaa nestettä.
Kaukana on vaaran ymmärtäminen! Tuossa on melkoiset riskit suurille palovammoille, muttei ole minun lapseni.
Kokkina häiritsee tuo tasolla istuttaminen ilman vaatteita. Tietty jos ne viipaleet keitetään niin kuoleehan pöpöt mutta silti.
Mutta kai mä olen vaan nipo.
millainen on äiti, joka istuttaa lasta kuuman lieden ja keitoksen vieressä? Huh, huh!
Lastensuojelujärjestö Pelastakaa lapset ry kehottaa vanhempia välttämään lasten kuvien julkaisemista avoimilla internetsivuilla. Järjestön mukaan kuvat ovat vaarassa joutua vääriin käsiin.
"Toisessa yhteydessä, esimerkiksi seksuaalissävytteisten kuvien rinnalla kuva vähäpukeisista lapsista uimarannalla voi joidenkin silmissä saada aivan toisenlaisen luonteen", tiedotteessa sanotaan.
”Meillä on huoli siitä, että lasten kuvia levitellään toisenlaisiin tarkoituksiin kuin on tarkoitettu", järjestön nettiturvallisuustyön päällikkö Mari Laiho jatkaa.
Lasten kuvia voi silti huoletta julkaista, jos muistaa rajata kuvien katselijat. "Moni vanhemmista ei hoksaa, että kuvien katselua voi rajata", Laiho muistuttaa.
Myös nettikirjoitteluun on järjestön mukaan syytä kiinnittää huomiota, kun aiheena on lapset. Tiedot voivat pysyä verkossa vuosia esimerkiksi työnantajien tai lasten itsensä luettavissa.
Laihon mukaan ennen julkaisua onkin hyvä miettiä, mitä tietoa haluaisi itsestään internetiin.
että ap, joka selvästi pitää kuvaa ja sen leviämistä mahdollisten pedofiilien parissa sopimattomana, päättää itse levittää tätä kuvaa eteenpäin.
Vastauksena kysymykseen: meidän lapsen nakukuvat (osittaisetkin) pysyvät ihan omissa kansioissaan eikä niitä levitellä perheen ulkopuolelle.
eipä paljon liiku tämän äitykän mielessä!
ja tosiaan kuuman keittokattilan vieressä istuskelu..enkä kyllä minäkään söisi tuon mamman keitoksia,hygienia taso kun tuntuu olevan mitä on..
Lastensuojelujärjestö Pelastakaa lapset ry kehottaa vanhempia välttämään lasten kuvien julkaisemista avoimilla internetsivuilla. Järjestön mukaan kuvat ovat vaarassa joutua vääriin käsiin.
"Toisessa yhteydessä, esimerkiksi seksuaalissävytteisten kuvien rinnalla kuva vähäpukeisista lapsista uimarannalla voi joidenkin silmissä saada aivan toisenlaisen luonteen", tiedotteessa sanotaan.
”Meillä on huoli siitä, että lasten kuvia levitellään toisenlaisiin tarkoituksiin kuin on tarkoitettu", järjestön nettiturvallisuustyön päällikkö Mari Laiho jatkaa.
Lasten kuvia voi silti huoletta julkaista, jos muistaa rajata kuvien katselijat. "Moni vanhemmista ei hoksaa, että kuvien katselua voi rajata", Laiho muistuttaa.
Myös nettikirjoitteluun on järjestön mukaan syytä kiinnittää huomiota, kun aiheena on lapset. Tiedot voivat pysyä verkossa vuosia esimerkiksi työnantajien tai lasten itsensä luettavissa.
Laihon mukaan ennen julkaisua onkin hyvä miettiä, mitä tietoa haluaisi itsestään internetiin.
Kiitos näin hyvästä ja selventävästä kirjoituksesta. Toivottavasti tämä pistää nämä bloginpitäjät edes hieman miettimään.
että ap, joka selvästi pitää kuvaa ja sen leviämistä mahdollisten pedofiilien parissa sopimattomana, päättää itse levittää tätä kuvaa eteenpäin.
Vastauksena kysymykseen: meidän lapsen nakukuvat (osittaisetkin) pysyvät ihan omissa kansioissaan eikä niitä levitellä perheen ulkopuolelle.
Kuva on jo netissä ja aivan vapaata riistaa!
tarvitseeko kuvaa vielä levitellä entistä laajemmalle. Ap kuitenkin teki erittäin selväksi, että kuvaa ei olisi saanut hänen mielestään julkaista, mutta levittäessään sitä keskustelufoorumeilla, parantaa kuvan todennäköisyyttä joutua vääränlaiseen käyttöön.
Kokkina häiritsee tuo tasolla istuttaminen ilman vaatteita. Tietty jos ne viipaleet keitetään niin kuoleehan pöpöt mutta silti.
Oho, Laura loves goes vauvapalsta. Mä en oo koskaan päässyt tähän pedofiilikelkkaan ja lapsen seksualisointiin mukaan, joten en tajunnut että tästäkin voi syntyä joku kalabaliikki. Musta pienten vauvojen ja taaperoiden nakuilukuvat on täysin luonnollisia ja ongelmattomia. Tokihan moni ei laita lapsestaan ollenkaan kuvia nettiin, mutta en ole tätä koulukuntaa, Sulo päättäköön aikanaan itse. Voin kyllä mielenrauhanne vuoksi blurrata pienet pallerot kunhan pääsen koneelle. Nyt olen kännykän & persläpikeittokattilan :D kaa on the road. Palautteenne on vastaanotettu :D Ja Riikka, joooo! Sadeasut päälle ja Ämyssä nähdään!
Sanoo, että lapsi saa itse päättää sitten aikanaan!!!!!
Olisi pelkästään ihanaa jos lapseni suosittu.
No en kyllä silti söisi kenenkään pyllyisiä viipaleita vaikka miten bakteerit kuolisi :(
Pedofiilit nappaavat kuvan omaan käyttöönsä. :(
Mä en oo koskaan päässyt tähän pedofiilikelkkaan ja lapsen seksualisointiin mukaan, joten en tajunnut että tästäkin voi syntyä joku kalabaliikki. Musta pienten vauvojen ja taaperoiden nakuilukuvat on täysin luonnollisia ja ongelmattomia.
Kenties pedofiiliakin on sitten mielestäsi luonnollista. He löytävät kyllä onnensa lapsesi kuvasta. Jopa muutaman kuukauden ikäisiä vauvoja on raiskattu. Onkohan ne pedofiiliakelkassa mukana?
blogiinsa jossa lapsi on alapää paljaana ja se on hänen mielestä ok. Normaalit ihmiset ei näe niissä seksuaalisuutta, mutta sairaat yksilöt todellakin näkee ja levittää niitä.
Onko kiva, että oman lapsen kuva päättyy runkkumateriaaliksi ympärimaailmaa?
Ja nettiin laitetut kuvat on todellakin ikuisia.
Tosi kiva sitten tänkin pojan murrosikäisenä törmätä omaan kikkelikuvaan... kotialbumissa ne ihan ok, mutta julkisessa levityksessä tuskin.
Blogin pitäjä mies vois laittaa hänestä saman kuvan, muija istuu lortto leviänä keittiöntyötasolla... hyvä ruoka, parempi mieli?
minkäänlaista taitoa keskustella asioista? Sanot sinulle tuntematonta ihmistä ääliöksi.
Ap taas avasi keskustelun erittäin tärkeästä asiasta. Kiitos siitä.