Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valittiin väärät kummit lapsillemme.

Vierailija
27.06.2012 |

Kummeja ei kiinnosta lapsemme ollenkaan.

Nytkin on tytön synttärit tulossa ja kaikki 4 kummia ilmoitti, että ei ole tulossa. Ainoastaan yhdellä on hyvä syy tähän. Muita ei vain kiinnosta.(kysyin asiaa suoraan)

Kummeja ovat mieheni sisko ja hänen miehensä, minun siskoni sekä minun ja mieheni yhteinen kaveri.

Ja nyt joku keksii varmasti kommentoida, että meitä kiinnostaa vaan kalliit lahjat.

Se ei pidä paikkaansa.

Minusta kummius ei ole sitä, että kannetaan sylikaupalla kalliita lahjoja muiden penskoille vaan sitä että oltaisiin mukana lapsen elämässä edes jollain tasolla.

Viimeeksi lapset ovat tavanneet kummeja noin vuosi sitten.

Ollaan pyydetty heitä käymään ja kysytty voitaisiinko me tulla heille.

Aina keksivät jonkun tekosyyn miksi ei voida nähdä.

Minua surettaa lapsien puolesta.

Vauvavuosina kummit kävivät ahkerasti kylässä ja pitivät aktiivisesti yhteyttä.

Ainakin tiedetään, että ei heitä pyydetä seuraavan lapsen kummeiksi.

Ärsyttää. jos heitä ei kiinnosta niin olisivat sitten kieltäytyneet, kun heitä pyydettiin.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeja.

Vierailija
2/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain siskollasi oli pätevä syy olla poissa.

Muut ovat vain epäkohteliaita paskiaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin synttäreillä 9 kertaa n. 150 km:n päässä.

Sitten en enää ole käynyt. Lapsi ei enää edes kiittänyt lahjasta, ja muutenkaan ei halunnut edes kertoa kuulumisiaan saati muuten viettää aikaa kummien kanssa. Tuntui käynnit tosi turhilta.

Vierailija
4/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävänä on opastaa lasta uskonnossa. Eli opettaa lapselle kristinuskoa.

Nykyään kukaan ei opeta tuolla tavalla uskontoa kenellekkään, joten voitais koko kummihomma lopettaa.

Nykyään kummi käy kutsuttuna kolme kertaa vuodessa kekkereillä ja vie 50 euron lahjan joka kerta mukanaan. Tulee muuten pitkä penni 18 vuoden aikana siitä...

En kyllä toisaalta ihmettele mikseivät tulleet kekkereille, jos ajattelevat vain että ovat lahjantuojia eikä muuta. Oletteko kummien kanssa muuten tekemisissä, vai kutsutteko vain kun on synttärit tjs?

Vierailija
5/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä ap heitä vielä kirvestä kaivoon, kummius voi alkaa kiinnostaa sitten vähän myöhemmässä vaiheessa. ihan pienet lapset eivät vielä kummin päälle tajuakaan, sitten pikkuisen isompana kummi alkaa merkitä tosi tärkeää ihmistä.

kummi itse tajuaa paremmin oman merkityksensä jos hällä itsellään on lapsia.

Vierailija
6/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään muuta inhoa niin paljon nykyään kuin tuota hemmetin kummivouhotusta, joka on saanut ihan äärettömät mittasuhteet. ITselläni on neljä kummilasta ja rakastan heistä jokaista. Kuitenkin minulla on myös oma elämä ja lapset, ystäväni ja heidän lapsensa. Minulla ei todellakaan ole joka loman alussa halua miettiä, mitenköhän nyt voisin kaikella mahdollisella tavalla olla kummilapsilleni hyödyksi. Kummilasteni äiti on yh, joten tottakai hän olettaa että juuri hänen kullannuppujaan lahjotaan ja paapotaan eniten. Itse tykkään jos kummit muistavat lastani kortilla edes. Ei mitään paineita.

Vierailija
7/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kummit eivät tiedä mitä heiltä odotit.

Minusta tuli juuri kummi ja itselleni nimenomaan on tärkeää kuulua lapsen elämään. Onneksi lapsen vanhemmat ovat minulle läheisiä, muuten tämä olisi hankalaa.

Omat kummini ei ole koskaan olleet minulle tärkeitä. Muistavat vain lahjalla. Tärkeimpiä on olleet muut sukulaiset jotka ovat aidosti ja oikeesti olleet kiinnostuneita minusta.

Toivon että minun lapseni kummit toimivat samoin, kuin miten itse haluan toimia. Mietin vain että sitten kun kysyn heitä kummeiksi, niin että pitää varmaan varmistaa se että he tietävät mitä kummeilta odotan.

Mielestäni kummin tehtävänä on olla yksi turvallinen aikuinen lapsen elämässä, tukea lasta ja myös lapsen vanhempia, sekä olla yksi henkilö joka auttaa uskontokasvatuksessa (mikäli lapsi on itse on uskonnostaan kiinnostunut).

Vierailija
8/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei jaksa kummintehtävästä joka lapselle huolehtia.

Inhottaa eniten sellaiset kummit, jotka vaan on lahjantuojia..

Vierailija
9/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävänä on opastaa lasta uskonnossa. Eli opettaa lapselle kristinuskoa.

Nykyään kukaan ei opeta tuolla tavalla uskontoa kenellekkään, joten voitais koko kummihomma lopettaa.

Nykyään kummi käy kutsuttuna kolme kertaa vuodessa kekkereillä ja vie 50 euron lahjan joka kerta mukanaan. Tulee muuten pitkä penni 18 vuoden aikana siitä...

En kyllä toisaalta ihmettele mikseivät tulleet kekkereille, jos ajattelevat vain että ovat lahjantuojia eikä muuta. Oletteko kummien kanssa muuten tekemisissä, vai kutsutteko vain kun on synttärit tjs?

Kannatis jo oikeesti 2000- luvulla lopettaa toi paskanjauhaminen Kummin tehtävästä opettaa Jessejuttuja.

)0% kummeista tietävät että ei heidän oleteta opettavan lapselle Kristinuskoa, sen tekee koulu.

Siinä olet oikeassa että kummihomman vois lopettaa mutta toisaalta on se kiva kun lapsella on ne läheiset henkilöt ketä sitten haittaa jos niitä kutsutaan kummeiksi? EI KETÄÄN

Itse annan kummilapselle 100e vuodessa--> 50e synttäreillä ja 50e jouluna. Ei tosiaan ole iso raha ja jokainen voi miettiä että jos ei ole edes 50e vuodessa laittaa kummilapseen niin kannattaa jättää se virka sellaiselle jolla on! Se on parempi lapselle, äidille ja kummille että nää valittajat jää rannalle ruikuttaan.

Vierailija
10/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on syy olla poissa.

Asutaan kaikki samassa kaupungissa ja aika lähelläkin. Ihan kävelymatkan päässä toisistamme.

Lapset ovat 2 ja 5 vuotiaat. Meidän lapset kyllä kertovat kuulumisiaan kaikille aikuisille, jotka meille kutsutaan. Ja kiittävät myös lahjoista.

ap

Vierailija
11/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivatpa sitten kummeja tai ei.

Ette vissiin ole kovin läheisiä muutenkaan?

Vierailija
12/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin tiedetään, että ei heitä pyydetä seuraavan lapsen kummeiksi."

Siis onko jollain tapana pyytää samaa henkilöä monen lapsen kummiksi, siis saman perheen lasten? Tosi outoa minusta! Eikö nyt kaikilla lapsilla kuulu olla eri kummit, eihän siinä muuten ole mitään ideaa...

Vierailija
13/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan nämä kummit ei tule.

Ne sedät ja tädit alkavatkin olla lapsille paljon läheisempiäkin nuo kummit.

ap.

Vierailija
14/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piireissä on ihan yleistä, että saman perheen lapsilla on samat tai ainakin melkein samat kummit.

Ja lisäksi meihin on iskostunut joku vanhanaikainen ajattelutapa, että lapsen kummit huolehtivat lapsista jos vanhemmat kuolevat.

Eihän se nyky-yhteiskunnassa mene noin vaan sosiaaliviranomaiset päättävät mihin lapset menee.

Mutta tuolla perusteella valittiin kummit. (huonot kummit. En todellakaan enää toivoisi, että lapseni heille joutuvat jos me kuolemme)

Vierailija
15/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kutsua niitä tekosyiksi.

Tietysti jos ovat suoraan sanoneet, ettei kiinnosta tulla, tilanne on toinen, mutta epäilen kyllä että näin ei ole asian laita.

Loppujen lopuksi kerran vuodessa näkeminen on ihan hyvin.

Vierailija
16/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syitä. Kun ovat ihan itse sanoneet, että ei kiinnosta tulla. Kuten jo aloituksessakin mainitsin.

Siskonikin menee mielummin terassille kun tulee kummilapsensa synttäreille.

Asumme hänen talonsa ja kantapaikkansa välissä niin olisiko se muka niin vaikeaa poiketa meidän kautta.Edes parin minuutin vierailulle. Olen sanonut, että se lahja on ihan toisarvoinen juttu ja sitä ei tarvitse tuoda mutta meidän tytöllä on häntä ikävä ja haluaisi nähdä.

Mutta eihän toista voi pakottaa.

Toisilla vain on eri käsitykset kummiudesta.

Itse pidän kummilapsiini yhteyttä viikoittain. Aina en ehdi käymään sillä heitä on useampi. Soitan kuitenkin joka viikko ja kyselen kuulumiset. Ja käyn heidän synttäreillään. Jos on jotain pakollista menoa sille päivälle niin kysyn kyllä voisinko tulla joku toinen päivä sitten käymään.

Vierailija
17/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla vain on eri käsitykset kummiudesta.

Itse pidän kummilapsiini yhteyttä viikoittain. Aina en ehdi käymään sillä heitä on useampi. Soitan kuitenkin joka viikko ja kyselen kuulumiset. Ja käyn heidän synttäreillään. Jos on jotain pakollista menoa sille päivälle niin kysyn kyllä voisinko tulla joku toinen päivä sitten käymään.

Minulla on yksi kummilapsi, ja tätäkin kadutaan jo. Emme ymmärtäneet, että tuo perhe todella odottaa jotankin tuon (ap:n) suuntaista; yökyläänkin, muutaman päivän vierailulle pitäisi ottaa ainakin kerran kuussa tai kahdessa. Ei me tuollaista jakseta enkä siis todellakaan tiennyt, että meiltä tuollaista odotetaan.

Eikä edes suoraan sanominen auta, kärttävät koko ajan...

Vierailija
18/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heitä ei kiinnosta niin olisivat sitten kieltäytyneet, kun heitä pyydettiin.

...jolloin arvatenkin olisit ottanut siitäkin nokkiisi?

Vierailija
19/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydettiin kummeiksi, suostuttiin mielellämme mutta kummilapsen vanhemmilla ei ole ikinä sellaista aikaa että tenavaa voisi nähdä. Ollaan kutsuttu kylään (lapsen kanssa on niin vaikeaa lähteä, ei voida tulla), ollaan kysytty voidaanko mennä sinne mutta sekään ei sovi, eikä yhteiset leikkitreffit puistossa tai mikään muukaan aktiviteetti. En ymmärrä mikä pointti on pyytää kummiksi jos ei ole aikomustakaan antaa tavata lasta ristiäisten jälkeen.

Vierailija
20/44 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummastuttaa eniten se, että lapsen kummeista kaksi on verisukua eli tätejäkös ne nyt oli.. ja kummankaan perhe ei ole tulossa syntymäpäiville, vaikka asutte samassa kaupungissa!!? Toki kesäaikaan on paljon omia menoja, mutta sukulaisten kesken sopisin kyllä sitten jotain muuta, että nähdään vaikka viikolla joku päivä tai käydään edes lahja ovella pudottamassa.