Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko uusi suhde onnistua heti edellisen (20v) perään?

Vierailija
27.06.2012 |

Ja jos joku ulisee ettei edellistä liittoa ole käsitelty, niin miksei sitä voisi käsitellä uuden suhteen aikana?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti voi! (Sitähä sä kysyit...?)

Vierailija
2/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet poikkeuksellinen yksilö ja sulle se onnistuu. 20 vuotta sinne, toinen tänne. Ei tunnu missään ja olet varmaan löytänyt itsesi jo eron aikana, sekä käsitellyt eroon johtaneet syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nössö!

Vierailija
4/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanassa suhteessa jotain joka itkee eksänsä perään ja nuolee haavojaan. Kerran yritin, ei onnistunut.

Vierailija
5/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustavalkoisia ovat kaikki asiat

Vierailija
6/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin, ihmisen menneisyyden prosessointi ja henkinen kasvu ei ole jotain mitä tapahtuu vain sinkkuna, vaan myös parisuhteessa.

Eri asia sitten jos on vielä niin ihan rikki edellisestä suhteesta niin että itkeskelee, säikkyilee kaikkea sitoutumiselta haiskahtavaakaan jne, sellaista kovin moni ei halua seurustelusuhteen alkuvaiheissa katsella, ja silloin on parempi pahin akuutti tuska ensin itkeä itsekseen ulos ja sitten vasta suhteeseen. Sitten kun käsittely ei enää vaadi hallitsematonta tunteiden toisen päälle purkamista, onnistuu se parisuhteessakin.

Vierailija
7/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti siskoni yhteisen 24vuoden ja 4lapsen jälkeen. Oli toisia naisia ja tämän yhden vuoksi jätti kaiken ja hyvin on heillä näköjään 6vuotta mennyt ja onhan niitä muitakin esimerkkejä.

En tiedä yhtään suhdetta, joka olisi kaatunut siihe, että suhde on aloitettu liian pian pitkän suhteen jälkeen, toki niitäkin varmasti on.

Pitkässä suhteessa monet sinnittelevät olosuhteiden pakosta ja ero on helpotus. Mikäli ei ole suhteessa mitään kesken (harvoin pitkässä suhteessa on), niin mikään ei estä etteikö heti aloitettu uusi suhde voisi toimia.

Vierailija
8/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko joku sanoa syyn, miksi EI?

Vierailija
9/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan jaksaisi katsoa uudessa ihanassa suhteessa jotain joka itkee eksänsä perään ja nuolee haavojaan. Kerran yritin, ei onnistunut.

Vierailija
10/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä suhteessa monet sinnittelevät olosuhteiden pakosta ja ero on helpotus.

Jo se että suhde on ollut PITKÄ, sisältää myös pitkää työstämistä.

Vierailija
11/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla olla yksin

Sinkkuus voi eheyttää eron jälkeen paremmin kuin uusi suhde. Siirtyminen nopeasti parisuhteesta toiseen saattaa pitkittää toipumista edellisestä suhteesta. Suhteesta toiseen hyppimisen sijaan on tervettä löytää tilaa itselle ja olla yksin.

Mistä eronnut ihminen tietää, koska on valmis uuteen parisuhteeseen? Miessakit ry:n erovastaava Jouni Linnankosken mielestä ihmisen on parempi olla niin kauan yksin, että edellinen suhde on omassa mielessä loppuunkäsitelty. Linnankosken mielestä erokriisin silmässä oleva ihminen kuormittaa parisuhdetta puhumalla ongelmistaan ja jäsentymättömällä elämäntilanteellaan.

– Kriisissä on viisaampaa hakea apua kuin ryhtyä seurustelemaan. Jo pelkästään kiintymyssiteistä ylipääseminen on hitaampaa, jos ei sure menetystään kunnolla, Linnankoski sanoo.

http://www.rakkaudeksi.fi/artikkelit/parisuhde/uskalla-olla-yksin

Mutta mä olen itsenäinen ja mielelläni yksin. Yritin eksän jälkeen ja tuntui kuin olisin hukkunut. Silloinen poikaystäväni oli myös välillä aika vihainen, kun hän oli valmis sitoutumaan heti ja minä olin surullinen ja rikki, enkä yhtään samoilla aaltopituuksilla suhteen tulevaisuuden suhteen. Tarvitsin tilaa surra ja olla ilman toisen vaatimuksia.

Vierailija
12/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli nykyisen mieheni kanssa kummallakin eroista alle vuosi aikaa, kun aloimme olla yhdessä. Kumpikin purki toiselle omaa eroa ja kävimme tavallaan yhdessä läpi niitä kaikkia juttuja. Toinen ymmärsi toista tosi hyvin, kun oli itsekin kokenut vasta saman asian. Samalla tutustuimme toisiimme koko ajan ja rakastuimme syvästi.

Sitä en väitä, etteikö alussa olisi ollut rankkaa, mutta yhtä rankkaa olisi ollut yksinkin. Olemme olleet nyt monta vuotta yhdessä ja vaikeudet hitsasivat meidät yhteen heti aluksi, meillä on nykyään yhteinen lapsikin.

Mutta ei tällainen varmaan kaikille käy, joku ei pysty parisuhteeseen pitkään aikaan. Olen jutellut asiasta myös terapeutin kanssa ja hän sanoi, että jokainen ihminen on erilainen ja jokainen tietää itsestään mihin pystyy ja mitä haluaa.

Vierailija
13/20 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin 13 vuoden jälkeen (niistä 10 naimisissa), koska suhde muuttui pikkuhiljaa sisko-veli-suhteeksi

omalta osaltasi vaikuttaa siihen että suhde muuttui sellaiseksi?

Voi ihmiset kun ottaisitte vastuuta itsestänne ja omasta onnellisuudestanne ettekä hakisi sitä itsenne ULKOPUOLELTA.

Vierailija
14/20 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihmiset kun ottaisitte vastuuta itsestänne ja omasta onnellisuudestanne ettekä hakisi sitä itsenne ULKOPUOLELTA.

Itse vaihdoin lennossa 12v avoliitosta toiseen avoliittoon ja ihan eri meininki tässä jo avioliitoksi muuttuneessa 15 v suhteessa =)

Ihanaa kun löysin sen oikean ja uskalsin sen eteen tehdö rohkeita päätöksiä.

Vierailija
15/20 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnannu meillä haikaili menneen perään vaikka ex on niin täys marsu. Mitään ei osannu ,mitään ei viittiny, mutta olen lasten äiti, synnyttäny kaksi lasta sulle ja nimenomaan perillistä. Hei aikuisia sekä lapset että me.............

Vierailija
16/20 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina uusi suhde alkanu heti perään, no problem.

Vierailija
17/20 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vaihtanut lennossa, mutta nykyinen mieheni lähes teki sen. Vaimo ehti kyllä jättää hänet ennen kuin tapasimme, mutta aikamarginaalia oli vain muutama päivä. He olivat olleet yhdessä kymmenen vuotta. Me olemme olleet nyt yhdessä jo 15 vuotta.

Miehen tuore erotilanne ei ollut mikään juttu. Hän oli käsitellyt asian mielessään jo kauan sitten (siis sen että teki virheen puolison valinnassa eikä liitolla ollut tulevaisuutta), mutta ei lapsen takia halunnut erota. Vaimo sitten rakastui toiseen ja jätti. Vaikeaa oli ainoastaan ero lapsesta, jota mies rakasti ja rakastaa.

Vierailija
18/20 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilaisuus, kokeile. Ei tässä yksinäisyydessä ole mitään ylevää. Olisinpa ottanut heti eron jälkeen uuden, kun niitä oli tarjolla. Kymmenen vuotta eron käsittelyä ja yksin olemisen oppimista, enkä ole yhtään viisaampi. Enää ei osaa eikä uskalla, eikä kukaan edes kysy.

Vierailija
19/20 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilaisuus, kokeile. Ei tässä yksinäisyydessä ole mitään ylevää. Olisinpa ottanut heti eron jälkeen uuden, kun niitä oli tarjolla. Kymmenen vuotta eron käsittelyä ja yksin olemisen oppimista, enkä ole yhtään viisaampi. Enää ei osaa eikä uskalla, eikä kukaan edes kysy.

Minäkin eheytin itseäni sinkkuna lähes nelikymppiseksi ja nyt totean että ei ole enää oikein kumppaniehdokkaita tarjolla... Olisi pitänyt rohkeasti vaan lähteä nuorempana jo suhteeseen eron jälkeen. Lisäksi en oikeasti ole yhtään eheämpi nyt kuin ilman sinkkuutta, ehkä jopa päinvastoin, minusta on tullut omituinen vanhapiika jonka luultavasti olisi vaikea sopeutua edes parisuhteeseen.

Vierailija
20/20 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä siihen vaikuttaa paljon sekin, mikä oli eron syy.

Minä erosin 13 vuoden jälkeen (niistä 10 naimisissa), koska suhde muuttui pikkuhiljaa sisko-veli-suhteeksi ja mies oli vielä tietokoneaddikti kaiken lisäksi.

Aloitin heti uuden suhteen ja se on kestänyt nyt lähes 15 vuotta. En ollut siis siinä välissä yhtään yksin, muutin suoraan uuden miehen kanssa yhteen.