Pikaista neuvoa saman kokeneelta!!!
Tilanne tämä:
erosimme avopuolison kanssa riitaisasti syksyllä 2011. Edelleen jotkut asiat kummittelee takaraivossa, mutta kutakuinkin omaa elämäämme elämme nyt.
Lapsia meillä on kolme,ikähaarukalla 3-7.
Tällä hetkellä yhteisuhuoltajuus rullaa,paitsi..
Lasten ollessa luonani, lasten isä soittaa varmaa 10 puhelua päivässä kysyäkseen missä ollaan oltu,mitä tehty,olenko tavannut ketään,onko ketään käynyt minun/meidän luona jne jne.
Ette usko miten ärsyttävää tuo on.
Emme siis halua toisiamme takaisin.
Olen tavannut nyk mies ystävääni reilun pari kk, mutta lasten isä ei sulata että tää uusi mies tapaisi lapsiamme, vaikka tämä uusi tykkää lapsista yli kaiken, tulee hyvin toimeen lasteni kanssa ja lapset tykkäävät hänestä(lisäksi miehelä myös kaksi omaakin lasta joista olisi hyvät leikkikaverit omilleni!!). Lisäksi lapseni kysyy,milloin hän tulee,millon hän lähtee ulos meidän kanssa jne jne... Olen suoraan vastannut, että kun teidän isä ei nyt tykkää jos hän tulisi..
Lasten isä ottaa tälläsestä isonkin herneen nenään !!!!
Uusi miesystäväni haluaisi olla luonamme kun lapset minun luona on,ja tehä yhessä kaikkee mutta pahoittaa mielen kun joudun sanoon ettei ehkä ole hyvä asia...
Ymmärrän sen, että lasten isä jotenki "suojelee" lapsia, että kuka heidän elämäänsä tulee jne, mutta luulis myös ymmärtävän että äiti haluaa jatkaa elämää vaikka lasten isästä erosikin!!!!!
Välillä itekseen ollessa palaan näihin ajatuksiin mutta hermot meinaa mennä!!
Kertokaahan... epäilen, etten oo ainoa moisen asian kanssa!!
- - mimmuli - -
Kommentit (8)
tuo asia ei kuulu hevonhäntääkään enää ex-ukollesi kenenkä kanssa seurustelet ja tapaako miesystäviä lapsia vai ei!!
En annakaan...
annan sille nykyään ympäripyöreitä vastauksia uudesta suhteesta jne.. niihin sen on tyytyä.
ja olen kyllä sanonut ettei uusi elämäni kuulu hänelle, ainoastaa lapset tulvat pysymään kuvioissa tiukasti!
asiat ja niistäkään ei sinun tarvitse tehdä tilia alituiseen. Ja se, tapaako lapsesi miesystävääsi, ei myöskään ole exäsi vallassa.
..kutsunut uuden miesystäväni kotiini lasten ollessa paikalla, hän on myös ulkoillu meidän kanssa jne..
Lapsille asia on ok,koska pitävätkin tästä ihmisestä ja toisin päin.
ainoa joka ei pidä on tuo ex.. Hän kun on sellainen hankala persoona.
Meidän lasten tapaamiset kun on sossun kautta tehty, niin tää ex oon nii "mammanpoika" että joka ikisen käänteen,häntä ei mielyttävän asian kans hän menee sossulle juttelee....
Ja yks huvittava seikka on se, että jos ollaa leikkipuistossa(mä ja lapset) nii hirvee tentti kuuluu että missä päin, ketä siellä, mitä ne teki,tapasko äiti siel jotain jne jne... no hitto, nuo paikat on julkisia ja kuka vaa millo vaa saa siel käydä!!!!!!
..oikeasti, niit joilla just tälläne tilanne ollut?!?!
ois kiva kuulla... ja myös lisää noit "kommentteja" vaikak jotkut nyt ovatki iha selviä juttuja...
Kovinpa nopeaan sitten piti uus ukko hommata rinnalle, ja ihan liian nopeasti toit sen lastesi elämään. Pientä rauhaa kaikille eron jälkeen, olisi fiksua. Ja jatkossa, älä sano lapsille, että se uus ukko ei tule teille sen vuoksi, kun lasten isä ei siitä tykkää. Ylipäätään sitä isää ei pidä mollata lapsille eikä lasten kuullen.
Ei kyllä eksäsikään fiksusti toimi, mutta ei voi muuta sanoa kuin kasvakaa vähän aikusemmiksi.
puoleen jos toiseenkin. Siinä kohtaa, kun itselläni välähti, ettie mun elämä tosiaan kuulu ex:lle, niin ex kiskoi herneet nenään ja sit tapeltiin.
Eipä tuo tappelu kestänyt kuin puolisen vuotta ja nyt on asiallisen ystävälliset välit.
Aloita siitä, ettet enää kerro ex:lle omasta elämästäsi muuta kuin oleellisen. (esim. uusi duuni) Vakavat suhteet on toki asiallista lasten isälle kertoa itse, muttei niitäkään tosiaankaan tarvitse raportoida yhtään sen tarkemmin.
Lapset voivat ihan itse kertoa isälleen puhelimessa tekemisiään tarkemmin. Aluksi meillä noita lasten puheluita oli kerta päivässä, nykyisellään ehkä kerran viikossa, jos silloinkaan.
Jos ex soittaa sulle 10 kertaa päivässä niin voit hyvin ruveta rajoittamaan noita puheluita. Sanot, ettei tarvi soittaa, jos ei oikeasti ole asiaa ja jos tahtoo lapsille puhua niin siihen ja siihen aikaan sopii se. Ja jos ei toimi, niin vastaat niihin puheluihin vain siihen lasten aikaan =) Jos ex:llä sit olikin oikeaa asiaa, niin osannee laittaa tekstiviestin, johon sit voit itse reagoida.
Ja kutsu vaan miesystävä kotiisi, sulla on siihen oikeus. Jos ex heittäytyy joskus hankalaksi (uhittelee) soita poliisit.