Kesälomajuopottelijat saavat heposti maksatulehduksen. Riskiryhmässä yli 30v naiset
Tissutteletko lomallasi?
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/362259/Kesajuopottelu+saattaa+laukaist…
Kommentit (13)
Täällä 37 v lomatissuttelija viidettä päivää tissutteluputkella. Joka kesä on mennyt samoin eikä tässä ennenkään ole maksatulehduksia tullut.
mielestä on parempi juoda lasi kaksi päivässä kuin 10 yhtenä.
5 lasia päivässä joka päivä, 2 lasillista joka toinen vai mitä? Sietokyky vaihtelee ihan syödyn ruoan ja hormonikierron vaiheen mukaan.
mä tissuttelen aina, en vaan loma-aikoina
vielä ainakin on arvot ok
Koko kesän aikana menee varmaan lasi tai kaksi viiniä maksimissaan. Ei välttämättä sitäkään :)
iskeä ihan normikäyttäjille kesäloman runsaamman käytön jälkeen.
vielä ainakin on arvot ok
Nainen voi juoda maksansa hajalle olematta kertaakaan humalassa. Itseään sitä vain kusettaa kun vähättelee oman tissuttelunsa merkitystä.
aineenvaihduntahäiriö tms. vaikuttavathan tietyt lääkkeet ja hormonitkin toisten maksaan haitallisesti ja maksaoireilu voi tulla todella ikävänä yllätyksenä.
vielä ainakin on arvot okNainen voi juoda maksansa hajalle olematta kertaakaan humalassa. Itseään sitä vain kusettaa kun vähättelee oman tissuttelunsa merkitystä.
Luulen kyllä että tämä tutkimus ei koske suomalaisia naisia...
Meillähän on se juoppo/rähinä geeni joka näiltä suojaa :D
Olen lomatissuttelija. Tissuttelen myös viikonloppuisin. Mun tissuttelu on ehkä 5 snnosta per päivä, maksimissaan. Olen kohta 39-vuotias nainen.
Mä juon mieluummin kunnon kännit kerran viikossa ja sitten annan maksan taas levätä. Eikö se väli ollut 3 vuorokautta.
Olen huolissani. En siksi, että haluaisin vähentää. Pelkään kuitenkin terveysvaikutuksia.
Olen lomatissuttelija. Tissuttelen myös viikonloppuisin. Mun tissuttelu on ehkä 5 snnosta per päivä, maksimissaan. Olen kohta 39-vuotias nainen.
Täällä 37 v lomatissuttelija viidettä päivää tissutteluputkella. Joka kesä on mennyt samoin eikä tässä ennenkään ole maksatulehduksia tullut.