Av sai mut tajuamaan, että ihmiset odottavat valtion maksavan lapsistaan aiheutuvat menot.
Ei riitä, että saadaan lapsilisiä tai subventoituja pävähoitopaikkoja tai kotihoidon tukea, asumistukea ja isoja kunnan kämppiä, vaan ihan oikeasti maristaan, jos lapsi vähänkään laskee perheen tulotasoa verrattuna lapssettomaan aikaan.
Sa samaan aikaan huudellaan kuinka itsekkäitä lapsettomat ovat. Itsekkyyttä osoittavat nimenomaan ne, jotka maksattavat katraansa ja omankin elämisensä valtiolla ja vaativat aina vaan lisää.
Kummasti niillä, jotka saavat vain aivan vähän tukia, maksavat korkeinta päivähoitomaksua, maksavat omaa asuntoa ja käyvät töissä, on vähiten lapsia. Sen verran kuin voivat elättää itse. Kyllä jossain on jotain mätää, sillä näillä ihmisillä on kuitenkin parhaimmat edellytykset kasvattaa lapsistaan tuottavia yhteiskunnan jäseniä.
Kommentit (35)
Suomeen yhden lapsen politiikka ja muut lapset abortoidaan pois,
Ekologista olisi tuoda Afrikasta lapsia meille kun niitä on siellä niin paljon, että eivät pysty niitä siellä elättämään.
Maailmassa on aivan liian paljon lapsia. Osan niistä voisi siirtää meille ja suomalaiset voisivät jättää suurperheensä perustamatta.
Itsekästä haluta omia lapsia kun Afrikassa syntyy koko ajan aivan liikaa.
että on ihmisiä, joiden mielestä pitää olla tuloja vaikkei tee töitä! Ihan oikeesti, kyllä täällä itkee ihmiset, ettei tuet riitä.
Töihin kaikki ja just! Ja pitäkää huoli, että saatte sellaisen koulutuksen ja töitä, että pystytte eläätämään myös vanhukset, lapset, sairaat ja pakolaiset!
Lapsilisät kelpaa toki ja yksityisen hoidon tuki,mutta maksetaan kyllä vielä normaalia korkeampia päivähoitomaksuja, koska kaksi nuorinta ovat yksityisessä päiväkodissa, jossa hoitomaksu on puolet kallimpiimpi kuin kaupungin päiväkodissa. Maksamme asumiskuluja yli pari tuhatta kuukaudessa.
Meillä on ihan hyvin varaa neljää lapseen, vaikka emme mitään erityisen hyvätuloisia olekaan (bruttotulot yhteensä alle kymppitonnin kuussa). Kahta nuorinta lasta hankkiessa olimme kyllä hyvin tietoisia siitä, että emme voi perheen kasvaessa enää matkustella niin paljoa kuin ennen yms.
Minä en pidä lapsettomia ihmisiä itsekäinä ja suhtaudun hiukan nihkeästi tyyppeihin, jotka tekevät ison lauman lapsia ja olettavat, ettei se vaikuta mitenkään mihinkään.
ei mitä suomi voi tehdä minulle.
Lapsia ei saisi tehdä enempää kuin on varaa elättää!
Ekologista olisi tuoda Afrikasta lapsia meille kun niitä on siellä niin paljon, että eivät pysty niitä siellä elättämään.
Maailmassa on aivan liian paljon lapsia. Osan niistä voisi siirtää meille ja suomalaiset voisivät jättää suurperheensä perustamatta.
ja miksi meidän pitäisi elättää niitä lapsia? Miksi ei sinne yhden lapsen politiikkaa, koska siellä ei kyetä omista huolehtimaan?
Minä kyllä elätän omani vaikka niitä neljä onkin..
Mitä ekologista on kuskata lapsia toiselta puolelta maapalloa???
että on ihmisiä, joiden mielestä pitää olla tuloja vaikkei tee töitä! Ihan oikeesti, kyllä täällä itkee ihmiset, ettei tuet riitä.
Töihin kaikki ja just! Ja pitäkää huoli, että saatte sellaisen koulutuksen ja töitä, että pystytte eläätämään myös vanhukset, lapset, sairaat ja pakolaiset!
anna mulle töitä,niin menen mielelläni.
ei mitä suomi voi tehdä minulle.
Lapsia ei saisi tehdä enempää kuin on varaa elättää!
Ei riitä, että saadaan lapsilisiä tai subventoituja pävähoitopaikkoja tai kotihoidon tukea, asumistukea ja isoja kunnan kämppiä, vaan ihan oikeasti maristaan, jos lapsi vähänkään laskee perheen tulotasoa verrattuna lapssettomaan aikaan. Sa samaan aikaan huudellaan kuinka itsekkäitä lapsettomat ovat. Itsekkyyttä osoittavat nimenomaan ne, jotka maksattavat katraansa ja omankin elämisensä valtiolla ja vaativat aina vaan lisää. Kummasti niillä, jotka saavat vain aivan vähän tukia, maksavat korkeinta päivähoitomaksua, maksavat omaa asuntoa ja käyvät töissä, on vähiten lapsia. Sen verran kuin voivat elättää itse. Kyllä jossain on jotain mätää, sillä näillä ihmisillä on kuitenkin parhaimmat edellytykset kasvattaa lapsistaan tuottavia yhteiskunnan jäseniä.
todellisesta päivähoitokustannuksesta. Ja omistusasunnosta saat hyvitystä verovähennyksinä niin että näyttää ne tuet sullekin kelpaavaan.
Ja kaikista huvittavinta näissä keskusteluissa on se, että ensin haukutaan itsekkäiksi sioiksi kaikki ne vanhemmat (lue: äidit), jotka vievät ne vähäiset lapsensa päiväkotiin ansaitakseen perheelleen ja lapsilleen parempaa elantoa, kysehän on vain valinnoista ja siitä, asettaako etusijalle rahan vai sen suuren lapsikatraan kasvattamisen.
Ei tässä vielä mitään, mutta seuraavassa keskustelussa haukutaan katkerina kaikki "kultalusikka ahterissa syntyneet" lapset (joista sitten kasvaa niitä nuoria ja aikuisia), mussutetaan eriarvoisuudesta ym. Ja siis juuri näiden parjattujen lasten vanhempia ovat ne, jotka ovat siellä työssä käyneet, edenneet urallaan jne. Mutta tässähän vaiheessa kyse ei olekaan enää valinnoista vaan siitä, että Suomi on niin eriarvoinen maa, että täällä ihan oikeasti niillä, jotka käyvät töissä on paremmat tulot kuin niillä, jotka eivät. Jep jep.
Mikä on sinun, on myös minun. Mutta se mikä on minun, ei suinkaan ole sinun.
Ap:n kanssa samaa mieltä, että yhteys oman elämisen ja oman työn välillä tuntuu monilta katkenneen. Tuethan on tarkoitettu nimenomaan työn katkosaikoihin eikä pitkäaikaiseen oleiluun. Nyt ns pirttiviljelystä on tullut ihan kelpo elinkeino.
Mikä on sinun, on myös minun. Mutta se mikä on minun, ei suinkaan ole sinun.
Ap:n kanssa samaa mieltä, että yhteys oman elämisen ja oman työn välillä tuntuu monilta katkenneen. Tuethan on tarkoitettu nimenomaan työn katkosaikoihin eikä pitkäaikaiseen oleiluun. Nyt ns pirttiviljelystä on tullut ihan kelpo elinkeino.
Ja kaikista huvittavinta näissä keskusteluissa on se, että ensin haukutaan itsekkäiksi sioiksi kaikki ne vanhemmat (lue: äidit), jotka vievät ne vähäiset lapsensa päiväkotiin ansaitakseen perheelleen ja lapsilleen parempaa elantoa, kysehän on vain valinnoista ja siitä, asettaako etusijalle rahan vai sen suuren lapsikatraan kasvattamisen.
Ei tässä vielä mitään, mutta seuraavassa keskustelussa haukutaan katkerina kaikki "kultalusikka ahterissa syntyneet" lapset (joista sitten kasvaa niitä nuoria ja aikuisia), mussutetaan eriarvoisuudesta ym. Ja siis juuri näiden parjattujen lasten vanhempia ovat ne, jotka ovat siellä työssä käyneet, edenneet urallaan jne. Mutta tässähän vaiheessa kyse ei olekaan enää valinnoista vaan siitä, että Suomi on niin eriarvoinen maa, että täällä ihan oikeasti niillä, jotka käyvät töissä on paremmat tulot kuin niillä, jotka eivät. Jep jep.
Mutta nyt sitä rahaa itketään siihen malliin, että olisi ikään kuin pakko tehdä niin, ellei valtio maksa sitä sun tätä.
Nyt vaihtoehtoina olisi joko lapsesesta luopuminen tai omasta elintasosta tinkiminen, ei lisäraha.