Onko muita lähetetty kotiin hammaslääkärista huuliherpeksen takia?
Kommentit (38)
En sanonutkaan, että herpes ja vatsatauti ovat sama asia muuta kuin, että ovat tarttuvia "tauteja" molemmat.
Herpeshuulia ei yleensä siis hoideta siksi, että leviä helposti kyseisen potilaan omien kasvojen alueella, kun hoitohenkilökunta häärää siinä käsiensä kanssa.
Itse en haluaisi silmääni herpestä.Siksi varon rakkulan koskettelua käsillä myös kotona.
Linjauseroja varmasti on, mutta omaa parastasi siellä ajateltiin.Näkemättä vaikea sanoa rakkulasi vaihetta.Toiset hoitavat C-hepatiittejakin "normisti".
ettei herpeksen aikana voi mennä hammaslääkäriin!! Kerran (raskaana ollessa) mulla oli alahuuli ja puolet ylähuulesta rakkuloita täynnä, ja hammaslääkäri vaan totes että taitaa olla ärhäkällä päällä tuo sun herpes tänään. Ei pienintäkään vihjausta ettei olis saanu mennä.
Kun aikaa joutuu odottamaan 6kk, niin en kyllä ilman tietoa lähde perumaan.
lähetin sähköpostia sosiaali- ja terveystoimille ja ilmoitin että jos tulee turhasta käynnistä lasku, en aio maksaa koska missään ei tiedoteta että ei hoideta jos on huuliherpestä.
Muut hoitavat potilaansa miten tykkäävät.Perustelin vain, että miksi oli AP kotiin lähetetty.
Tapoja on monia.Minä en esimerkiksi hoida läppävikaista potilasta ilman antibioottisuojaa, vaikka vuoto olisi mitä prosenttiluokkaa hyvänsä.Toiset hoitavat.
Paljon törmää niihinkin ihmisiin, jotka tulevat hoitoon ilman tuoretta INR arvoa ja suuttuvat, kun ei hoideta.Käsittämätöntä.
Tapoja on monia, mutta itse en halua yöuniani menettää "pikkujuttujen" vuoksi.Jos pitää valita herpes silmässä potilaalla tai suututtaa kyseinen potilas, niin valitsen suututtamisen.
Muut hoitavat potilaansa miten tykkäävät.Perustelin vain, että miksi oli AP kotiin lähetetty.
Tapoja on monia.Minä en esimerkiksi hoida läppävikaista potilasta ilman antibioottisuojaa, vaikka vuoto olisi mitä prosenttiluokkaa hyvänsä.Toiset hoitavat.
Paljon törmää niihinkin ihmisiin, jotka tulevat hoitoon ilman tuoretta INR arvoa ja suuttuvat, kun ei hoideta.Käsittämätöntä.
Tapoja on monia, mutta itse en halua yöuniani menettää "pikkujuttujen" vuoksi.Jos pitää valita herpes silmässä potilaalla tai suututtaa kyseinen potilas, niin valitsen suututtamisen.
Olisi asiakkaalle perustella miksi ei hoideta, sen sijaan että vain sanoa että "se on niin tarttuvaa, siksi ei hoideta".
Hammashoitaja sai sen nimenomaan kuulostamaan siltä että tartutan vhintään kaupungista jos hoitaisivat hammastani kuntoon kun minulle herpeksenjälkeinen rupi suunpielessä.
Hammaslääkäri yritti sanoa että jos peittäis sen jollain, mutta ei, hammashoitaja vain jatkoi siitä miten tarttuvaa se on eikä voida hoitaa.
Elokuussa sitten uusi yritys, kivaa odottaa lohjenneen hampaan kanssa kun oli saanut nyt järjrestettyä töisä vapaata että tänään pääsisi hoitamaan sitä.
Toisella kerralla eivät sanoneet muuta kuin että "herpes näköjään tuossa" ja toisella kerralla käännyttivät kotiin koska herpes oli suupielessä enkä saanut suuta kunnolla auki.
Se ei ehkä käynyt aiemmista kirjoituksistani ilmi.
Itse olisin yrittänyt järjestää uuden ajan mahdollisimman pikaisesti.Uskon, että rakkulasi oli jo paranemisvaiheessa ja yleensä kai päätöksen hoitamisesta tai hoitamata jättämisestä tekee hammaslääkäri.
Kaikilla ei ole kykyä selittää asioita ymmärrettävästi.
Se ei ehkä käynyt aiemmista kirjoituksistani ilmi.
Itse olisin yrittänyt järjestää uuden ajan mahdollisimman pikaisesti.Uskon, että rakkulasi oli jo paranemisvaiheessa ja yleensä kai päätöksen hoitamisesta tai hoitamata jättämisestä tekee hammaslääkäri.
Kaikilla ei ole kykyä selittää asioita ymmärrettävästi.
Olen mielelläni käynyt tämä hammaslääkärin luona, hammaslääkäripelkonikin on melkein kokonaan häipynyt kun olen oppinut häneen luottamaan.
Hänen hammashoitajan takia aion kuitenkin ilmoittaa että en aio siellä enää käydä kun kohdellaan kuin mitäkin spitaalista eikä anneta kunnon selitystä.
Meillä tehdään hammastarkastuksia vaikka olisikin herpesrakkula, mutta paikkausta ei tehdä, sillä porasta tuleva vesi leviää aerosolina usean metrin päähän ja levittää samalla herpesvirusta, jolloin sekä hoitohenkilökunnan että potilaan silmät ovat tartuntavaarassa.
Meillä tehdään hammastarkastuksia vaikka olisikin herpesrakkula, mutta paikkausta ei tehdä, sillä porasta tuleva vesi leviää aerosolina usean metrin päähän ja levittää samalla herpesvirusta, jolloin sekä hoitohenkilökunnan että potilaan silmät ovat tartuntavaarassa.
Esim jos etsii teidän puehlinnumeronne netistä, niin lukeeko ajanvarauskohdassa että mikäli huuleen tulee herpes pitää perua aikaa koska ei hoideta jos on herpestä?
Entä jos asiakas tulee herpeksen kanssa, laskutatteko vaikka ette tee mitään?
on hoidettu potilaita vaikka heillä on ollut huuliherpes. On laitettu huuliherpeslaastari siihen huuleen.
kai tajusit hävetä?
miksi olisi noloa?
Minä SAIN herpeksen hammaslääkäriltä ja nyt se on lapsellanikin.
Just...käykää lukemassa huuliherpeksestä tietoa ja lukekaa erityisesti kohta, missä mainitaan viruksen asustelu silloin, kun huulessa ei ole rakkulaa.Monesti se sorkkiminen ja ronkkiminen saa viruksen "liikkeelle" ja hammaslääkärin toimenpiteiden jälkeen sitten alkaa kukkia.
Ei nyt lietsota paniikkia.
missään mainita ettei hoideta asikasta jos hänellä on huuliherpes, niin silloin ei myöskään voida laskuttaa.
Tai no, eihän niistä ikinä tiedä, mutta minä en ainakaan maksaisi, tekisin kyllä valituksen.
Maalaisjärki?
Leikkaukseen ei mennä varvassilsasena, tulehtunutta ihokohtaa ei tatuoida, hammaslääkärille ei mennä rokko naamassa, seksiä ei harrasteta kun hiivatulehdus, vanhainkodin hoitaja ei mene flunssaisena töihin, silmätippapulloon ei kosketa kakkaisilla käsillä, bikinirajan vahaukseen ei mennä kun haarovälissä rehottaa muheva kondyloomakasvusto jne.
Vaikeeta?
Leviää siis helposti rakkulahuulen OMAN naaman alueella ja silmässä vakava juttu.