Minäkin olen narsisti. Kysyttävää?
Olen terapiassa ja opettelen hitaasti parantumista, käyn läpi käyttäytymismallejani ja yritän nähdä, tiedostaa, TUNTEA, mitä kaikkea väärää ja pahaa olen muille ihmisille tehnyt. Voin nyt yrittää hieman valottaa ajatuksia ja motiiveja narsistisen henkilön taustalla, rehellisesti ja kaunistelematta, jos jollakulla on jotakin kysyttävää. Pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (37)
epärelevantteja kysymyksiä. En mielelläni tuhlaa aikaani puhumalla sellaisista, sillä haluan keskustella yleisesti motiiveista, tunteista ja ajatuksista narsistisen käyttäytymisen takana. Ketään ei hyödytä tietää, miten juuri minun diagnoosini tehtiin. Kyseessä oli kuitenkin pidempiaikainen hoitosuhde.
en näe kovin hyödyllisenä tietona tätäkään keskustelun kannalta.
ap:n kanssa on hedelmätöntä, sillä hän määrää, mikä on tärkeätä ja relevanttia.
kandeiskohan vaihtaa terapeuttia?
ihmissuhteisiin liittyviä. Narsistinen häiriöni tulee esiin lähipiirissä ja läheisetn ihmisten kanssa, kauempaa katsovat pitävät minua yleisesti viehättävänä ja hyvänä tyyppinä.
epärelevantteja kysymyksiä. En mielelläni tuhlaa aikaani puhumalla sellaisista, sillä haluan keskustella yleisesti motiiveista, tunteista ja ajatuksista narsistisen käyttäytymisen takana. Ketään ei hyödytä tietää, miten juuri minun diagnoosini tehtiin. Kyseessä oli kuitenkin pidempiaikainen hoitosuhde.
wanna-be-narsisti.
Tajuathan narsisti sillä älykkydelläsi, että täällä on ollut lähiakoina niin paljon wannabenarsuja tai puhe niistä, että on tosi tärkeää todistaa pätevästi kerrankin, että on itse jotain muuta.
KAIKKIA siis erittäin paljon hyödyttää tieto siitä, että sinut on pätevästi todettu narsistiksi. Jos et voi sitä todistaa, niin päädyt tuohon wanna-be-kategoriaan
En ymmärrä, miksi ketään hyödyttäisi kuulla miten juuri minä olen diagnoosin saanut.
epäonnistut? Entä jos sairastuisit vakavasti (esim. syöpään), mikä olisi asenteesi?
Älykkyysosamääräni on korkea, mutta en näe kovin hyödyllisenä tietona tätäkään keskustelun kannalta.
JOKAINEN joka tietää omaavansa korkean äo:n, kertoo sen.
Et siis itse tiedä osamäärääsi, muuten olisit sen sanonut :D :D
Mutta toki tiedät että olet älykäs, koska tilastollisesti jokainen luulee itseään älykkäämmäksi kuin mitä oikeasti on. Tämä luulo on puolestaan keskinkertaisen älykkyyden merkki, ei oikean älykkyyden merkki.
vauvakuumeeni mentyä ohitse. Joten en tiennyt että tällaisia ketjuja on aloitettu ennenkin. Diagnoosini on tehty päiväsairaalatutkimuksen aikana.
Ethän ota miestä tai tee lapsia, jos niitä ei vielä ole?
ja se on 118. En vain näe sitä RELEVANTIKSI TIEDOKSI keskustelun kannalta. Jatkossa en kommentoi provokatorisiin yrityksiisi häiritä keskustelua.
Jos olet, oletko pyytänyt anteeksi?
menit hoitoon? Onko sinulla oikeita tunteita vai saatko kaikki kiksisi niistä mielikuvista, joissa olet paljon parempi kuin muut?
Tietääkseni narsistit juurikin omaavat korkeamman ÄO:n, siksipä minuakin kiinnostaisi sinun. Ja tuosta diagnoosista, kun itsellä ei ole mielenterveydellisiä ongelmia eikä terapiaistuntoja takana, niin kiinnostaisi tietää miten tuollaiseen diagnoosiin päädytään. Lisäksi aloituksessa sanoit vastailevasi kysymyksiin mutta sitten kun niitä kysytään ei vastauksia tulekaan? Millaisia kysymyksiä haluat, jotta vastailet :)
ja jatkaa ketjun seuraamista. Kiitos. Millaista terapiaa saat?
MEILLE, JOILLE ON ANNETTU LUPA KYSYÄ relevanttia.
Viestin arvo ei ole sinun määriteltävissä, vaan meidän kyselijöiden tai sitten sinun olisi pitänyt tehdä lista asioista, joita saa kysyä.
Narsisti ;-) todellakin!
Täytitkö jonkin lomakkeen ja sait tämän tulokseksi vai totesiko terapeutti x.:nnellä kerralla, että olet narsisti?