Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä on aikaraja että voi sanoa ASUNEENSA ulkomailla???

Vierailija
25.06.2012 |

kerroin uudelle kaverille asuneeni 3vkoa lontoossa niin hän nauroi ettei se mitään asumista ole. no mitäs sitten, ei se ollut mikään pakettimatka vaan vuokrasimme tuttujen kämpän. eli asuimme siinä!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ollut siellä maassa myös tekemässä jotain muuta kuin oleskelua tai lomailua. Eli sanoja tai esim. puolisonsa on ulkomailla töissä, opiskelemassa, tmv. Toki joku muuttaa ulkomaille vaikkapa eläkepäiviä viettämään ja aivan varmasti silloin asuu siellä, vaikka ei tekisikään enää töitä.

Mutta ap:n tapauksessa oletan, että kyse oli kuitenkin lomailusta enkä laskisi sitä asumiseksi. Kestäähän vaikkapa Thaimaan-lomat kaksi viikkoa, eikä jokainen lomailija ole sitten asunut Thaimaassa.

Vierailija
42/44 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin uudelle kaverille asuneeni 3vkoa lontoossa niin hän nauroi ettei se mitään asumista ole. no mitäs sitten, ei se ollut mikään pakettimatka vaan vuokrasimme tuttujen kämpän. eli asuimme siinä!

Asunut on silloin, jos on ollut kirjoilla ko. maassa. Siis virallinen, pysyvä osoite on ollut ulkomailla. Vaihto-oppilasvuosia sun muita kielikursseja ei lasketa asumiseksi (saati jotain kolmen viikon lomamatkoja).

Ja "asutaanhan" sitä hotellissakin.

Eli kaikki ulkomailla vuosia opiskelevat suomalaiset eivät asu ulkomailla? Jokainen heistä nimittäin asuu vakituisesti Suomessa ja väliaikaisesti ulkomailla, muuten Kela ei myönnä opintotukea. Kela katsoo, että oleskelun tulee olla väliaikaista, jotta tuen saa. Todellisuudessa harva palaa opintojen jälkeen takaisin, mutta näin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kahdesti Yhdysvalloissa asunut

Vierailija
44/44 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että olen asunut Ausseissa, kun olin siellä 7kk, jonka aikana tein töitä parissakin eri paikassa ja suoritin työharjoittelun. Ihan itse hommattiin vuokra-asunto ja työpaikka ilman koulun tms. avustusta ja saatiin postit siihen asuntomme osoitteeseen ym.

Tuota 3vkon oleskelua, mitä Ap tarkoitti, en kuitenkaan pitäis asumisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi