millaista on klassisesti pukeutuminen?
en nyt tarkoita jakkupukuja koska sellaisille ei tarvetta vaan rento klassinen tyyli?
Kommentit (40)
Ettei näy tissi- eikä persvako. Ja napakin piiloon!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2014 klo 19:18"]
Ettei näy tissi- eikä persvako. Ja napakin piiloon!
[/quote]
Olen samaa mieltä. Olen ihmetellyt tätä, että nykyään monet ihan fiksutkin ihmiset saattavat (työ)pukeutua niin, että tissivako näkyy. Jopa uutistenlukijoilla, jotka normaalisti ovat tiptop, esiintyy toisinaan tätä lookia.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 09:31"]
Täällä monet näyttävät sekoittavan klassisen ja mannermaisen tyylin keskenään. Klassinen pukeutuminen on melko muodollista ja ajatonta, siihen kuuluvat kauluspaidat, jakut, suorat housut, kotelomekot, ja klassisen pukeutujan vaatekaapissa laatu korvaa määrän. Vaatteet ovat yleensä laadukkaita, ja vaatekaapin jokainen osa sopii yhteen toistensa kanssa. Asusteet ovat laadukkaita ja aitoja ja ajattomia, esim. helmet, aidot nahkaiset (merkki)laukut, nahkakengät, silkkihuivit jne. Klassinen pukeutuja on yleensä suhteellisen tylsä, mutta hänen asunsa sopii aina tilanteeseen kuin tilanteeseen asusteita vaihtamalla. Klassinen pukeutuja on äärimmäisen hillitty, värit ovat yleensä maanläheisiä, ja joskus hyvin harvoin klassinen pukeutuja säväyttää kirkkaamilla väreillä. Musta, valkoinen, beige, hiekka, khaki, ruskea, tummansininen... Siinä väripaletti klassiselle.
http://www.goodhousekeeping.com/cm/goodhousekeeping/images/fc/woman-classic-suit-fb.jpg
Mannermaisen pukeutujan vaatekaapista taas löytyy jotain samaa kuin klassisenkin pukeutujan kaapista, perusvaatteet ovat usein ajattomia, mutta silti mannermainen pukeutuja on trendikkäämpi kuin klassinen pukeutuja. Mannermainen pukeutuja ei kuitenkaan ole "teini", vaan pukeutuminen on aikuismaista. Mannermainen pukeutuja poimii kulloisistakin trendeistä muutaman vaatekaappiinsa, jos ne tuntuvat sopivan hänen tyyliinsä. (eli esim. värilliset housut ovat olleet nyt monella in). Mannermainen pukeutuja ei välttämättä suosi merkkituotteita, vaan hänen vaatekaappinsa on yleensä yhdistelmä merkkituotteita sekä normaalien kauppojen tarjontaa. Mannermaisenkin ihmisen vaatekaapissa kaikki sopii hyvin yhteen, perusvärit ovat yleensä musta, valkoinen, harmaa ja näitä värejä höystetään kirkkaillakin väreillä, tyyliin sopivasti.
http://www.minxsociety.com/wp-content/uploads/2014/01/casual-chic-style-classic-pants.jpg
http://www.thesimplyluxuriouslife.com/wp-content/uploads/2013/03/casual1.jpg
http://www.fashion-district.org/files/2013/03/miranda-kerr-casual-chic.jpg
[/quote]
Tyylikkäitä ovat - en vain tajua miten housujen kanssa käytetään korkeakorkoisia avokkaita.
Sellaista että voisit olla menossa tai tulossa veneeltä, lentokoneelta, huvilalta tai pilvenpiirtäjästä. https://benigngirl.files.wordpress.com/2008/11/yuppie_inside2.jpg tämä esim. on täysin ajaton kuva ja näyttänyt aina yhtä hyvältä.
NRO 9: tuo on vanhanaikaista ja mummomaista pukeutumista, ei klassista! Mutta hyvä, jos itse luulet niin, buahhhahhhaaa :)
Klassinen pukeutuminen: korkealaatuiset vaatteet jotka ovat edes hieman muodikkaita. Merkkejä: Marc O'Polo, Sand, Burberry, Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, jne. Jos ostat näitä menee harvoin vikaan. Jos osaat klassisen pukeutumisen, niin saatat hyvin löytää esim. Zarasta ja Mangosta vaatteita.
Laukun tulee olla merkkilaukku! Ei mitään Guessiä vaan LV, Mulberry, Gucci tai Longchamp. Laukun tulee olla virheettömässä kunnossa!
Kengät: Siistit ja hyväkuntoiset. Kesällä ballerinoja esim. TB, talvella nahkasaappaita tai nilkkureita.
Klassisessa, muodikkaassa ja arvokkaassa pukeutumisessa on tärkeintä, että vaatteet ja asusteet ovat puhtaat ja täysin siistit! Vaatteet silitetty ja kengät lankattu.
Klassista on monenlaista, omaan tyyliini ei sovi mitkään kalliit merkkivaatteet, vastustan periaatteessa merkistä maksamista, ja makuuni ovat
myös ihan liian teinixejä monien noiden merkkien vaatteet. Ja osa taas on sellaisia liian "hienoja" joita ei tavallinen duunari voisi töissä käyttää. Muut on täällä farkuissa ja collegepaidoissa, itse pukeudun vähän eri tyyliin mutta yritän olla lyömättä yli. Esim, kauluspaita ok, jakku jo vähän liikaa ellei se ole trikoinen tai villainen.
Hassua kyllä, saan usein kehuja mummotyylistäni ja kyselyitä mistä ihmeestä ostan vaatteita. Mutta minä olenkin jo nelikymppinen eli mummo. Olen tosin pukeutunut samaan tyyliin jo parikymppisenä, äärimmäisen selkeisiin ja yksinkertaisiin vaatteisiin joiden juju on istuvuus ja vahvat värit jotka sopii mulle erinomaisesti.
Aika moni noista linkittämistäsi oli telttamaisia eikä istuvia.
niin miksi kukaan ei pukeutunut noin 1997?
Nyt monet pukeutuvat "klassisesti" mutta oikeasti kyseessä on jonkinlainen jälkihipsteri - tyyli.
Minusta rentoja klassisia toimisto-/työvaatteita ovat esim. siistit farkut/suorat housut, loaferit, kauluspaita ja neule.
t. 13
Täällä monet näyttävät sekoittavan klassisen ja mannermaisen tyylin keskenään. Klassinen pukeutuminen on melko muodollista ja ajatonta, siihen kuuluvat kauluspaidat, jakut, suorat housut, kotelomekot, ja klassisen pukeutujan vaatekaapissa laatu korvaa määrän. Vaatteet ovat yleensä laadukkaita, ja vaatekaapin jokainen osa sopii yhteen toistensa kanssa. Asusteet ovat laadukkaita ja aitoja ja ajattomia, esim. helmet, aidot nahkaiset (merkki)laukut, nahkakengät, silkkihuivit jne. Klassinen pukeutuja on yleensä suhteellisen tylsä, mutta hänen asunsa sopii aina tilanteeseen kuin tilanteeseen asusteita vaihtamalla. Klassinen pukeutuja on äärimmäisen hillitty, värit ovat yleensä maanläheisiä, ja joskus hyvin harvoin klassinen pukeutuja säväyttää kirkkaamilla väreillä. Musta, valkoinen, beige, hiekka, khaki, ruskea, tummansininen... Siinä väripaletti klassiselle.
http://www.goodhousekeeping.com/cm/goodhousekeeping/images/fc/woman-classic-suit-fb.jpg
Mannermaisen pukeutujan vaatekaapista taas löytyy jotain samaa kuin klassisenkin pukeutujan kaapista, perusvaatteet ovat usein ajattomia, mutta silti mannermainen pukeutuja on trendikkäämpi kuin klassinen pukeutuja. Mannermainen pukeutuja ei kuitenkaan ole "teini", vaan pukeutuminen on aikuismaista. Mannermainen pukeutuja poimii kulloisistakin trendeistä muutaman vaatekaappiinsa, jos ne tuntuvat sopivan hänen tyyliinsä. (eli esim. värilliset housut ovat olleet nyt monella in). Mannermainen pukeutuja ei välttämättä suosi merkkituotteita, vaan hänen vaatekaappinsa on yleensä yhdistelmä merkkituotteita sekä normaalien kauppojen tarjontaa. Mannermaisenkin ihmisen vaatekaapissa kaikki sopii hyvin yhteen, perusvärit ovat yleensä musta, valkoinen, harmaa ja näitä värejä höystetään kirkkaillakin väreillä, tyyliin sopivasti.
http://www.minxsociety.com/wp-content/uploads/2014/01/casual-chic-style-classic-pants.jpg
http://www.thesimplyluxuriouslife.com/wp-content/uploads/2013/03/casual1.jpg
http://www.fashion-district.org/files/2013/03/miranda-kerr-casual-chic.jpg
Siisti selkeälinjainen ajaton. Käy vuodesta toiseen muodin vaihtuessakin.
Mulla rento klassinen tyyli on esim kotelomekkoja jotka on mukavaa joustavaa kangasta. Siihen poolo tai paitapusero alle tai siisti neuletakki päälle. Värejä ja kuoseja on joka lähtöön.
Tai suorat housut/hame ja siisti neule. Neule-/neulosmekot tms. Itse käytän aina korkokenkiä vaikka sitten vain 4cm korolla, ballerinat ei tunnu hyvältä jalassa.
Vaatteita saa halvallakin hyviä, itse en osta merkkivaatteita ellen saa niitä outletistä tms n -70% alella.
Kengät ja laukut nahkaa, mutta niidenkään ei tarvitse olla ns valtamerkkejä. Itselläni on mm kauniita Italiasta ostettuja laadukkaita nahkalaukkuja jotka ei tule heti kadulla vastaan. Pari merkkilaukkua saatu lahjaksi mutta en arvosta niitä merkin takia yhtään sen enempää. Arvostan enemmän yksilöllisyyttä
Klassinen on mahdollisimman pitkäikäistä ja neutraalia. Voi olla kuitenkin vaikeaa arvioida mikä muoti kestää kauan ja mikä vähemmän aikaa. Täysin ajatonta vaatettahan ei ole olemassakaan vaan jopa klassiseen pukeutumiseen vaikuttaa muoti.
Osa muodin linjoista on kuitenkin pidempi ikäisiä kuin toiset. Mutta sen ainakin tietää että mahdollisimman vähän vouhotettu asia kestää kauemmin kuin jokin "the ilmiö" joka on nolo jo seuraavana vuonna.
Mutta muoti seuraa jo kauluspaidan kauluksen muotoilussa ja leveydessä, olkatoppauksissa, helman pituudessa, housujen pituudessa ja leveydessä jne.
90 luvulla oli muotia tiukat, seksikkäät yläosat ja väljemmät, isot housut ja paksupohjaiset kengät jne. Nykyään se on kääntynyt toisinpäin. Housut ovat monesti tiukat pillifarkut ja yläosa väljä ja huivit suosiossa.
Ei laukkujen tarvitse olla merkkilaukkuja eikä korujen aitoja.
Mulla ei ole kuin muutama arvokoru,5 ehkä,ja merkkilaukkuihin ei ole varaa.Korkein summa jonka satsaan laukkuun on n50 euroa.Mutta tyylini on klassinen,kapeaa hametta,Farkkua,jakkua,ym. ja korut ja laukku näyttävät klassisilta .En kulje mikään reppu selässä,sensijaan klassisuuteeni kuuluu aina(paitsi ihan kesällä)käsineet ja mielellään hattu tai hattumainen päähine.Nyt ei olekaan oikein hattua,mutta käytän hattutyyliin valmistettuja päähineitä tai sitten menen avopäin.Käsineet on mulle tärkeämmät koska palelen herkästi ja paljaat kädet viileällä säällä ainakin tummista hihoista ovat naurettavan näköiset.
Klassiseen tyyliin kuuluu mielestäni hoikkuus. Olen itse ylipainoinen, eikä klassinen tyyli näytä hyvältä. En sitten tiedä mikä näyttäisi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2013 klo 11:18"]
yhdistää klassista ja rentoa (nykyisin myös hivenen rockia), googleta hänen bloginsa.
[/quote]
Liian samanlaista hänen tyylinsä, saisi olla räväkkyyttä kun haluaa esittää vai mitä.