Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltajuus asioista????

Vierailija
06.06.2012 |

Miten te muut jotka olette hakeneet yksinhuoltajuutta niin miten on käynyt ja minkälaisessa tilanteessa?

Meillä pian aika lastenvalvojalle jossa haen yksinhuoltajuutta. Lapsen isä ei ole voinut olla minun kanssa tekemisissä sen jälkeen kun löysin uuden miehen vaikka erostamme on jo pitkä aika. Olimme lapsen takia hyvissä väleissä jopa ystäviä kunnes tämä uusi mies löytyi. Tiedän että ilmiselvää katkeruutta mutta kun lapsen hoito jäi samantien.

Ilmoitti minulle ennen omia viikonloppujaan että hän ei kerkiä ja ehdi ja laittoi vanhempansa hakemaan poikaa. Näin tilanne jatkui että hänen vanhemmat haki ja kuulemma poika siellä yöt ja isi kävi lauantaisin muutaman tunnin katsomassa :o

Kun tämä selvisi tätä oli jatkunut n. 3kk ja soitin heti lastenvalvojalle. Aikaa olemme saaneet odottaa maaliskuulta ja edelleen poika viikonloput miehen luvalla hänen vanhemmilla koska hän voi kuulemma sen päättää kun yhteishuoltajuus. isäksi hän ei vastaa minulle puhelimeen tai viesteihin. Hänen äiti sanonut ettei halua olla tekemisissä ja piti pojalle passia hakea ja pankkitiliä avata niin ei tämä aio tulla mukaan. Lisäksi hänen äiti alkoi minulle paasaan että jos tarhasta tai valvojalta ollaan yhteydessä niin täytyy olla häneen yhteydessä ja hän välittää viestin sitten pojalleen. WHAT???

Tilanne ihan solmussa ja poikakaan puhu isästään. Puhuu vaan mummosta ja vaarista ja heidän koirasta. Ei sanakaan ikänä isästä. Että käykö isä siellä lainkaan?

Saanko huoltajuuden vaikkei isä vaivautuisi paikalle lastenvalvojalle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän selviää jos se mies tulee sinne lastenvalvoja tapaamiselle.

Mutta minusta tuolla käytännöllä, että isi hakee ja vie lapsen isovanhemmilleen, ei ole mitään tekemistä huoltajuuden kanssa.

Eikä niitten ihmisten tarvitse tulla minnekään mukaan papereita kirjottamaan, sinä laadit valtakirjan, jossa lapsen isä (nimi ja sotu) antaa sinun (nimi ja sotu) ottaa lapselle (nimi ja sotu) passin ja toinen samanlainen, jossa antaa avata lapselle pankkitilin sinun (nimi ) valitsemaan pankkiin.

Lapsen isä allekirjoittaa.

Sen sijaan voit vedota siihen, että em. asioiden hoitaminen on hankalaa, kun isä ei suostu allekirjoittamaan papereita ja hankaloittaa täten lapsen asioiden hoitamista.

'

tee uusi tapaamissopimus, jossa tapaamiset sovitaan erikseen.

Ei siis säännöllisiä tapaamisia tyyliin joka toinen vkl.

Täll tavalla isä hakee lapsen silloin, kun hän itse haluaa tavata.

toisaalta siinä sitten käy niin, ettei lapsi tapaa isäänsä eikä isovanhempiaan.

Itse annoin lapset isovanhemmille, koska isänsä ei ollut kiinnostunut. Tilanne meni ohi, isä otti sitten lapset taas luokseen, syy sama kuin teilläkin.

Lapseni ovat aikuisia ja heillä on hyvät ja läheiset välit isovanhempiinsa, reissaavat heidän luokseen monta kertaa vuodessa.

Jos olisin estänyt tapaamiset silloin, kun isää ei kiinnostanut, ei tätä suhdetta nyt olisi ja lapseni olisivat ilman sukua. ja vihaisia minulle.

Vierailija
2/5 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena siis hakea yksinhuoltajuutta mutta ei tietenkään viedä tapaamisia. En vaan todellakaan ymmärrä miksi miestä ei kiinnosta oma lapsi ja miksi hänen äitinsä tulisi hoitaa hänenkin asiat. Eikä hän minulle lappuja ja lippuja allekirjoita :/ Piti lähteä sukulaisille ruotsiin kesällä viikoksi mutta haaveeksi jäi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei ole vaaraksi lapselle. Ja, jos isä ei vaivaudu paikalle, et todellakaan saa, koska sen saaminen edellyttää molempien vanhempien allekirjotukset. Vain oikeus voi määrätä sinulle yksinhuoltajuuden.

Lastenvalvoja vain vahvistaa vanhempien välisen sopimuksen.

Vierailija
4/5 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ex ukkos vaivaudu lastenvalvojan tapaamiseen niin viet sen sitten käräjäoikeuteen ja haet sitä yksinhuoltajuutta. Jos ei rahat riitä lakimieheen niin soitat oikeusaputoimistoon ja hoidat sen sitä kautta. Entinen äijäni ei tullu tapaamiseen viime lokakuussa ja seuraava aiaka olis ollu vasta tänä keväänä: Siis WTF? Hain lakimiehen ja homma ohi helmikuussa

Vierailija
5/5 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asian saa hoitumaan vaikkei exä ilmestyisikään paikalle.

Meilläkin tosiaan aikaa haettiin maaliskuun alussa ja vasta tässäkuussa aika :/ Sitä pelkäsinkin että jos isä ei ilmesty paikalle että joudutaan joku vuosi taas odottelemaan. Pakko se on oikeuden kautta sitten jos ei näin helpommalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi