Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maha täynnä ilmaa ja kamalat vatsakivut. Miten ilma pois?

Vierailija
25.06.2012 |

Ei auta mahallaan makaaminen ja mahan paineleminen. Olen yrittänyt liikkua, mutta välillä kivun takia pakko mennä makuulle. Välillä sattuu niin että meinaa taju lähteä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Itse kärsin juuri tällä hetkellä samasta vaivasta, osaako joku auttaa??

Vierailija
2/36 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelinkontin-asento, kyykyssä istuminen. Sellainen asento että reidet on mahd. kiinni vatsassa. Vatsalihasliikkeet auttoi mulle eilen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mun erikoisosaamisalaani!

Menkää selällenne makaamaan. Nostakaa jalat koukussa mahan päälle. Pepun alle voi laittaa vielä tyynyn. Ja kyllä helpottaa!

Vierailija
4/36 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selälleen makaamaan ja "pyöräile ilmassa" , tee siis pyörälläpolkemisliikettä ilmassa tai koukistele jalkoja vatsan päälle! Samaa kun vauvojen "pierujumppa" :D toimii!

Vierailija
5/36 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan ei helpotu vasta kun pieremällä. Vastasuuden varalle pyydä lääkäriltä Litalginia, mua se ainakin helpottaa.

Vierailija
6/36 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että tulee ajan kanssa pieruina ulos. itsellä ainakin näin, ensin järkyttävä mahakipu ja hetken päästä tulee helpotus.

Vierailija
7/36 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS

Vierailija
8/36 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte sitä ilmaa niin paljon sinne mahaan?

Vierailija
9/36 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikka kokouksesaa ja pierettää ei voi päästää ulos.

Vierailija
10/36 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun kaikilla ei ilmavaivat satu, miehellä ei kuulemma ollenkaan, kun taas mulla on aina hirveet mahakivut niistä. Mua auttaa parhaiten makaaminen kyljellä kippurassa. Pahinta on, kun sitä ei voi tehdä missä vaan, pinnistellä sitten julkisella paikalla hirmu kivuissa :(

Vierailija
11/36 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieveskele kovasti.

Vierailija
12/36 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet syönyt? Kuitu pois ja paljon vettä.Katso ettei suolaa poistu liikaa vettä juodessa.Syö suolaista tarvittaessa.

Vierailija
13/36 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kun kaikilla ei ilmavaivat satu, miehellä ei kuulemma ollenkaan, kun taas mulla on aina hirveet mahakivut niistä. Mua auttaa parhaiten makaaminen kyljellä kippurassa. Pahinta on, kun sitä ei voi tehdä missä vaan, pinnistellä sitten julkisella paikalla hirmu kivuissa :(

Jätä viljan syöminen vähemmälle, niin tulee vähemmän ilmavaivoja.

Vierailija
14/36 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te saatte sitä ilmaa niin paljon sinne mahaan?

Esimerkiksi makeutusaineilla. Itselläni sorbitoli aiheuttaa pahimmat kipua aiheuttavat ilmavaivat. Joskus olen vahingossa syönyt Läkerol-askin turhan nopeasti. Myös täysksylitolipastillit tekevät samaa, jos niitä ahtaa yli suositusten.

Vierailija
15/36 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa se, kun istun ja halaan vähän niinkuin jalkoja tiukasti vatsaan ja myös kaikki kippura asennot auttavat..

Vierailija
16/36 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen kävely auttoi itselläni.

Yöllä 2.30 heräsin kovaan vatsa kipuun, kävelin rauhallisesti edes takaisin jolloin jo alkoi helpottamaan, kesti ehkä 2-5min ja pääsinkin jo takaisin nukkumaan.

Ilma pääsee parhaite pihalle kun ei purista sisuskaluja kasaan (kippura asento) ja kun saa veren kiertämään ympäri kehoa.

Jos kipu on aaltoileva, kovan kivun tullessa takaisin voi nojata vaikka tuolin selkänojaa vasten jos se sattuu olemaan sopivalla korkeudella, toinen vaihtoehto on nojata seinään ja hengittelee siinä rauhassa, kuhan keho on hieman etukenossa ja kun kipu poistuu taas hetkeksi, jatkaa rauhallista kävelyä (siis toimitaan melkein samalla tavalla kuin synnytyksen aiheuttavan polttelun aikana)

Mitä enemmän jaksaa liikkuu, aina parempi. :)

Vierailija
17/36 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta kävely eikä mitkään asennot, kun oikein pahaksi yltyy :( Voi olla monta päivää hirmu kipeä. Helpotuksen tuo Cuplaton, kun ottaa pillerin heti jos alkaa tuntua ilmavaivakipua. Jos oikein pahaksi pääsee niin ei meinaa enää auttaa.

Vierailija
18/36 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Microlax peräruiskeet poistaa myös ilmat mahasta... jos on esim. tärkeää menoa tulossa eikä halua kärvistellä kivusta

Vierailija
19/36 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina laxogasia mukana. Vatsojen tekeminen myös auttaa.

Vierailija
20/36 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalle, poista ruokavaliostasi ilmaa aiheuttavat ruuat ja juomat. Ruokasooda ( 1tl veden kanssa) saattaisi helpottaa. Toki vaivoja voivat aiheuttaa esim. jännitys, stressi. Purukumin käyttäjillä vaivaa esiityy.