Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisilö katkeroitua? Äitini on hassannut koko perintönsä

Vierailija
24.06.2012 |

Äitini ei ole mitenkään älykäs ihminen, eikä ole koskaan omalla työllään kyennyt keräämään itselleen varallisuutta. Hän on tehnyt mm. siivoojan duuneja. On käynyt ilmi, että äiti on saanut vanhemmiltaan ennakkoperintöä, ehkä noin 100 000 euroa. Tästä ei ole jäljellä penniäkään, edes asuntoa hän ei ole saanut ostettua, vaan rahat ovat huvenneet elämiseen ja jotenkin kadonneet käsistä. Lapset meillä saivat aina ns. minimin, koskaan ei matkusteltu, mutta jotenkin äiti on silti koko perintönsä onnistunut tuhlaamaan.

Itse ajattelen, että ei perintöraha ole ns. omaa rahaa vaan se pannaan kasvamaan jälkipolvia ajatellen. Näin tekisin itsekin pehmentääkseni lasten polkua hieman. Äitini on kuitenkin aina ilmeisesti ajatellut että rahat ovat vain häntä varten, hänen hassattavakseen. Nämä rahat isovanhemmat ovat omalla työllään keränneet.

Meille lapsille ei jää mitään kun äidistä aika jättää.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin toivon että omat vanhempani käyttävät kaikki rahansa elämästä nauttimiseen nyt eläkkeellä eivätkä uhraa ajatustakaan perinnölle. Minä ja veljeni emme perintöjä kaipaile, tulemme mainiosti toimeen omillamme.

*puhaltaa sädehehään, se oli hieman himmennyt*

käyttävät omaisuutensa omaan hyvinvointiin sitten tarpeen vaatiessa. Vanhempani ovat nyt yli 70-vuotiaita ja suht hyväkuntoisia, mutta 10 vuoden sisällä tilanne taatusti muuttuu huonommaksi. Ja pahan päivän varalle niitä rahoja on säästetty. Sitten voisi mennä yksityiselle lääkärille eikä jonottaa viikkoja kunnalliseen hoitoon, lääkärille voisi mennä taksilla eikä odottaa bussia, kotiin voisi palkata siivoojan ja sairaanhoitajan käymään ja mitä vielä.

Minua kyllä ahdistaa ajatus, että ennen oman työpäivän alkua ajaisin vanhempien luokse auttamaan aamupuuhissa ja keittämään puurot, illalla töiden jälkeen pitäisi käydä kaupassa, tehdä ruuat, tiskata ja siivota sekä käyttää vanhuksia ulkona. Joskus kyllä, mutta ei joka päivä.

Mutta voivathan he nyt hassata rahansa ihan mihin sattuu ja sitten odottaa minulta täyttä huolenpitoa. Voi ei.

Vierailija
62/62 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oman ostaminen ei aina ole välttämättä taloudellisesti kannattavaa koska omistusasunnosta koituu huomattavasti enemmän elinkustannuksia kuin vuokra-asunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi