En ohita koskaan.
Siis lähes samalla nopeudella eteneviä vastaantulijan kaistaa käyttäen.
Matka-ajoissa en häviä käytännössä yhtään.
Ohitustarve on psyyken vamma.
Kommentit (34)
kuitenkin suht ripeää vaihtia (esim. 95 satasen alueella), ohittamisesta ei ole hyötyä ainakaan lyhyemmällä matkalla. Totesin tämän juuri mökkimatkalla, sinne on 70 kilometriä. Kaksi autoa kaahaili jonon ohi aivan tökeästi keltaisten viivojen kohdalla, loppujen lopuksi mökkimme kohdalla olivat kahden auton päässä minusta. Eivät voittaneet yhtään mitään, sen sijaan riskeerasivat aivan hirveästi. Puhumattakaan stressistä, mitä tuollainen ajotyyli aiheuttaa. Sen sijaan jos joku ajelee 80 KM/H satasen alueella, ripeästi vaan ohi niin ei jonoja pääse syntymään.
eli jos ajavat samaa nopeutta kuin minä, ei synny tarvetta ohitella. Lisäksi minusta on hankala ohittaa ketään, joka ajaa kanssani samaa nopeutta, koska silloin ajamme eri nopeuksia.
<a href="http://iltalehti.fi/uutiset/2012042415492477_uu.shtml" alt="http://iltalehti.fi/uutiset/2012042415492477_uu.shtml">http://iltalehti.fi/uutiset/2012042415492477_uu.shtml</a>
moottoritiellä kaahailis, ja ethän sä siinäkään voi kenenkään ohi mennä, kun muut autot tulee vastaan! Ellei siinä sitten ole toinenkin auto vastaantulevien kaistalla ajamassa. (toki joo voisit niitä ohitella siellä väärällä radalla, jotka olisivat oikealla radalla menossa samaan suuntaan)
ohittanut auto on yhtä aikaa valoissa kun saavumme kaupunkiin. Minä ajan viereiselle kaistalle ja iloisesti vilkutan näille ohittajille.
Kannatti taas vaarantaa vastaantulijoiden henki typerillä ohituksilla.
Toiseksi, en hommaa itselleni sakkoja turhaan. Ohitustilanteessa auton hetkellinen nopeus ylittää sallitun ajonopeuden ja se on sakon paikka jos on poliisit siinä. Ohitus ei ole syy ajaa ylinopeutta.
kuitenkin suht ripeää vaihtia (esim. 95 satasen alueella), ohittamisesta ei ole hyötyä ainakaan lyhyemmällä matkalla. Totesin tämän juuri mökkimatkalla, sinne on 70 kilometriä. Kaksi autoa kaahaili jonon ohi aivan tökeästi keltaisten viivojen kohdalla, loppujen lopuksi mökkimme kohdalla olivat kahden auton päässä minusta. Eivät voittaneet yhtään mitään, sen sijaan riskeerasivat aivan hirveästi. Puhumattakaan stressistä, mitä tuollainen ajotyyli aiheuttaa. Sen sijaan jos joku ajelee 80 KM/H satasen alueella, ripeästi vaan ohi niin ei jonoja pääse syntymään.
ja olen huomannut saman....
tuntuu ohittaminen olevan jotain aivan uutta ja ihmeellistä!
Kun kävelette kaupungilla, ette kai silloinkaan jää hitaamman taakse ihmettelemään.
Mikäs maantiellä on ohitellessa. Vaikka koko jonon -mennään yksi tai useampi kerrallaan ja vastaantulijan lähestyessä puikahdetaan takaisin jonoon ja sitten taas hitaammista ohi.
Jonossahan on aina autojen välillä turvaväli joten ongelmia ei synny.
Kun kävelette kaupungilla, ette kai silloinkaan jää hitaamman taakse ihmettelemään.Mikäs maantiellä on ohitellessa. Vaikka koko jonon -mennään yksi tai useampi kerrallaan ja vastaantulijan lähestyessä puikahdetaan takaisin jonoon ja sitten taas hitaammista ohi.
autojen välillä on jonossa turvaväli? En ole törmännyt. Useimmathan eivät tiedä, miten pitkä se turvaväli on.
Jonossa puikkelehtiminen hidastaa liikennettä. Kun puikahdat siihen väliin, perässäsi tulevan auton täytyy hidastaa, jotta saa pidettyä asiallisen välin.
autojen välillä on jonossa turvaväli? En ole törmännyt. Useimmathan eivät tiedä, miten pitkä se turvaväli on.
Jonossa puikkelehtiminen hidastaa liikennettä. Kun puikahdat siihen väliin, perässäsi tulevan auton täytyy hidastaa, jotta saa pidettyä asiallisen välin.
joka puolella Suomea on turvaväli löytynyt niiden vuosikymmenien aikana kun olen autoa ajanut.
Ei hidasta, koska häivyn siitä ihan justiinsa.
Ja mitä väliä? Hän on joka tapauksessa jäänyt vapaaehtoisesti jonoon nysväämän eikä näin ollen voi olla kovin kiireinen.
uutisista kun on perheenäitejä ja isiä kuollut nokkakolarissa kun ohittelijat ajavat nokkakolarin.
Ikävää tässä on vain se, että ne ohittelijat ei useasti kuole vaan tappavat niitä perheenäitejä ja -isiä ja heidän lapsiaan.
Kun se ohittelu usein ei nopeuta matkaa tippaakaan. Määränpäässä ollaan yleensä samoissa valoissa peräkkäin. Mutta muiden henki vaarannettiin senkin edestä.
Kun kävelette kaupungilla, ette kai silloinkaan jää hitaamman taakse ihmettelemään.Mikäs maantiellä on ohitellessa. Vaikka koko jonon -mennään yksi tai useampi kerrallaan ja vastaantulijan lähestyessä puikahdetaan takaisin jonoon ja sitten taas hitaammista ohi.
joka puolella Suomea on turvaväli löytynyt niiden vuosikymmenien aikana kun olen autoa ajanut.
Ei hidasta, koska häivyn siitä ihan justiinsa.
Ja mitä väliä? Hän on joka tapauksessa jäänyt vapaaehtoisesti jonoon nysväämän eikä näin ollen voi olla kovin kiireinen.
koska turvaväli on oikeasti tosi pitkä. Jos vastaantulevalla kaistalla on jatkuvasti liikennettä, miten sä muka häivyt siitä justiinsa? Ja miksi nysvätään jonossa? Sen takia, kun kaltaisesi suharit hidastavat liikennettä.
Minulla on uusi citymaasturi alla ja kunnon turvatyynyt. Jos joku ääliö tulee vastaan kun ohitan niin se on hänen valintansa ja häpeänsä. Minulla on iso auto ja kolarikaan ei ole siksi ongelma.
No se tietenkin, että auton pintaan tulee ikäviä sotkuja ja roiskeita kun jonkun vauvan jämät roiskuu tuulilasiin.
Mutta jonoihin en jää nysväämään. Mulla on aina niin kiire.
uutisista kun on perheenäitejä ja isiä kuollut nokkakolarissa kun ohittelijat ajavat nokkakolarin.
Ikävää tässä on vain se, että ne ohittelijat ei useasti kuole vaan tappavat niitä perheenäitejä ja -isiä ja heidän lapsiaan.
Kun se ohittelu usein ei nopeuta matkaa tippaakaan. Määränpäässä ollaan yleensä samoissa valoissa peräkkäin. Mutta muiden henki vaarannettiin senkin edestä.
Minulla on uusi citymaasturi alla ja kunnon turvatyynyt. Jos joku ääliö tulee vastaan kun ohitan niin se on hänen valintansa ja häpeänsä. Minulla on iso auto ja kolarikaan ei ole siksi ongelma.No se tietenkin, että auton pintaan tulee ikäviä sotkuja ja roiskeita kun jonkun vauvan jämät roiskuu tuulilasiin.
Minulla on uusi citymaasturi alla ja kunnon turvatyynyt. Jos joku ääliö tulee vastaan kun ohitan niin se on hänen valintansa ja häpeänsä. Minulla on iso auto ja kolarikaan ei ole siksi ongelma.No se tietenkin, että auton pintaan tulee ikäviä sotkuja ja roiskeita kun jonkun vauvan jämät roiskuu tuulilasiin.
http://iltalehti.fi/uutiset/2012042415492477_uu.shtml