Auttakaa naiset, olen ihan shokissa
Olen ollut mieheni kanssa 23 vuotta. Lapsia kaksi, 12 ja 9v.
Mieheni työ vie miestä 180 päivää vuodessa pois kotoa. Mies on töissä rajavartiolaitoksella 1000km päässä ja sellaisessa paikassa että emme voi muuttaa mukaan.
Mies on Siis kuussa 18 päivää pois luotamme.
Mies hinkuaa ensihoitajaksi työn ohessa.
Mielestäni kuvio ei toimi koska jo nyt perhe kärsii, saati jos isi opiskelisi työn lisäksi toisella paikkakunnalla ja kotona vapailla vääntyisi kouluhommia.
Tänään siivosin miehen laukkua ja löysin lapun josta kävi ilmi että mieheni on hakenut AMK koulutukseen kotkaan ja päässyt sisään. Käynyt salaa jopa pääsykokeissa kun minä olen luullut että on töissä. Me asumme Tampereella ja miehen työ on Rovaniemellä.
Olen ihan shokissa. Mies ei ole kertonut mulle mitään.
Olen muutenkin ihan puhki hoitaessani kotia ja lapsia ja työni.
Miten ihmeessä mies aikoo toteuttaa tämän yhtälön?
Miten puhun tästä miehen kanssa? Yleensä sanon kaikki päin naamaa, nyt en saa sanaa suustani. Sanonko suoraan, vai katsonko kauan mies aikoo toteuttaa salaa suunnitelmaansa?
Tärisen, vapisen, tekee mieli itkeä. Miehelle sanoin että olen kipeä .
Kommentit (52)
oppisopimuksella, vaatii lähihoitajan pohjat.
Ap, miten miehen työpäivän pituus Rovaniemellä vaikuttaa yhdessäoloonne, kun mies kuitenkin 24 h päivästä poissa siellä Rovaniemellä?
Jos saa opiskella työn antajan piikkiin, niin koulutuspäivät ovat silti vain 7.48 tuntua about.Ap
nyt ihan ymmrtänyt tätä lausettasi..?
kestää täysipäiväisenä 3-4 vuotta ja vaatii läsnäoloa tunneilla, työharjoittelua jne. Miten ihmeessä sen voi suorittaa työn ohessa?
Ja ensihoitajan ammatti on hyvä, työaikajärjestelmä pelastuslaitoksella erikoinen, mutta hyvä toimiessaan (siis ottaen huomioon perhetilanteen jne..).
aikuiskoulutuslinja ja joustavat opinnot (monimuoto-opetus, paljon etätehtäviä jne). Ne voinee suorittaa työn ohessa, jos vaan työnantaja voi tarvittaessa joustaa esim. myöntämällä palkatonta vapaata. Opintovapaata taas on pakko myöntää, mutta en tunne niin tarkkaan niitä säädöksiä, mitä kriteereitä pitää täyttyä jne.
Ap:lle sanoisin, että eihän sitä paikkaa tarvitse ottaa vastaan. Ja vaikka ottaisikin, opinnot voi keskeyttää, jos ne osoittautuvat mahdottomiksi yhdistää työn ja perhe-elämän kanssa. Miksipä sitä ei voisi edes koittaa? Parhaimmassa tapauksessa kolmen vuoden (joskin rankan) kuluttua miehelläsi on koulutus, jolla hän saa töitä ihan mistä päin Suomea tahansa.
terveydenhuoltoalan tutkintoa, eikä muutenkaan paljoa etänä. MIeti nyt millaiset taidot olisi ensihoitajalla tai lääkärillä joka opiskeli etänä.. =)
Jos saa riittävästi pisteitä valintakokeesta, voi päästä opiskelemaan alaa, vaikka ei olisikaan aiempaa työkokemusta tai opintoja alalta. Voit käydä itse tutustumassa Kyamkin sivuilla, jos et usko.
terveydenhuoltoalan tutkintoa, eikä muutenkaan paljoa etänä. MIeti nyt millaiset taidot olisi ensihoitajalla tai lääkärillä joka opiskeli etänä.. =)
Ja tässä vielä suora lainaus Kyamkin sivuilta (ensihoitajan tutkinto) tuohon jälkimmäiseen väitteeseen:
Opinnot aikuiskoulutuksessa toteutetaan joustavasti monimuoto-opiskeluna. Lähiopetusta on kolmena päivänä viikossa, tarvittaessa iltaisin tai lauantaisin. Osa opinnoista suoritetaan etätehtävinä tai verkko-opiskeluna.
Siellä ilman edellistä tutkintoa 4v aikuiskoulutuksena!! Monimuoto opiskelu.
Miehellä ei ole edellistä tutkintoa ja kyllä näyttää sisään päässeen ja vielä erinomaisilla pisteillä !!
AP
joka vaatii sen 5 päivää viikossa....
kaikki muuttaa rovanniemelle? Taikka sitten vaadit miehesi hakemaan töitä lähempää,eihän tuollainen nyt toimi!
Lapsethan ovat jo isoja! Onhan muillakin reissutöissä olevia miehiä, esim. minulla. Mies tekee kaikki normityöpäivät muualla, siis 20-22 päivää/kk.
panostaa osaltasi perheen toimeentuloon niin,ettei tarvitse toisen uraa kadehtia??
Opiskella hoitotiedettä yliopistoss mutta joutunut opinnot lopettamaan lasten takia. Kun aika ei riitä töiden lisäksi opiskeluun ilman tukijoukkoja. Joten ihan oma ura on.
Ja miten opiskelu vaikuttaisi? Siten että jos miehellä on normaalisti kolmen viikon listassa 10 työpäivää, päivät 10- 12 tuntia. Niin jos opiskelee 5 päivää työajalla, työpäivä 7.48. Niin jotta tarvittava 114.45 tuntia kolmessa viikossa täyttyisi, tarvii viiden opiskelupäivän lisäksi tehdä vielä 8 työpäivää Rovaniemellä. Eli kolmessa päivässä poissaoloa 3 päivää lisää mikä on paljon vaikka ei heti luulisi.
AP
en ymmärrä miksi teidän siellä tampereella pitää asua? eihän tuossa ole mitään järkeä, muuttakaa nyt hyvänenaika lähemmäksi.
et järjestä niin että voit itse opiskella jos se on mitä haluat?
Ja anna miehen tehdä mitä haluaa.
Tuolla menolla
-katkeroidut itse kun elät sitkun-elämää ja miehen mukaan
-miestäsi joko harmittaa vietävästi tehdä miten sinä haluat jos se on hänen unelmistaan pois/tekee joka tapauksessa miten haluaa
ja niin pitäisi sinunkin. Lapset ovat jo suht isoja, jos aidosti haluat opiskella niin selvitä näyttö, oppisop, ansiosid. mahdollisuudet ja anna miehesi tehdä mitä haluaa. Järjestät lastenvahdin tai harrastuksia lapsille, tai sukul apuun.
Olet väsynyt koska et tee mitä haluat etkä mene unelmiesi perässä. Väsymyksen kestää kyllä muuten jos saa tehdä sitä mitä haluaa. Ja se kurjuuden tunne ja hätä tulee siitä että miehelläsi on vielä voimia tavoitella unelmiaan, ehkä ne pitävät hänet vielä vireessä ja onnellisena raskaiden päivien keskellä.
Ap mieti mitä itse haluat ja mene kohti sitä, ei sen kautta että elämäsi määrittyy miehesi valintojen mukaan. Kaikki järjestyy kyllä.
noita tunteja tuolla tavoin lasketa, jos miehesi on täysipäiväisesti opiskelemassa. Käytännössä menee varmaan niin, että hakee palkallista virkavapaata opintojen ajaksi.
Ja mua hieman kiinnostaa, mitä se miehesi siellä oikein tekee, jos ei tarvitse lainkaan päivystää vaan tekee ns. päivätöitä eikä ole useampaa päivää poissa perätysten...?
Ja miten opiskelu vaikuttaisi? Siten että jos miehellä on normaalisti kolmen viikon listassa 10 työpäivää, päivät 10- 12 tuntia. Niin jos opiskelee 5 päivää työajalla, työpäivä 7.48. Niin jotta tarvittava 114.45 tuntia kolmessa viikossa täyttyisi, tarvii viiden opiskelupäivän lisäksi tehdä vielä 8 työpäivää Rovaniemellä. Eli kolmessa päivässä poissaoloa 3 päivää lisää mikä on paljon vaikka ei heti luulisi.
AP
ellei mies saisi opiskelun myötä todella hyvän työpaikan lähempää perhettään
Tuu sitten tänne kertomaan, mikä miehen toimintasuunnitelma on. Voihan sillä olla hyväkin diili työnantajan kanssa ja haluaa yllättää sut. Mä en ymmärrä, miksi haluat estää toisen opiskelun!
joiden vuoksi sinun piti keskeyttää opintosi? Ovatko lapset erityislapsia? Mistä syystä olet puhki heidän kanssaan?
Miten teidän arkea saisi järjestettyä paremmin niin, että sinulla olisi siinä parempi olla? Lastenhoitoapua säännöllisesti? Au pair? Siivooja kotiin kahdesti kuussa? Sinulle kuntosalikortti?
Meillä on viisi lasta, joista vanhinkin on vähän nuorempi kuin sinun esikoisesi ja nuorin vasta taapero. Mies käy töissä toisessa kaupungissa, on poissa arkena tyypillisesti 7-19, tekee myös työssään viikonloppupäivystyksiä.
Minä käyn töissä ja hoidan lapset silloin, kun eivät ole päiväkodissa tai iltapäivähoidossa.
Kun mies sanoi haluavansa opiskella toisen tutkinnon, sanoin, että mikäpä siinä. Jos se on hänen unelmansa, minä en ole esteenä.
Asiat pitää vain järjestää niin, että unelmat on mahdollista toteuttaa.
Ihmettelen, että olet alkujaankaan lähtenyt tekemään lapsia tuollaiseen suhteeseen. Kaukosuhteet eivät yleensä kestä, koska toinen löytää sivusuhteen muualta. Sitten sinua vasta v-tuttaa, kun olet ensin venynyt miehen vuoksi ja hän löytääkin toisen.
Joko muutatte Rovaniemelle koko sakki tai sitten mies lopettaa siellä ja menee kouluun etelässä, capiche? Jos ette tee näin, ero seuraa alle vuodessa.
joiden vuoksi sinun piti keskeyttää opintosi? Ovatko lapset erityislapsia? Mistä syystä olet puhki heidän kanssaan?
Miten teidän arkea saisi järjestettyä paremmin niin, että sinulla olisi siinä parempi olla? Lastenhoitoapua säännöllisesti? Au pair? Siivooja kotiin kahdesti kuussa? Sinulle kuntosalikortti?
Meillä on viisi lasta, joista vanhinkin on vähän nuorempi kuin sinun esikoisesi ja nuorin vasta taapero. Mies käy töissä toisessa kaupungissa, on poissa arkena tyypillisesti 7-19, tekee myös työssään viikonloppupäivystyksiä.
Minä käyn töissä ja hoidan lapset silloin, kun eivät ole päiväkodissa tai iltapäivähoidossa.
Kun mies sanoi haluavansa opiskella toisen tutkinnon, sanoin, että mikäpä siinä. Jos se on hänen unelmansa, minä en ole esteenä.
Onnea sulle, mutta jospa ap:n unelma on ettei tarvi stressata yksin kun toinen huitelee muualla???? kumman unelma painaa enemmän?? perhe-elämä on kompromisseja!
siihen arkeen, jotta stressaisi vähemmän.
Onnea sulle, mutta jospa ap:n unelma on ettei tarvi stressata yksin kun toinen huitelee muualla???? kumman unelma painaa enemmän?? perhe-elämä on kompromisseja!
em ymmärrä ap:n valitusta siinä suhteessa, että mies on kuitenkin tällä hetkellä KOTONA 24/7 sen lopun aikaan vuodesta eli on kotona noin PUOLET kuukaudesta ja puolet vuodesta.
Miten se voi olla niin rankkaa kun lapsetkin ovat jo noin isoja? Mitä se mies tekee vapaillaan jos olet kerran niin poikki?
Siellä ilman edellistä tutkintoa 4v aikuiskoulutuksena!! Monimuoto opiskelu.
Miehellä ei ole edellistä tutkintoa ja kyllä näyttää sisään päässeen ja vielä erinomaisilla pisteillä !!
AP