haluisin muuttaa sisustuksen valkoiseksi mistä kannattaa aloittaa?
kiinnostaa minimalismi ja valkoinen väri sisustuksessa. Nyt ei varaa sohvia muuttaa mutta muuten. Mistä kannattaa aloittaa?
Kommentit (10)
Kannattaa varmaan miettiä haluatko sellainen white on white-tyylin, eli ihan kaikki alkaen seinistä sisustukseen on valkoista eri sävyissä vai haluatko sen valkoisen korostevärinä. esim seinät harmaata ja listat ja huonekalut valkoista. En siis ole mikään sisustusalan ihminen vaan itsekin just miettimässä kummalla tavalla haluaisin toteuttaa sisustusta. :)
Kannattaa varmaan miettiä haluatko sellainen white on white-tyylin, eli ihan kaikki alkaen seinistä sisustukseen on valkoista eri sävyissä vai haluatko sen valkoisen korostevärinä. esim seinät harmaata ja listat ja huonekalut valkoista. En siis ole mikään sisustusalan ihminen vaan itsekin just miettimässä kummalla tavalla haluaisin toteuttaa sisustusta. :)
kumpaan itse olet päätymässä? Meillä on omakotitalo jossa tummat lattiat ylhäällä ja alhaalla vaaleat. Tasot tummaa laminaattia. Sohva yläkerrassa tumma ja alakerrassa vaalea. Juuri ostettu matot alakerrassa harmaa ja musta. =( seinät suurimmaksi osaksi vaaleat, paitsi lasten huoneet ja tehosteseinä. Niin ja makkarissa taas harmaa seinä. Tv tasot valkoiset kromatuilla yksitt. kohdilla ja tuolit ja pöytä aika uudet ja valkoiset. Osa lampuista valkoisia ja osa tummia. Eli aika musta, puu valkoinen sisustus meillä ja haluan yhtenäistää. vinkkejä.
ap
Tällä hetkellä kotona on pääasiassa vaaleat huonekalut ja matot, seinät, listat ja katto on valkoiset. Lattiassa on tammilankku-lamitaatti, eli ihan valkoista ei ole eikä tule. En ole vielä päässyt lopputulokseen seinien tulevasta väristä. Valkonen olisi kieltämättä helppo, mutta joku harmaan sävy voisi itseasiassa korostaa valkoisten elementtien väriä.. hankalaa päättää.
Lastenhuone on meillä samalla tyylillä sisustettu, mutta muksujen tavarat tekee ilmeestä tosi iloisenkirjavan ;)
Kun teillä on jo selkeästi tummia kohtia sisustuksessa, niin siitähän saa hienosti kontrastia sisustukseen. :) Kasailee niitä värejä tarpeeksi isoiksi ryhmiksi, ettei tule levoton olo.
Googlen kuvahaulla mm. "valkoinen sisustus" olen itse bongaillut kivoja ideoita. Siellä löytyy myös paljon tuota mustan ja valkoisen yhdistelyä.
että harmaa matto tumman sohvan kanssa ja vaalea matto vaalean sohvan kanssa jne.?
ap
että harmaa matto tumman sohvan kanssa ja vaalea matto vaalean sohvan kanssa jne.?
ap
Todennäköisesti tällä tavalla lähtisin ainakin kokeilemaan. Sittenhän sen näkee mikä sopii parhaiten yhteen.
Ja kuten tossa aiemmin joku muu sanoikin, kannattaa selkeyttää yleisilmettä keräämällä pikkutavaroita pois näkyviltä jos niitä siis ylipäätään on. Meillä ei niitä ole ollenkaan, tai ne on pirstaleina lattialla. Siitä pitää lapset huolen :D
Vaalea matto tumman sohvan kanssa, tumma matto vaalean sohvan kanssa. Mielellään oikein iso matto, vähintään osaksi sohvan alla.
Valkoinen kaipaa pientä terästystä, että valkoinen hehkuu kunnolla. Ripaus vaikka mustaa tai harmaata tai sitten ne harmaat seinät.
t. valkoisella sisustava
Vaalea matto tumman sohvan kanssa, tumma matto vaalean sohvan kanssa. Mielellään oikein iso matto, vähintään osaksi sohvan alla.
Itsellä oli aiemmin vaalea sohva ja vaalea matto, nyt harmaa sohva, eikä tuo vanha vaalea matto enää mun mielestä istu tähän niin hyvin. Se varmaankin vaatisi juurikin tuon tarpeeksi iiiiison maton, että pelaisivat hyvin yhteen. :)
Muuten samoilla linjoilla olen just sen suhteen, että kontrastia kannattaa olla. Siitä en kyllä kauheasti itse välitä, että sitä kontrastia luodaan heittämällä yksi valkoinen tyyny ison mustan sohvan nurkkaan "piristystä antamaan". :D
mutta aikuinen tekee tietenkin itse valintansa.
Mielestäni valkoinen koti on vain niin liian loppuunviljelty, ei vaan ole kodikas. Lisäksi siinä pitää tosiaan sitten lähes kaiken olla valkoista, ei voi ollakaan mäntyrappusia tai muita asunnon pintoja oikein sitten enää.
Joten: ei sitä oikein voi "aloittaa" kuten monia muita tyylejä pikkuhiljaa voi, vaan melkein sinun on sitten kaikki maalattava/vaihdettava kerralla jotta sopivat yhteeen. Jos minimalismia, sitten ensin kunnon kuorma kirpputorille hyväntekeväisyyteen.
Aluksi voisit vaikka kerätä kaikki ylimääräiset esillä olevat tavarat kaappeihin, varsinkin sellaiset jotka eivät ole valkoisia.
Maalaapa aluksi seinät valkoiseksi ja katto jos se ei ole jo. Seuraavaksi voit alkaa silmäillä huonekaluja, jos niissäkin olisi sellaisia jota voisi itse maalata.
Mattoja ja verhoja ei välttämättä tarvi olla ollenkaan siihen asti kun saat valkoiset hankittua, varsinkaan jos ikkunoissa on sälekahtimet.
Voihan niihin sohviin ostaa/teettää/tehdä irtopäälliset. Tai ainakin valkoisia koristetyynyjä ja pari valkoista torkkupeittoa.
Pöydänkin saa aika valkoiseksi valkoisella pöytäliinalla, jos ei uutta pöytää osta tai sitä maalaa.