Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piiri pieni pyörii Suomessa

Vierailija
21.06.2012 |

Onko muita, jotka haluaa ulkomaille sen takia, että täällä ei "saa" olla erilainen ja oikeasti vapaa?

Suomessa on liian vähän asukkaita ja erittäin voimakas tasapäistämiskulttuuri. Se tulee näkyviin joka tasolla yhteiskunnassa.

Esim. jos minä olen sitä mieltä että juhannus on ihan turha juhla enkä sitä vietä...aika äkkiä kohtaan vastustusta heidän taholtaan, jotka kokevat sen uhkana, että poikkean massasta.

Lienee syytä kysyä miksi se on uhka? Miksi kenenkään pää ei saisi pompata laumasta ylös?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla herkkähipiäinen. Mulle ei ainakaan kukaan ole tullut koskaan sanomaan meidän juhannustavoista, vaikka ne poikkeaa muista.

Vierailija
2/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla herkkähipiäinen. Mulle ei ainakaan kukaan ole tullut koskaan sanomaan meidän juhannustavoista, vaikka ne poikkeaa muista.

en muuten pystyisi havannoimaan niin tarkasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain muulla keinolla. Ole massasta poikkeava ja tulet huomaamaan että se on kielletty.

Vierailija
4/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut oman tieni kulkija ja antanut piut paut muiden mielipiteille minun elämääni liittyen. Olen matkustellut ja asunut paljon ulkomailla, mutta kyllä monessakin maassa tuo "tasapäistämisen" yritys on ihan yhtä vahvaa, ellei jopa vahvempaa kuin täällä meillä. Monissa maissa uskonto määrää todella paljon käyttäytymis- ja elämisnormeja, samoin taloudellisen menestyksen tavoitteleminen (mikä sekin tuntuu nykyään käyvän maailmalla jo yhdestä "uskonnosta").

Mutta jos joku haluaa oikeasti uskoa että se ruoho on oikeasti vihreämpää aidan toisella puolella, niin mikäs siinä.

Vierailija
5/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilit erittäin hyvin samoja ajatuksia, joita olen itsekin miettinyt. Olen erilainen kuin muut ja koko ajan joku motkottaa, että miksi en tee asioita samalla tavalla, pukeudu samalla tavalla, lomaile samalla tavalla kuin muut.

Tosi rasittavaa, haluaisin vain olla omassa rauhassa ja tehdä omia juttujani.

Vierailija
6/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siellä olet ulkopuolinen muutenkin, kaikki massasta poikkeaminen on ulkomaalaista eksoottisuutta (tai omituisuutta). Mutta ihan joka maassa ja kulttuurissa on omat tapansa joista poikkeamista katsotaan enemmän tai vähemmän vinoon, se on ollut yksi edellytys sivilisaation synnylle että ns. noudatetaan yhteisiä sääntöjä.

Vierailija
7/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille, on sellainen win-win paitsi ehkä sille ulkomaalle.

Vierailija
8/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastusta vain juhannusta ja vietä tuleva viikonloppu ihan niinkuin haluat ja anna muiden tehdä niinkuin he haluavat. Ei se välttämättä ole uhka, sen enempää kuin sinäkään koet heidän näkemyksensä uhkaksi. Ota iisisti.

Vaikka muuttaisit Kiinaan saattaisit kohdata ihmisiä jotka ovat eri mieltä kuin sinä.

Vierailija
9/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisiä jotka eivät vietä joulua, vappua, juhannusta tai syntymäpäiviä. Tunnen mm. ateisteja, helluntailaisia, jehovia, muslimeja lestadiolaisia ja itse olen syntynyt körttiperheeseen.

Väitän, ettet sopeudu koska yrität käännyttää muita mielesi mukaan. Totuus ei ole ettei sinua hyväksytä vaan ettet sinä hyväksy muiden tapaa.

Esim. noilta jehovilta (sukua) piti ihan tiukasti kieltää yritykset käännyttää, mutta hyvin tullaan juttuun koska uskoivat.

Vierailija
10/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastusta vain juhannusta ja vietä tuleva viikonloppu ihan niinkuin haluat ja anna muiden tehdä niinkuin he haluavat. Ei se välttämättä ole uhka, sen enempää kuin sinäkään koet heidän näkemyksensä uhkaksi. Ota iisisti.

Vaikka muuttaisit Kiinaan saattaisit kohdata ihmisiä jotka ovat eri mieltä kuin sinä.

mutta pitää kunnioittaa että toinen on erilainen, eikä yrittää väkisin tuputtaa omaa kantaansa. Se ei ole erilaisuuden hyväksymistä ja kunnioittamista.

Vierailija
11/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina väitetään, ettei suomessa ole yhteisöllisyyttä...

Vierailija
12/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, ettet sopeudu koska yrität käännyttää muita mielesi mukaan. Totuus ei ole ettei sinua hyväksytä vaan ettet sinä hyväksy muiden tapaa.

muiden elämään sekaantuminen. Minä elän vain omaa elämääni ja olen siinä onnellinen. Se on vain vaikeaa Suomessa. Saada olla yksilö.

Vierailija
13/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taidenäyttelyssä ja sen jälkeen pienessä puodissa sen yhteydessä. Puodin pitäjä puhui rumia puhelimeen, käytti mm. sanoja "perse" ja "rähinä" (aikuinen nainen..!). Minä kävelin ulos, fiilis kadonneena ja pahalla mielellä. Tiedän että iso osa ihmisistä ei olisi välittänyt, mutta herkkyyteni vuoksi tämä on vähän tämmöistä...kun tulin kotiin, sisälle leijui tupakansavu ja tuntui, että happi loppuu. Nyt särkee päätä.

Vierailija
14/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee todistetuksi. Neuvolassa!

Testatkaa mammat, miten omaperäinen äiti saatte olla :) Ja miten ammutaan alas äidin omat mielipiteet.

Vierailija
15/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taidenäyttelyssä ja sen jälkeen pienessä puodissa sen yhteydessä. Puodin pitäjä puhui rumia puhelimeen, käytti mm. sanoja "perse" ja "rähinä" (aikuinen nainen..!). Minä kävelin ulos, fiilis kadonneena ja pahalla mielellä. Tiedän että iso osa ihmisistä ei olisi välittänyt, mutta herkkyyteni vuoksi tämä on vähän tämmöistä...kun tulin kotiin, sisälle leijui tupakansavu ja tuntui, että happi loppuu. Nyt särkee päätä.

Vierailija
16/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta vaikka Helsinkiin ja hae uudet skenet ap. Tai tee laadukkaampia juttuja kuin pidä vaateblogia josta ei kiitosta saa.

Vierailija
17/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta vaikka Helsinkiin ja hae uudet skenet ap. Tai tee laadukkaampia juttuja kuin pidä vaateblogia josta ei kiitosta saa.

kiitos nauruista :)))

-ap

Vierailija
18/18 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiksejä. Ketju on nyt eri mieltä kanssasi siitä, että saako Suomessa olla erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän