Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toinen ihmenen voikaan satuttaa näin paljon?

Vierailija
21.06.2012 |

Luulin eläväni onnellisessa ja turvallisessa liitossa, luulin, että mieskin oli onnellinen. Luulin, että kaikki oli kohdallaan, mutta mikään ei tainutkaan olla hyvin. :(

Mieheni, kertoi minulle kahdeksan päivää sitten uutisen, joka tuhosi elämäni hetkessä. Kymmenen yhteisen vuoden jälkeen, hän pamautti, että hänellä on suhde. Noin vain, ilman mitään varoituksia. Suhde on jatkunut jo neljä kuukautta. :(

Tuntuu, että koko elämäni olisi ollut pelkää teatteria, jossa minä olen ollut se sokea huijattu osapuoli. Mieheni on löytänyt toisen jota rakastaa, vaikka hänen piti rakastaa minua.

Minä olen aina kunnioittaniút miestäni, antanut hänelle tilaa, ikinä en ole kieltänyt lähtemästä minnekään. Olen synnyttänyt meille kaksi lasta, valvonut toisen lapsen kanssa ekat 3kk koliikin vuoksi, kun mieheni on viilettänyt maailmalla töiden perässä. Olen hoitanut lapset ja huolehtinut myös omasta ulkonäöstäni, jotta miehelläni olisi hyvännäköinen vaimo.

En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin.

Erohan tässä tulee, luottamus ja kunnioitus on mennyt, joten muutakaan mahdollisuutta ei ole. Talo, mökki, vene, autot, kaikki menee puoliksi, osa myyntiinkin. :( Onneksi minulla sentään on hyvä työpaikka, joten taloutta ei tarvitse murehtia, jotain hyvää sentään.

Miten kerron tästä lapsille, miten sanon 7 ja 9 vuotiaille pojille, jotka palvovat isäänsä, että vanhemmat eroavat? Miten? Ja mistä minä aloitan tämän ero prosessin, mitä teen ensiksi, eropaperitko vetämään? Ja miten ja koska tämä järjetön tuska helpottaa? Terapia ajan varasin itselleni ensi viikoksi, ulkopuoliselle puhuminen varmaan auttaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ovat usein uskomattomia kusipäitä!! Heidän on niin helppoa jättää se perhe ja lähteä ihastuksen matkaan.

Mutta älä sure, vaikka miehellä nyt pyyhkii ja sinun maailmasi romahti, niin joskus vielä tilanne saattaa olla toisinpäin. Useinhan näissä käy niin, että se sivusuhde lopahtaakin yllättävän äkkiä ja sitten on mies parkumassa takaisin, kun tajuaa mitä on menettänyt!

Yritä nyt vain jaksaa jotenkin tämä järkytysaika ja lähdet pikkuhiljaa rakentamaan teille uutta elämää! Hanki uusi ihana asunto, nauti sisustamisesta ja muusta, matkustele vaikka poikien kanssa tai ilman, jos rahat riittää.

Kyllä sinä selviydyt!

Vierailija
2/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jatkaa, että tuo tuska on itselleni tuttua. Minulle on 2 kertaa käynyt niin, että olen luullut olevani hyvässä suhteessa ja rakastunut miehiin ihan täysin. He ovat vannoneet rakkauttaan ja antaneet ymmärtää, että olen se oikea.

Kunnes yhtäkkiä hups vaan, kun sattuukin olemaan toinen nainen...

Joten tuttua on valitettavasti, vaikkei avioliittoon asti ole ehdittykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin samassa tilanteessa tammikuussa, me tosin päätimme jatkaa yhdessä ja mies katkaisi sivusuhteen.

Olen käynyt sellaisen helvetin läpi ettei ole tosikaan. Ennen en osannut suhtautua kovinkaan tuomitsevasti näihin kakkosnaisiin mutta kun on rämpinyt tämän helvetin, ei mulla ole mitään empatiaa eikä inhimillistä ajatusta heitä koskaan.

Kyllä se helpottaa. Pois lähteminen on kova rykäisy, mutta sitten se on tehty.Tämä yhdessä jatkaminen on välillä kuin hirressä roikkumista.

Vierailija
4/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä enää vaihtoehtona. Mieheni meni sänkyyn toisen kanssa, vaikka hän tiesi, että se on pahinta mitä hän voisi minulle tehdä, hän tiesi sen ja teki sen silti.

Eli ero on ainoa vaihtoehto ja miehen on aivan turha edes pyydellä mitään muuta.

Matkustelu on hyvä idea, kiitos vinkistä, taidankin varata itselleni ja pojille matkan jonnekin lämpimään, kesälomani alkaa tänään, joten mikä meitä estää lähtemästä matkalle.

ap

Vierailija
5/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuskaa tuskin voi ymmärtää ennenkuin on kokenut. En minäkään tiennyt että mikään ikinä voisi satuttaa näin paljon.

Mun mies vielä jätti ja paljasti rakkautensa toiseen kun olin (yhdessä suunnitellusti) raskaana, oli tämän naisen löytänyt jo ennen kuin tulin raskaaksi, mutta rv 14 asti jahkasi tietämättäni meidän välillä, valitsi sit sen toisen. Ja täällä mä nyt yksikseni kauhulla odotan kaksosia joista isänsä ei ole pätkän vertaa kiinnostunut. Lisäks 2 isompaa lasta,joita sentään "suostuu" tapaamaan 2 x kk.

Mieletön helvetti tämä on, eikä mulla oo hajuakaan miten selviän.

Mutta voimia ja sympatiaa sinne, aika auttaa, niinhän ne väittää.. Mä kyllä luulen,että luottamukseni ihmisiin on iäksi mennyt :(

Vierailija
6/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kaikista kettumaisinta tossa hommassa on se, että usko ihmisiin (mun tapauksessa kyllä pelkkiin miehiin) on mennyt lopullisesti. Olen uudestaan naimisissa, mutta fakta on etten enää voi täysin miehiin luottaa. Sanottakoon että uskon ja toivon ettei nykyinen mieheni petä, mutta mikään ei tule enää ylläytyksenä.

Meillä 'entisessä elämässäni' luulin menevän hyvin ja olevamm onnellisia. Olisin voinut vannoa ettei mies pettäisi ikinä. Ex:llä oli suhde alaiseensa, jäi kiinni aika pian kun vaistosin jonkun nyt mättävän :/. Erota en halunnut, kun ydinperheajatus oli niin tärkeä :/ 2,5vuotta yritettiin joista 2v. miehellä selkäni takana tämän naisen kanssa edelleen suhde. Mies jäi uudestaan kiinni ja voin kertoa että lensi kuin leppäkeihäs elämästäni, vaikka vinkuikin rakkauttaan :/

Mutta tämä kaikki on mua ihmisenä kasvattanut entistä vahvemmaksi. Voimia oikein paljon!

Vierailija
7/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin koskaan. Tee ero lapsille mahdollisimman helpoksi, esitä asiat neutraalisti ja ole vahva. Vakuuta heille että se ei johtunut heistä ja heitä rakastetaan edelleen ja molemmat lapset tulevat tapaamaan heitä.

Asiat tulevat sujumaan hyvin, mutta uuden suhteen aloittaminen/miehiin luottaminen tulee olemaan vaikeaa pitkään.

Vierailija
8/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn lässyn.

Vierailija
9/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla eräs tuttuni Kati. Ainakin yhtä veemäistä kommentointia.

Vierailija
10/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolessa suhteista petetään. Suurin osa vaan ei saa sitä koskaan tietää, mutta toi on tuttu tarina monelle.

Tsemppiä.

Vierailija
11/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kokenut saman. Mies piti oikeutetaan hakea vaihtelua perushyvän avioliiton rinnalla. Sitä tuskan määrä, kun kaikki valheet paljastuivat. Sitä ei voi tietää, kuin saman kokenut.

Olet selvästi tehnyt päätöksen, että jatkat elämää ilman miestäsi. Päätös on aina askel eteenpäin. Olet säilyttänyt itsekunnioituksesi, etkä jää roikkumaan mieheesi. Hänellä ei ollut kunnioitusta sinua kohtaan, eikä sinullakaan enää.

Edessäsi on pitkä toipumisen tie. Se tuntuu vielä monta kertaa liian pitkältä. Mutta se helpottaa pikku hiljaa. Ja opit itsestäsi ja maailmasta paljon uutta. Alat taas luottaa ihmisiin.

Käy käsiksi käytännön asioihin. Laita ero vireille ja laadi osituskirja. Miehelläsi on paljon syyllisyyttä. Rumaan sanoa, mutta käytä sitä hyväksesi, jotta voit taata lapsillesi hyvän elämän.

Voimia Sinulle! Muista, että vaikka suhteessa on kaksi osapuolta, päätös pettämisestä oli miehesi ja se johtui hänen omasta sisäisestä kriisistään, ei sinusta tai sinun tekemisistäsi.

Vierailija
12/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja nainen voivat toteuttaa sukupuolista identiteettiään, ihmisen kehittämä vapaushan on vapautta ilman rajoja.

Kuka enää elää Jumalan asettamissa rajoissa ja muodoissa.

Vierailija
13/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ja nainen voivat toteuttaa sukupuolista identiteettiään, ihmisen kehittämä vapaushan on vapautta ilman rajoja.

Vierailija
14/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne merkitsevät paljon tämän tuskan keskellä.

Joo, tiedän, että useissa suhteissa petetään, mutta se, että naapurin Kalle käy vieraissa ei helpota oloani tällä hetkellä lainkaan.

Pääsen töistä kohta ja suuntaan suoraan matkatoimistoon, varaan matkan jonnekin ihanaan paikkaan, jossa saan hengähtää. Ainakin lapset iloitsevat kun pääsevät lomalle. :)

ap

Vierailija
15/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo että on suhde hän on valintansa jo tehnyt ja kaipaa nyt vain vaimoltaan eroapua. Kertomalla ja satuttamalla. Been there seen that. Valitettavasti.

Mies ja nainen voivat toteuttaa sukupuolista identiteettiään, ihmisen kehittämä vapaushan on vapautta ilman rajoja. Kuka enää elää Jumalan asettamissa rajoissa ja muodoissa.

Vierailija
16/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on hyvä varmistaa et se sopii toisellekin osapuolelle. Jos ei osaa olla yksiavioinen niin miksi edes näytellä sellaista?? Kyllä mun puolesta saa panna muita niin paljon kun huvittaa, jos siitä on yhdessä sovittu. selän takana pettäminen on musta heikon ihmisen tekosia.

Vierailija
17/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla tunnevammainen?! Jos ihmisellä on normaalit tunteet, ei asioihin voi suhtautua, "soWhat"? Säälin sinua koska et voi silloin nauttia elämän onnellisistakaan asioista. Sinulle alkuperäinen kirjoittaja; Hurjasti voimia jatkaa elämääsi lasten kanssa. Supervoimahalaus!

Vierailija
18/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa vaikka kahdeksi viikoksi heti!!

Tekee hyvää miehellekin huomata mitä se sitten oikeasti on, kun olet tosiaan poissa ja lapset myös.

Hän elää varmasti sitä alun huumaa suhteessaan, mutta jotenkin en usko sen kestävän vaikken teitä tunnekaan.

Vierailija
19/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan noin pienen asian takia tuhoa pienten poikien oikeutta molempiin vanhempiinsa.

Miksi automaattisesti erota, eikö suhteen eteen voisi tehdä töitä.

Kerrankos sitä virheita sattuu itse kullekkin.

Vierailija
20/35 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa.. yritä jotenkin jaksaa. Varmasti tuo juuri on kamalinta, että kaikki tulee varoittamatta, ei ennakkovaroitusta. Oma mieheni petti myös, viikko sitten ja olemme eroamassa, en enää voi luottaa häneen. Samoin meillä, kaikki tapahtui ilman riitoja tai mitään mistä olisi voinut ajatella jonkin olevan pielessä.

Pahin tuska kestää aikansa, toivottavasti se aika on sinun kohdallasi lyhyt. Jaksamisia ja kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi