Miten toinen ihmenen voikaan satuttaa näin paljon?
Luulin eläväni onnellisessa ja turvallisessa liitossa, luulin, että mieskin oli onnellinen. Luulin, että kaikki oli kohdallaan, mutta mikään ei tainutkaan olla hyvin. :(
Mieheni, kertoi minulle kahdeksan päivää sitten uutisen, joka tuhosi elämäni hetkessä. Kymmenen yhteisen vuoden jälkeen, hän pamautti, että hänellä on suhde. Noin vain, ilman mitään varoituksia. Suhde on jatkunut jo neljä kuukautta. :(
Tuntuu, että koko elämäni olisi ollut pelkää teatteria, jossa minä olen ollut se sokea huijattu osapuoli. Mieheni on löytänyt toisen jota rakastaa, vaikka hänen piti rakastaa minua.
Minä olen aina kunnioittaniút miestäni, antanut hänelle tilaa, ikinä en ole kieltänyt lähtemästä minnekään. Olen synnyttänyt meille kaksi lasta, valvonut toisen lapsen kanssa ekat 3kk koliikin vuoksi, kun mieheni on viilettänyt maailmalla töiden perässä. Olen hoitanut lapset ja huolehtinut myös omasta ulkonäöstäni, jotta miehelläni olisi hyvännäköinen vaimo.
En tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin.
Erohan tässä tulee, luottamus ja kunnioitus on mennyt, joten muutakaan mahdollisuutta ei ole. Talo, mökki, vene, autot, kaikki menee puoliksi, osa myyntiinkin. :( Onneksi minulla sentään on hyvä työpaikka, joten taloutta ei tarvitse murehtia, jotain hyvää sentään.
Miten kerron tästä lapsille, miten sanon 7 ja 9 vuotiaille pojille, jotka palvovat isäänsä, että vanhemmat eroavat? Miten? Ja mistä minä aloitan tämän ero prosessin, mitä teen ensiksi, eropaperitko vetämään? Ja miten ja koska tämä järjetön tuska helpottaa? Terapia ajan varasin itselleni ensi viikoksi, ulkopuoliselle puhuminen varmaan auttaa.
Kommentit (35)
Kauhea tilanne.
Voimia sinulle, olen sanaton.
helppo se on tosiaan sanoa.
Minäkin olin naimisissa 18,5 vuotta ja olin olevinaan onnellisesti naimisissa, mutta mies ei näköjään ollutkaan, koska sillä olikin minusta salaa toinen nainen ja kauan oli ollutkin.
Minä annoin anteeksi. Annoin monta kertaa.
Aina sama juttu, mies meni uudelleen ja uudelleen sen toisen naisen luokse.
Lopulta en jaksanut, kidutin siinä suhteessa, jossa ei ollult luottamusta todella paljon itseäni.
Minäkin olen sitä mieltä, että suhteen vuoksi on yritettävä kaikkensa. Ja minä yritin...ja hukkasin koko ajan vaan lisää elämääni!
Lopulta ero tuli.
Oli todella vaikeaa alussa pärjätä yksin.
Mutta minä selvisin!
Ja sinäkin selviät!
Kauhea tilanne. Voimia sinulle, olen sanaton.
Perustele, mitä kauheaan tässä on? Ihminen on erehtyväinen ja inhimillisiä ja surullisiakin asioita tapahtuu, mutta ne voidaan aina korjata.
Ei muutenkaan enää eletä raamatun mallin mukaan, miksi tämä käsky on edelleen pyhä?! Palatkaa orjan asemaan, niin voitte taas jeesustella, parisuhde perustyy yksilö vapauteen ja suhteessa tulisi saada toteuttaa itseään, eikä elää toisen kautta.
Jäämistä tähän suhteeseen en edes pidä enää vaihtoehtona. Mieheni meni sänkyyn toisen kanssa, vaikka hän tiesi, että se on pahinta mitä hän voisi minulle tehdä, hän tiesi sen ja teki sen silti.
Eli ero on ainoa vaihtoehto ja miehen on aivan turha edes pyydellä mitään muuta.Matkustelu on hyvä idea, kiitos vinkistä, taidankin varata itselleni ja pojille matkan jonnekin lämpimään, kesälomani alkaa tänään, joten mikä meitä estää lähtemästä matkalle.
ap
Asenteesi kertoo, että suhde on loppu myös sinun puoleltasi ja on todella kummallista, ettet itse tiedosta asiaa. Toivottavasti löydät ammattiauttajan, joka hoksaa tilanteesi.
So what?!
Vierailija - 21.06.12 01:31 (ID 15076482)
Mies ja nainen voivat toteuttaa sukupuolista identiteettiään, ihmisen kehittämä vapaushan on vapautta ilman rajoja.
Kuka enää elää Jumalan asettamissa rajoissa ja muodoissa.
Vai piti se jumalan negatiivinen esilletuominen tuoda tähänkin keskusteluun:
mm.korpit ja joutsenetkin ovat ylevämpiä kuin sinä no13
Suhde on ilmeisesti ollut sinun osaltasi ohi jo kauan sitten. Pettäminen ollut vain seuraus ja se antaa sinulle nyt tekosyyn erota.
Olet pitänyt kylmästi pystyssä kulissia, mutta miehesi näki sinun läpi. Olet kylmäihminen, teeskennyllyt olevasi ihan joku muu.
Älä syytä miestäsi, hän ei ole teidän suhteessa yksin.
Mieti tarkkaan ositusasiat ja tapaamiset lasten kanssa. Muista aina se että se oli mies joka mokasi pahemman kerran, ET SINÄ! Lapsille teidän ero tulee olemaan tosi vaikea paikka. Se jättää jälkensä, aivan varmasti. Mutta toivotaan että kaikki menisi kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvin.
Et ole kyllä pätkään kunnioittanut miestäsi, jos oman periaatteesi vuoksi, et ole valmis tekemään töitä perheesi eteen.
Miehesi sentään kertoi, sekin kertoo hänestä paljon ja se on toiseen huomioon ottamista, jos mikä.
On inhimillistä tehdä virheitä ja niistä pitää saada puhua. Mitäs, jos nyt vetäisit henkeä ja rauhoittuisit ennen, kun teet mitään kauas kantoisia ratkaisuja.
Eihän kukaan voi erota vaan periaatteen vuoksi, no teinit ehkä, mutta aikuisten luulisi jo osaavan ymmärtää, että kenenkään elämä ja ketää ei ole täydellinen.
Pettäminen on aina pettäminen ja sitä ei voi koskaan antaa anteeksi. Se on kaikkein pahin asia, jonka voi toiselle tehdä!! Sanoittepa muut mitä tahansa. Kaiken muun voi jotenkin yrittää sovitella ym. mutta jos on toisen kanssa harrastanut seksiä ja vielä jatkanut suhdetta, niin en kyllä itsekkään haluasi olla suhteessa enää, vaikka lapsia onkin. Lapsille se on vaikeaa aluksi, mutta kyllä he tottuvat siihen ajan myötä. Ero perheitä on nykyisin paljon, kenenkään ei tarttee olla suhteessa jossa ei ole onnellinen, ei edes lasten takia, lapset ovat sopeutuvaisia.
Minua on. Tyhmä kun olen, halusin jatkaa suhteessa lasten takia. Mies katui ja katuu edelleen tekoaan ja on tehnyt kaikkensa suhteemme kuntoon saamiseksi.
Pettäminen on kuitenkin niin törkeä teko, ettei sitä voi korjata.
En tunne miestäni kohtaan enää mitään. Vaikka tapahtuneesta on jo aikaa, se vaikuttaa minuun joka ikinen päivä. Ennemmin tai myöhemmin ero on edessä.
Et ole kyllä pätkään kunnioittanut miestäsi, jos oman periaatteesi vuoksi, et ole valmis tekemään töitä perheesi eteen.
Miehesi sentään kertoi, sekin kertoo hänestä paljon ja se on toiseen huomioon ottamista, jos mikä.
On inhimillistä tehdä virheitä ja niistä pitää saada puhua. Mitäs, jos nyt vetäisit henkeä ja rauhoittuisit ennen, kun teet mitään kauas kantoisia ratkaisuja.
Eihän kukaan voi erota vaan periaatteen vuoksi, no teinit ehkä, mutta aikuisten luulisi jo osaavan ymmärtää, että kenenkään elämä ja ketää ei ole täydellinen.
Jos suhde olisi ollut hyvä miehestä ei hän olisi etsinyt uutta suhdetta.
Tuo kipu kestää max 3 vuotta, jos et katkeroidu. Sitten olet jo omillasi.
nyt kun varaat matkaan jonnekin aih ihanaan lampimaan paikkaan niin lapsetkin on innoissaan.
selva provo, miten voi olla noin ah voih ihanaa minua on petetty nyt lahden aaah matkalle. typera ja NOLO provo.
Myös minulle. Tapahtuneesta on vähän yli vuosi, enkä ole vieläkään päässyt surusta ja vihasta täysin yli vaikka päällisin puolin elämä sujuukin ihan ok.
Kaikkein vaikeinta oli ymmärtää se, kuinka helposti ja kevyesti toinen luopui meidän perheestä. Kaikesta mitä olimme yhdessä rakentaneet. Lapsiakin halusi tavata vain silloin tällöin, jotta ehtisi keskittymään uuteen elämäänsä uuden huomattavasti nuoremman avovaimonsa kanssa.
Mutta parempaan suuntaan ollaan menossa, kaikesta selviää. En anna exäni valintojen määrittää elämääni ja tulevaisuuttani.
huonossa suhteessa.
On pelastus, että jompi kumpi tajuaa lähteä onnettomasta liitosta ennemmin tai myöhemmin. Usein se tapahtuu rakastumalla siihen toiseen, joka puolestaan kielii siitä, että oma suhde ei ole ollut onnellinen, jotakin on puuttunut. uskon, että jokaisella on joku salainen toive, jota toivoo kumppaniltaan, kun tarve ei tule tyydytetyksi omassa liitossa niin jossain on joku joka sen täyttää. Itse elän onnetonta suhdetta miehen kanssa, jota en rakasta, koska on lapsia, Mieheni rakastaa ja palvoo minua, minä riudun sisältä, koska rakastan toista miestä eikä minulla ole kanttia erota. Koskaan en ole pettänyt, mutta en takaa itseäni jos tilaisuus tulisi.
kamalaa, iso halaus minulta myös.
"Ei kai kukaan noin pienen asian takia tuhoa pienten poikien oikeutta molempiin vanhempiinsa. Miksi automaattisesti erota, eikö suhteen eteen voisi tehdä töitä. Kerrankos sitä virheita sattuu itse kullekkin"
onko mies osoittanut että haluaa pelastaa avioliittonne ja lopettaa sivusuhteensa? Se voisi ehkä olla paras vaihtoehto, muistakaa että olette lupaneet että "vain kuolema voi teidät erottaa" niin älä riko sen vaikka miehesi rikkoi hänen lupansa olla uskollinen. Hyvää lomaa sinulle ja sinun poijille ja mietti rauhassa asiasta vielä... ei vaan sinun elämää on kysessä mutta sinun kaksi ihanien poikien myös. Hyvää jatkoa teille.