Miks joillain on Facebookin käyttäjänimessä myös toiset nimet?
Eli jollain on käyttäjänimenä esim. Maija Marjaana Meikäläinen. Onko se vaan siksi että jos on tosi tavallinen etu- ja sukunimi niin haluaa jotenkin erottautua niistä kymmenistä muista Maija Meikäläisistä? Toisaalta olen huomannut että useimmiten toistakin nimeä käyttävät on sellaisia joilla on joku tosi eksoottinen toinen nimi, eli sitä halutaan ehkä tuoda esille?
Oisko teistä noloa jos ihan aikuinen ihminen lisäis sinne sen toisen nimen? Kyseessä ihan tavis/perussettiä oleva toinen nimi.
Kommentit (8)
Tyyliin joku Maija Victoria Meikäläinen.... Yhdellä kaverillani on fb-nimessään kolme nimeä, ja ne kaikki ihan tuiki tavallisia.
Noloa on kysyä asiaa täällä.
Eikä varsinkaan vastaa mitään noloa :D
Mun tutulla ainakin siksi, että hänellä kutsumanimi ei ole etunimi vaan toinen nimi, mutta osa ihmisistä tuntee hänet kuitenkin ensisijaisesti etunimellä. Häntä siis ihmisestä riippumatta kutsutaan molemmilla nimillä.
Itsellä siksi, että nimeni on äärimmäisen tavallinen ja halusin jotenkin olla erotettavissa lukuisista kaimoistani.
Eli etu- ja sukunimeni ovat molemmat niin tuiki tavalliset, että haluan erottua kokonimikaimoistani. Toinen nimi kävisi myös, jos se olisi jotenkin erikoinen, että joku minut siitä erottaisi.
niistä muista. Toinen on sit varmaan, jos on käyttänyt esim. elämänsä aikana niitä kaikkia nimiä, niin nekin löytävät, jotka tuntevat toisella nimellä, eiks vaan?
Eli musta ei ole noloa.
Mä tosin olen suunnitellut vaihtaa kaikki nimeni virallisesti vähemmän tavallisiin, hui, se vasta on tosi noloa?
Itsellänikin on n. 10. Mulla ei kuitenkaan ole toista nimeä näkyvillä koska esiinnyn siellä ihan omalla kuvallani.
Et kun sitä toista nimeä ei varsinaisesti missään "tarvii", niin tossa facessa sitä vois nyt käyttää. Siis ihan vaan huvin vuoks :) Sukunimi mulla on tosi harvinainen, eli mitään tarvetta erottautua mulla ei ole. T. Ap
Noloa on kysyä asiaa täällä.