Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tipin määrään hotellissa

Vierailija
20.06.2012 |

Ollaan lähdössä kaupunkimatkalle eurooppalaiseen isoon kaupunkiin.

Hotelli on hyvätasoinen,ei nyt ihan luxus mutta meille tavanomaisesta poikkeavan hyvätasoinen.

Tiedän että respasta lähtiessä tulee portieeri(?) mukaamme kantamaan laukut ja avaamaan oven huoneeseen.

Olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa ja tajusin vasta siinä tilanteessa että hyvänen aika,tippiä!

Hädissäni kaivoin laukustani vitosen (euroja) ja annoin sen.

Mies näytti tyytyväiseltä siihen, mutta menikö ihan pieleen?

Pakkohan ei tietty ole antaa mitään, senkus sanoo että shuu, menetkös siitä...

Mutta miten se oikeasti menee?

Auttakaa, jotka tiedätte etiketin.

Laukkuja ei tosiaankaan ole liiaksi, lähinnä käsimatkatavarat, korkeintaan yksi pieni matkalaukku ja selviäisimme niistä toki itsekin.

Mutta kun se setä tulee kuitenkin mukaan...

Hyvä korvaushan toi 5 e on suhteutettuna omaan tuntipalkkaani, mutta silti jäi kaivertamaan...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on portieerit sun muut? Asun Englannissa ja olen ollut taalla Lontoon hotelleissa (paremmissa) seka bed & breakfast paikoissa maaseudulla. Samoin Euroopassa kaupunkilomilla 4-5 maassa lahivuosina. Aina on kannettu omat laukut hissiin ja huoneeseen, ja siivoojat kay paivalla eika niita koskaan tapaa. Ei olla mihinkaan jatetty tippeja. Laskut maksetaan luottokortilla respaan. Maakohtaisia eroja on kylla jotka on hyva muistaa, kaytiin Portugalissa kevaalla ja koko ajan piti muistutella miesta etta ei anna liian isoja tippeja (se voi vahan innostua liikaa muutaman kaljan jalkeen) koska siella kuulemma normi on max 5% ravintoloissa, ja paivakaljoista, baarilounaista yms vahemman. Ei silti etta olisin nuuka mut mun mielesta sekin on aika moukkamaista etta antaa esim. 15% jos normi on max. 5%. Englannissa se 10% on normaali mutta vain ravintoloissa. Pubeissa ei yleensa muut tippaa kuin turistit.

Eihan missaan siivojia nae! Tarkoitushan on etta huone siivotaan silloin kun se on tyhja.

Mika mielestasi on "parempi" hotelli missa itse raahaat laukkujasi?

Vierailija
2/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niillä oo varaa ess matkustella.

Ja jos matkustellaan niin korkeintaan teltassa nukutaan yöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroalueella kahden euron kolikko on sopiva.

Vierailija
4/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

shuu, menetkös siitä...=)))

Voiko noin siis ihan oikeasti tehdä?

Vierailija
5/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oli ohje että euro/laukku, joten 5e oli yläkanttiin. Siivoojalle jos jätät kanssa vähän tippiä lähtiessä, niillä on pskat palkat.

Vierailija
6/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kiva että en ainakaan nolannut itseäni edellisellä kerralla.

ap

Vierailija
7/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kiva että en ainakaan nolannut itseäni edellisellä kerralla.

ap

Vierailija
8/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

shuu, menetkös siitä...=))) Voiko noin siis ihan oikeasti tehdä?

Tai voi pyytää kuittia antamastaan tipistä...

Vierailija
9/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ihan ok euroalueella. Kyseessä siis ollut 1-2 laukun kantaminen. Isommasta satsista isompi tippi, 5e on jo aika ruhtinaallinen.

Vierailija
10/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuli mieleen että unohdin jättää siivojille tippiä viime viikonloppuna.... Näin käy ehkä joka toinen kerta...

Nyt tuli paha mieli unohduksen takia. Kyseessä ei ollut mikään hieno hotelli vaan motelli missä ei voi koskaan olettaa kovin suurta tippiä saavansa. Piti yllättää iloisesti mutta näköjään taas unohdin laittaa rahan siinä lähtötohinassa. Kyllä siivooja on nyt pettynyt ja kironnut turistit alimpaan maanrakoon.

Vierailija
11/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kuuluu jättää tippiä siivoojalle. Huoneissa on usein jopa kirjekuoret siivoojan nimellä...

Vierailija
12/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parin yön pysähdys?

Vierailija
13/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kanariansaaret, kreikansaaret jne jne

eli siivoojalle jne ???

paljonko on summat ? siivoojalle ?

Vierailija
14/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on portieerit sun muut? Asun Englannissa ja olen ollut taalla Lontoon hotelleissa (paremmissa) seka bed & breakfast paikoissa maaseudulla. Samoin Euroopassa kaupunkilomilla 4-5 maassa lahivuosina. Aina on kannettu omat laukut hissiin ja huoneeseen, ja siivoojat kay paivalla eika niita koskaan tapaa. Ei olla mihinkaan jatetty tippeja. Laskut maksetaan luottokortilla respaan.

Maakohtaisia eroja on kylla jotka on hyva muistaa, kaytiin Portugalissa kevaalla ja koko ajan piti muistutella miesta etta ei anna liian isoja tippeja (se voi vahan innostua liikaa muutaman kaljan jalkeen) koska siella kuulemma normi on max 5% ravintoloissa, ja paivakaljoista, baarilounaista yms vahemman. Ei silti etta olisin nuuka mut mun mielesta sekin on aika moukkamaista etta antaa esim. 15% jos normi on max. 5%. Englannissa se 10% on normaali mutta vain ravintoloissa. Pubeissa ei yleensa muut tippaa kuin turistit.

Vierailija
15/15 |
20.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on portieerit sun muut? Asun Englannissa ja olen ollut taalla Lontoon hotelleissa (paremmissa) seka bed & breakfast paikoissa maaseudulla. Samoin Euroopassa kaupunkilomilla 4-5 maassa lahivuosina. Aina on kannettu omat laukut hissiin ja huoneeseen, ja siivoojat kay paivalla eika niita koskaan tapaa. Ei olla mihinkaan jatetty tippeja. Laskut maksetaan luottokortilla respaan.

Maakohtaisia eroja on kylla jotka on hyva muistaa, kaytiin Portugalissa kevaalla ja koko ajan piti muistutella miesta etta ei anna liian isoja tippeja (se voi vahan innostua liikaa muutaman kaljan jalkeen) koska siella kuulemma normi on max 5% ravintoloissa, ja paivakaljoista, baarilounaista yms vahemman. Ei silti etta olisin nuuka mut mun mielesta sekin on aika moukkamaista etta antaa esim. 15% jos normi on max. 5%. Englannissa se 10% on normaali mutta vain ravintoloissa. Pubeissa ei yleensa muut tippaa kuin turistit.

Park Plaza County Hall Lontoossa. Ei tarvinnut itse raahata laukkuaan, ei. Oli muuten aivan mahtava hotelli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän