Virtsatientulehdus :((( Apua :(
Itselläni on ilmeisesti virtsatientulehdus..
Koko ajan on tunne, että pissattaa, mutta pissaa tulee vain tosi vähän. Tosin, pissan tuleminen ei kirvele.
Olen juonut nyt karpalomehua, ottanut C-vitamiinia sekä beroccaa. Mitä muuta voisin vielä tehdä :(((
Meneekö teillä kotikonstein virtsatientulehdus ohi vai pitääköhän tästä lähtee lääkäriin? Mitä lääkärissä tehdään? Onko tähän jotain "lääkettä"????
Kommentit (8)
lääkkeet ajoissa, ennen kuin tulehdus pahenee jos se nyt sitä on. Minulla on niin karmivia kokemuksia virtsatietulheduksista etten jää hetkeksikään odottelemaan, jos oireita tuntuu.
Silti olen ollut hirveissä tuskissa ja odotellut että lääkekuuri alkaa vaikuttamaan.
Ja tiesithän, että hoitamattomana virtsatieinfektio saattaa kehittyä munuaisaltaan tulehdukseksi, ja sitten oletkin sairaalassa vähän aikaa.
Ei nimittäin ole paljon vittumaisempaa vaivaa kuin virtsis. Jos lääke on oikea, kipu alkaa usein helpottaa alle tunnissa!
Hoitamaton virtsatietulehdus voi johtaa munuaistulehdukseen ja sit joudut sairaalaan tiputukseen. Pohdipa sitä!
Jos käyt päivystyksessä, pyytävät pissanäytettä (annetaan labrassa purkkiin) ja tekevät pikatestin, jonka perusteella joko antibiootit tai sitten jos ei olekaan mitään, niin selviää sekin.
Ihan tavallinen vaiva, nou hätä. Hoitamattomana voi kuitenkin edetä munuaisiin eli kannattaa tarkkailla. Itse hoitaisin ennen juhannusta.
sillä jo fiksusti ottamiesi c-vitamiinien ja karpalomehun lisäksi särkylääke vähentää kipua ja jatkuvaa pissantunnetta.
Lähdin sittenkin samantien lääkäriin. Nyt sain antibiootin, 5päivän kuuri. Nyt vaan toivon, että olo alkaa helpottuun :(
kiitos vastauksistanne!
-ap
Ja tiesithän, että hoitamattomana virtsatieinfektio saattaa kehittyä munuaisaltaan tulehdukseksi, ja sitten oletkin sairaalassa vähän aikaa.
kuume nousi 41,8 asteeseen ja voin kertoa, etteivät synnytyskivut olleet mitään munuaiskipuihin verrattuna. Pyelonefritis rocks!
Tuskin menee kotikonstein. Menet vaan äkkiä lääkäriin, ei se tuosta helpotu! Yleensä ei tosin pääse lääkäriinkään asti, vaan vastaanottohoitaja täyttää lomakkeen ja saat hakea reseptin myöhemmin terv.keskuksesta tai apteekista (tai jopa saat sen suoraan mukaan).