Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttöni tilillä 5.60 €

Vierailija
16.05.2012 |

19.v tyttöni soitti äsken, ja kysyi voisinko laittaa hänen tililleen rahaa. Vastasin että laitan illalla kun tulen töistä kotiin. Hän totesi, että mielellään nyt kun vähän paha paikka.

Laitoin hänen tililleen rahaa (minulla on hänen tilin käyttöoikeudet) ja sitä ennen hänen tilillään oli 5.60 € :D

Opiskelijatko muka köyhiä? ;)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti on pärjättävä.

Ehkä juuri siksi mulla oli aina min 500mk vararahasto.

Vierailija
2/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen lähinnä sitä, miten tytön on ikinä mahdollista oppia pärjäämään omillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainakin on selvää ettei pelkällä opintotuella elä. Joko opintotuet + sivutyö tai opintotuet + opintolaina. Tai sitten vanhempien avustukset.

Vierailija
4/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä itse kukin saa tuhlattua tilinsä tuohon kuntoon. Itsekin olen opiskelija, mutta vielä on tämän kuun opintotukia jäljellä 90e (+ säästöt, mutta niihin en kajoa). Äidille tai isille ei kertaakaan vielä ole tarvinnut soittaa ja ruinata rahaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Eikä kukaan opi kuluttamaan tulojensa mukaan, jos laitetaan tilille rahaa aina kun kinutaan -ja vielä kehtaa pyytää heti!

Vierailija
5/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä itse kukin saa tuhlattua tilinsä tuohon kuntoon. Itsekin olen opiskelija, mutta vielä on tämän kuun opintotukia jäljellä 90e (+ säästöt, mutta niihin en kajoa). Äidille tai isille ei kertaakaan vielä ole tarvinnut soittaa ja ruinata rahaa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Eikä kukaan opi kuluttamaan tulojensa mukaan, jos laitetaan tilille rahaa aina kun kinutaan -ja vielä kehtaa pyytää heti!

Toki, mutta aina ei mene niinkuin elokuvissa. Jos vaikka sairastuu -> terveyskeskusmaksu ja reseptilääkkeet tulee maksettaviksi. Eihän ap maininnut mihin rahat ovat menneet...

Vierailija
6/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä ne yleensä sitten oppivat rahan käytön vähitellen. Kiva, että laitoit tytölle rahaa. Niin minäkin olen joskus tehnyt.

Vierailija
7/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuen lastani kun lähtee opiskelemaan kuten on tytön isäkin. Säästäminen on jo aloitettu. Lapsen isä on sen verran hyväpalkkainen etten ihmettele vaikka asunnon ostais tms. Minä sitten tuen pienemmillä summilla. Tyttö on 8v.

Vierailija
8/8 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aloitin opiskelut 90-luvun lamavuosina. Vuokran jälkeen minulle jäi käyttörahaa opintotuesta n 20 mk...

En ymmärrä miten selvisin... vanhempani antoivat kerran rahaa 100 mk koko opiskeluaikanani

19.v tyttöni soitti äsken, ja kysyi voisinko laittaa hänen tililleen rahaa. Vastasin että laitan illalla kun tulen töistä kotiin. Hän totesi, että mielellään nyt kun vähän paha paikka. Laitoin hänen tililleen rahaa (minulla on hänen tilin käyttöoikeudet) ja sitä ennen hänen tilillään oli 5.60 € :D Opiskelijatko muka köyhiä? ;)