Onko lapsesi nähnyt jomman kumman vanhemmista humalassa?
Meidän lapsi ei ole. Itse en ole myöskään lapsena nähnyt omia vanhempiani humalassa, eikä mieheni omiaan.
Luulin, että tuo on se "normi", mutta täällähän se selviää miten oikeasti on ;)
Kommentit (18)
Ei kuitenkaan kunnon humalassa. Ovat 14- ja 12-vuotiaita. Pienin ei ole nähnyt, on 2-vuotias. Minä olen nähnyt äitini hiprakassa useamman kessan, mutta vasta aikuisena. Isäni näin lapsena ympäripäissään monta kertaa. Oli perkeleen ärsyttävä ja väkivaltainenkin usein naisystäväänsä kohtaan.
eikä tule näkemään. Hävettäisi kauheasti.
Kyllä otetaan hömpsyä viikonloppuisin sitten kun lapset on nukkumassa. Ei mitään persekännejä tosin.
Olen nähnyt lapsena omat vanhempani humalassa joka viikonloppu ja se ahdisti.
Siitäkään huolimatta, että meillä juodaan alkoholia lähes joka viikonloppu.
ei ole ikinä nähnyt yhtään mitään, syntyi sokeana =(
Kiitos kun kaadat suolaa haavoihin.
Eikä koskaan tule näkemäänkään! Itsekään en ole nähnyt vanhempiani humalassa ja arvostan sitä suuresti.
Mieheni valitettavasti on nähnyt omansa, minkä takia onkin nykyään absolutisti.
6, vähän köyhä provo, normaalista kielenkäytöstä ei voi syyllistää..
Lapsi katsoi mua paheksuvasti ja sanoi "ai, otit sit kaljan. Oliko pakko?". Vastasin hänelle, että juon tämän yhden mutta humalaan en aio tulla. Ja isänsä vielä kysyi "milloin äiti on humalassa ollut?". Lapsi vastasi "ei koskaan, paitsi yhden kerran".
Lapsemme on kyllä nähnyt, että juomme alkoholia mutta ei ole meitä nähnyt humalassa. Tämä pelko juomista kohtaan on tullut siitä, kun paras kaveri on kertonut omista vanhemmistaan ja siitä, millaisia nämä humalassa ovat.
ja meidät molemmat. Humalaksi luokittelen nyt sen, että on alkoa nauttinut vaikka vaan lasillisen.
Änkyräkännissä emme ole kumpikaan olleet lasten nähden.
Ovat nähneet myös satoja muitakin ihmisiä humalassa elämänsä aikana.
On mun lapset joskus harvoin (korkeintaan kerran vuodessa) nähneet mut lasillisen jälkeen enkä todellakaan ole silloin humalassa. Eli humalassa eivät ole nähneeet mua koskaan. Isänsä sen sijaan ovat nähneet todella usein ihan umpitunnelissa.
minäkin aikoinani näin isäni kännissä useasti, äitiä harvemmin.
ei jäänyt traumoja, sillä kukaan ei koskaan ollut uhkaava tai räyhännyt.
isäänsä eivät. Äitiäni en ole nähnyt humalassa, isääni olen, liiankin usein. Lasten isä ei ole nähnyt myöskään äitiään humalassa, mutta isäänsä on ja samaten, liian usein.
En ikimaailmassa joisi alkoholia lapsen läsnäollessa, muutenkin opetan hänelle aina että se on kauheaa myrkkyä. Itse olen nähnyt isäni mutta en äitiäni humalassa, mies on nähnyt molemmat vanhempansa.
meni vähän överiksi, lauloin kovaan ääneen tuhmia lauluja. Isä oli onneksi selvinpäin. Hävettää vieläkin.
isästään en tiedä - ollaan oltu erossa jo iät ja ajat.
Itse näin lapsena omia vanhempiani kännissä aivan liian usein, joten omille muksuille haluan tarjota jotakin "parempaa".
mä oon alakouluikäsenä nähnyt molemmat vanhempani humalassa, musta se oli kivaa, kun ne oli kerrankin hauskoja :)
4 kpl (7 - 18 v)