media vaikuttaa - pelko lapsesta
Mielenkiintoista miten medialla on minuun henkilökohtaisesti niin suuri vaikutus. Kun lapsi oli pienempi kohistiin pedofiili-tapauksista alituisesti, tämä sai minut näkemään pedofiileja joka kulmassa, pelkäämään namusetiä jotka kaappaavat lapsen tuosta noin vaan.
Olen huomannut pedofiili-pelon laimentuneen, mutta uudet pelot ovat vallanneet alaa - esim. pelkään, että lapseni joutuu jonkun hullun perhesurmaamaksi. Olen alkanut miettiä, että mitä jos lapsen jonkun kaverin vanhemmilla vinksahtaa kun lapseni on kylässä.
Eli pelkoni noudattaa median esiin nostamia ilmiöitä: pedofiileja aikaisemmin ja random-kaappauksia aikaisemmin, nykyään "pahuudesta" tavallisissa perheissä...
Pitäsi varmaan hakea apua...
Kommentit (2)
eli itsekin pelkään tyttölapseni joutuvan pedofiilin uhriksi. Olen tosin joutunut kerran itse lapsena niin ehkä siksi mielestäni suurinpiuirtein kaikki miehet ovat pedofiileja.. En voi mitään näille ajatuksilleni. Pelkään myös että joku pedofiilirinki kappaa lapseni :( yms yms..
Ja mä vielä pelkään omaa miestäni vaikka siis mitään merkkejä ei ole ilmassa. Pelkään vaan, että sillä napsahtaa, varsinkin iltaisin ja öisin pelottaa. Ja yritän koko ajan kytätä jotain merkkejä...
Oon tosissaan miettinyt pitäiskö mennä juttelemaan jonnekin. Ei tää nyt ihan jatkuvaa pelkoa oo, mutta väsyneenä ja näitä juttuja lukiessa tulee mieleen.