En aio ikinä ottaa suomalaista miestä itselleni.
olen kypystellyt ajatusta jo kauan. Suomalaiset miehet ovat kyvyttömiä älylliseen, syvälliseen keskusteluun. Heitä ei kiinnosta "pehmeämmät arvot". Kapakassa pyöriminen, formulat, jääkiekko, Hollywood elokuvat on ainoa kulttuuririento, johon suomalaisen miehen saa.
Suomalainen mies on usein myös naistenvihaaja, salaisesti tai avoimesti.
Viimeisenä, muttei vähäisenä käsittämätön väkivaltaisuus. Katsokaa tilastoja suomalaisen miehen väkivaltaisuudesta, mielummin mies jostain vanhasta sivistyvaltiosta.
Ei, ei suomalaista mulle enää ikinä.
Kommentit (23)
Suomalaismies:
-Todella perhekeskeinen. Perhe on tärkeimpiä arvoja elämässä. Laittaa perheensä etusijalle.
- Luotettava ja rehellinen.
- Arvostaa ja ennenkaikkea ymmärtää naista, tai ainakin ottaa naisen tunteet huomioon vaikka ei niitä ymmärtäisikään. "Pehmeät arvot" kiinnostaa.
- Ei kiinnosta kapakassa pyöriminen, juo saunaolutta ainoastaan (1-3kpl) ei aina, vain silloin jos lämmittää itselleen ulkosaunan. Ei katso myöskään formulaa mutta seuraa jääkiekkoa. Yleensä siinä arjen sivussa, ei vaadi jatkuvaa istumista television ääressä vaan voi esimerkiksi laittaa ruokaa samalla kun kuuntelee mitä televisiossa tapahtuu.
- Ei ole naistenvihaaja. Harvinaisen kohtelias yksilö. Ei tippaakaan väkivaltainen vaan hellä. Ihania piirteitä mm. se että silittää hiuksia tai poskea, suutelee kun tulee töistä ym. Huomio.
- MUTTA, syvälliseen keskusteluun tuosta ei ole. Toki on hellyyttävää huomata kuinka tosissaan se yrittää, on hyvä kuuntelemaan vaikka yleensä tuntuu ettei se ymmärrä paljonkaan mun syvällisistä keskusteluista. Olen ajatellut että ehkä tämä on juurikin se ero naisessa ja miehessä. Meidän suhteessa huomaa eron myös siinä että minä tuppaan tekemään pienestäkin ongelmasta suoranaisen katasrofin. Jotenkin aina rauhoittaa miehen selkeä ajattelu, realismi ja rauhallisuus.
Loppuyhteenveto: Olen oikein tyytyväinen suomalaiseen mieheeni.
Vaikka yleisellä tasolla ongelmia ja haasteita arjessa on minkä maalaisen kanssa tahansa, mutta oman kokemukseni perusteella ulkomailla äidit opettavat pojilleen käytöstavat ja sen miten naista kohdellaan.
Eli mitä tuo kertoo suomalaisesta naisesta?
Nyt olen naimisissa virolaisen miehen kanssa tai siis on oltu jo vuosia. Tätä ennen asuin Britanniassa ja silloin seurustelin britin ja aikanaan sveitsiläisen kanssa.
Sveitsissa on tullut luuhattua paljon ja sen perusteella sanoisin, että älä ainakaan saksankielistä sveitsiläistä ota. Joku niissä on vialla..
Virolaiseen olen ollut tyytyväinen. Joskun taannoin olen toki seukannut suomalaisen miehen kanssa, mutta ei olisi tullut pieneen mieleenkään ottaaa nurkkiin pyörimään saamatonta, kaljaa kittaavaa möhömahaa.
Eihän tuo virolainenkaan ole niin kova siivoamaan, mutta toisaalta hoitaa kaikki ulkotyöt, autoon liittyvät jutut ja vie kompensaationa mun tekemistä kotitöistä viikonloppureissuille sopivin väliajoin.
Kun kattelen ja kuuntelen ystävien ja työkavereiden menoa suomalaisten miesten kanssa niin ei käy kateeksi. Vaikka yleisellä tasolla ongelmia ja haasteita arjessa on minkä maalaisen kanssa tahansa, mutta oman kokemukseni perusteella ulkomailla äidit opettavat pojilleen käytöstavat ja sen miten naista kohdellaan.