Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten maalataan vanhat ei-täyspuiset keittiönkaapit? PIKAHELPPIÄ, kiitos!

Vierailija
19.06.2012 |

Ei olis kuin kaksi kaapinovea maalattavana, ja mulla on jotain vanhaa remonttimaalia kaapissa jo valmiina.



Ovien materiaalista en tiedä muutakuin että eivät ole täyspuiset, oisko sitten jotain mdf-levyä???



Ajattelin kokeilla maalata ovet tolla remppamaalilla... en paljoa häviä, jos menee pilalle niin otan ne kokonaan pois ja laitan verhon tilalle (ovat siis mökillä, tiskiallaskaapin alaovet).



Mutta kannattaisko ovien pintaa vähän hioa hiomapaperilla? vai pesenkö vaan ja maalaan?



Mitään pohjamaaleja en ala ostamaan, en aio laittaa tähän projektiin vähistä rahoistani yhtään, kun tosiaan on muutakin rahanmenoa ja kaapinovet voi sitten heittää menemään jos jotain karmeaa maalauksen seurauksena tulee...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulee!

Vierailija
2/6 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tulee!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli säästyy tekemisen vaiva, kun et maalaa ollenkaan ja heität suoraa mäelle.



Yleisremppamaalit eivät levity millään siveltimellä siististi pinnoitettuun oveen, vaan tulos on kauheat rannut + alta pilkottava vanha väri.



Jos kuitenkin ostaisit Empire-maalia pienen pienen purkin, saat ovistasi ihan käyttökelpoiset. Tämä maali on hyytelömäistä ja tasoittuu vaikeampiinkin pintoihin tyydyttävästi.



Työohje:



1. Hio hiekkapaperilla ovien pinta hieman mataksi. Karkeus 120 käy hyvin.



2. Pyyhi hiontapöly kostealla rätillä huolellisesti pois.



3. Irroita ovet (vaakatasossa maalaamalla saat 100% paremman tuloksen)



4. Maalaa Empiremaalilla ensin 1 ohut kerros, seuraavana päivänä toinen. Jos haluat maalin myös sisäpuolelle, toista sama maalin ensin kuivuttua vuorokauden.



Ja en ole maalifirman edustaja, vaan tee-se-itse-nainen ;oD

Vierailija
4/6 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli säästyy tekemisen vaiva, kun et maalaa ollenkaan ja heität suoraa mäelle.

Yleisremppamaalit eivät levity millään siveltimellä siististi pinnoitettuun oveen, vaan tulos on kauheat rannut + alta pilkottava vanha väri.

Jos kuitenkin ostaisit Empire-maalia pienen pienen purkin, saat ovistasi ihan käyttökelpoiset. Tämä maali on hyytelömäistä ja tasoittuu vaikeampiinkin pintoihin tyydyttävästi.

Työohje:

1. Hio hiekkapaperilla ovien pinta hieman mataksi. Karkeus 120 käy hyvin.

2. Pyyhi hiontapöly kostealla rätillä huolellisesti pois.

3. Irroita ovet (vaakatasossa maalaamalla saat 100% paremman tuloksen)

4. Maalaa Empiremaalilla ensin 1 ohut kerros, seuraavana päivänä toinen. Jos haluat maalin myös sisäpuolelle, toista sama maalin ensin kuivuttua vuorokauden.

Ja en ole maalifirman edustaja, vaan tee-se-itse-nainen ;oD

remppamaalilla ensin ovien sisäpuolet, ja jos osoittautuu että olet oikeassa (ettei maali levity/tarvu/tms.) niin sitten joko heitän ovet menemään tai teen ehdottamallasi tavalla, mikäli tämä empire-maali ei maksa maltaita (osaatko sanoa, paljonko maksaisi?)

ap

Vierailija
5/6 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empire on oikein hyvä valinta, tee kuten tuo edellinen tuossa neuvoi.



Empire 0,9l maksaa noin 10-15 euroa.

Vierailija
6/6 |
19.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empire on oikein hyvä valinta, tee kuten tuo edellinen tuossa neuvoi.

Empire 0,9l maksaa noin 10-15 euroa.


...vaan voit ostaa sellaisen pienemmän (en muista tilavuutta), niin tulee vielä halvemmaksi. Ja värinkin voit valita itse! Suosittelen; työn tekemisestä saa mielihyvää kun lopputulos onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän